Rilliolo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dopey
  • Aloitettu Aloitettu

Dopey

Easy like Sunday morning
Ikä
54
Kaupunki
US of A
Takana on 20 vuotta yhtäjaksoita rillien käyttöä, LASIK ei onnistu liian ohuiden sarveiskalvojen takia ja tavalliset piilarit alkaa tökkiä muutaman käyttötunnin jälkeen.

Nyt on kuitenkin ekaa kertaa kuukauteen rillit päässä pari päivää. Ostin satsin linssejä, joita voi pitää yötä päivää kuukauden putkeen (Focus Night & Day) ja voi tätä onnea! Ovat vaan muuten ihmiskunnan paras keksintö pakastepizzan jälkeen - parin päivän jälkeen en edes huomannut että ne on päässä paitsi siitä että, well, näkee? Aamuisin ei tartte hamuta käsikopelolla kakkuloita päähän ja illalla taas näkee ... :love: :thumbs:

Nyt pari päivää breikkiä ja sit uusi satsi silmiin. On vaan tosi omituinen olo tihrustaa näitten pirun kakkuloitten läpi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm, kuulostaa hyvältä :) Kuinka kalliit nuo kuukauden linssit on? Mäkin voisin harkita.. tähän mennessä oon ajatellut, että eihän ne voi mitenkään kuukautta olla silmissä ilman että jossain vaiheessa alkaa ahdistaa...

Mun piilarien käyttökerrat on jäänny yhteen. 45min meni vasempaan silmään laitto ja vartti oikeeseen. Poistamisessa meni sitten myös tunti yhteensä. Ei ole näköjään mun juttu.

kyntösika, tuohan on jokaisen ongelma aluksi. Ja jokainen tuntemani on myös oppinut niiden "täydellisen" käytön viikossa. Joskus kyllä aamukiiressä on piilarinlaitto yhtä helvettiä. :david:

Talvella on perseestä, ku rillit huurtuu. Ja urheillessa ne on liikaa tiellä.

Oon käyttäny nyt kuukauspiilareita, jotka otan yöks pois. Nyt alko kyllä kiinnostamaa noi, joita voi pitää koko ajan päässä

Tiedän kyllä et se on aina vaikeata aluks. Mulla se nyt sattuu olemaan helevetin vaikeata. Mun silmä omaa sellaisen jännän ominaisuuden, että sormea ei pysty viemään puolta senttiä lähemmäks silmämunaa. Silmäluomet eivät vaan hyväksy mitään lähentelyä. En siis pysty koskemaan silmääni. Se asettaa aivan liikaa haastetta hommalle.

Originally posted by KyntöSika
Tiedän kyllä et se on aina vaikeata aluks. Mulla se nyt sattuu olemaan helevetin vaikeata. Mun silmä omaa sellaisen jännän ominaisuuden, että sormea ei pysty viemään puolta senttiä lähemmäks silmämunaa. Silmäluomet eivät vaan hyväksy mitään lähentelyä. En siis pysty koskemaan silmääni. Se asettaa aivan liikaa haastetta hommalle.
Siihen tottuu. Mulla oli sama juttu, mut nykyään voin ottaa silmän pois päästä ja en edes huomaa, että otin sen pois

:joulu1:

Originally posted by Yusu
Siihen tottuu. Mulla oli sama juttu, mut nykyään voin ottaa silmän pois päästä ja en edes huomaa, että otin sen pois

Joo, mulla sama juttu, mutta auta armias niitä kauhistuneita ilmeitä, jos satut ottamaan silmän pois esim. kaupassa.:)

Originally posted by hiliviuskas
tai salilla kesken prässisarjan
Kesken rässisarjan ne voi välillä pullistus sillee ulos, q piirretyissä..sit oon vähän aikaa, et "WTF, missä mun silmät o!!??", no pääasia, et on hyvä punppi reisissä

:offtopic:

Pysytään kuitenkin aiheessa
:)

Itse oon rillejä käyttäny pari vuotta (pääasiassa kotona ollessa), muualla töissä, salilla jne pääsääntöisesti taas piilarit päässä. Alkaa kieltämättä vi#%&ttaa näiden kanssa läträäminen, vaikka niin nopeasti nykyään sujuukin päähän laitto sujuukin

Miten paljon nuo night & day -linssit maksaa??

Mitenkäs piilarit kestää uimista tai suihkuttelua? Itellä alkanu kanssa lasit ahdistamaan.

Käykö ne kanssa herkille silmille? Mullakin alkaa aina parin tunnin kuluttua piilareiden laittamisesta tuntua, että ne kuivuu silmiin kiinni ja et silmissä olis kilo hiekkaa..
Noi Night&Day-piilarit kuulostaa liian hyviltä ollakseen totta.. Miten ne voi "hengittää" niin hyvin, ettei silmät ärsyynny!!? Kaikkea sitä keksitään..

Kaikillako täällä lasit? niin kiinnostaisi itselläkin kun alkaa lasit hiljalleen tökkiä tippuuko ne helposti pois päästä? voitko käyttää uimahallissa? jne kertokaa ihmeessä tv: avuton piilareitten kanssa

Eiväthän nuo kovin herkästi silmästä irtoa. Tosin liikaa ei voi sukellella, eikä hyppiä silmät auki veteen.
Muutaman kerran on ikäänkuin unohtunut, että on ollut piilarit päässä. Esimerkiksi kesällä piti näyttää muutaman ja vielä yhden oluen jälkeen tytöille miten sinne järveen kuuluu hypätä.
Mitäs siinä sitten kun oikealla silmällä ei näe enää mittään, mutta vasemmalla kumminkin. Leikittiin sitten merirosvoa. (Piilari irtosi siis vain toisesta silmästä.)

Ja tämä homma toistui kesän aikana muutaman kerran. :nolo:

Ja kaikkiin nuihin esim. epämukavaan fiilikseen ja muihin tottuu.
Ja jos oikeasti tuntuu vielä huonolta muutaman viikon käytön jälkeen, niin voi kysyä vaikka pehmeämpiä linssejä optikolta. :thumbs:

Originally posted by Zonked
Kuulostaapa ihanalta. Paljonko kuukauden linssit maksavat?
Listahinta taisi olla 120 euroa 6 linssin paketista, mikä on mulla 3kk satsi. Jos on erivahvuiset silmät niin sitten tietty tuplahinta ja -aika.

Itse en tosin maksanut noin paljoa ;)

EDIT: niin ja eka satsi (1kk) on ilmainen!

Originally posted by Helie
Noi Night&Day-piilarit kuulostaa liian hyviltä ollakseen totta.. Miten ne voi "hengittää" niin hyvin, ettei silmät ärsyynny!!?
Ne on uutta matskua (silicon hydrogel), joka läpäisee happea n. 7 kertaa enemmän kuin tavallinen pehmeä piilari. Koska ne läpäisee happea noin hyvin, ne voi olla "tiukemmat" (suurempi kaarevuus) eli reunoiltaan tiiviisti kiinni, mikä helpottaa tuota tökkimisilmiötä. Tää on mun oman optikon versio, tuotedataa valmistajan sivuilta.

Ekalla kerralla nukkumaan mennessä olo oli kyllä kun benjihypätessä ilman täyttä varmuutta köyden kiinnityksestä, mutta aamu olikin täyttä juhlaa.

Kuka nyt uimisesta ja suihkusta kysyi: uimassa tarttee lasit mutta suihkussa, saunassa tms. voi käydä ihan normaalisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom