STRONGMAN Riku Kiri

Tuo 7x352,5 maastavedossa on mainittu Bodaus lehdessä vuonna 1990 tai 1991.

Edit: Tarkistin se on numerossa 7/1991

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tuo rauta liikkuu kyllä niin keveesti että musta tuntuu että kiri on tehnyt sen enkkasarjansakin 7x240kg kaikki toistot stopista, niinku tekee tossakin klipissä 230kilolla :eek:

kertakaikkiaan mahtava pätkä vaikka onkin lyhyt, kiitos tästä:thumbs:

Oli hyvä pätkä!

On jotenkin aika kunnioitettavaa tuo 20kg levyjen lisääminen tuohon tankoon... Kirihän sanoi jossain haastattelussa asettaneensa tavoitteet penkkipunnerruksessa aina 40kg päähän, eli kun ekalla kerralla pikkupoikana nousi 60kg niin seuraava etappi oli 100, sitten 140, 180, 220 jne.. 260kg oli jo "formulan takarengas" ja itse päätyi lopulta 300 kiloon. Voi vaan kuvitella niitä treenejä ja kehitystä silloin kun Kirihän otti voimanostokisoissa 252,5kg penkistä jo 22-vuotiaana.

Ihan hilkkuilun näköistä, ukkohan hallitsee tollasta rautaa aivan leikiten. Eikös toss aole peräti 240, vihreät näyttää mun silmään kympeiltä. Mutta ei suurta eroa leikkiikö 230 vai 240 kanssa ton näköisesti. Älyttömät ruudit!

tuo rauta liikkuu kyllä niin keveesti että musta tuntuu että kiri on tehnyt sen enkkasarjansakin 7x240kg kaikki toistot stopista, niinku tekee tossakin klipissä 230kilolla :eek:

kertakaikkiaan mahtava pätkä vaikka onkin lyhyt, kiitos tästä:thumbs:

Tuossa viimesessä sarjassa on rautaa 250kg, niinku Riku sanookin. Toistoja siis neljä, stopista kaikki, itelläki on tuo videolla...jäi hyvin muistiin tuo kohta:wtf:
Edit. niin siis joo, tossa pätkässä viimenen oli ilmeisesti 230kg?Mutta enpä nyt muista näytettiinkö siinä ohjelmassa tuota 250kg:n pena sarjaa...

Mutta enpä nyt muista näytettiinkö siinä ohjelmassa tuota 250kg:n pena sarjaa...

Minulla on tuo dokumentti myöskin. Kyllähän se Kiri puhui 250 sarjasta, mutta ei sitä näytetty. Tai ainakaan minä en saa mitenkään laskettua niin, että siinä olisi 250.

Tuo dokumenttihan on vuodelta 1994 ja muistaakseni Kiri siinä kertoilee kyykkyennätyksensä ja penkkiennätyksensä.

Siis eikös tossa nyt ole se 250 tankossa? 5 kilon levyt ihan alimmaisena ja sit viidet 20kg levyt puolellaan ja vielä noi keltaset kympin levyt? Eikös noi keltaset levyt ole kympin painosia? Sillon siinä ois 250kg. Aika kepeesti kyllä nousee

Höh, katoin eileen yöllä tän ja kommentoin aamulla :nolo: eihän tossa mitään vihreitä kiekkoja edes ollut tangossa vaan keltaisia :lol2:. Mutta keltaiset on kait kympit, vaikka on samanlaisia vitosiakin, mutta noi näytti ainakin kympeiltä, oliko siinä vitoset vielä niitten perässä? En nähnyt.

:
lisättäköön tähän vielä sen verran että minä en todellakaan usko että tuo 7x240kg on mikään enkkasarja vaan ihan normi sarja minkä se on tehnyt ja jättänyt siihen. tuo rauta liikku niin keveesti tuossa klipissä että jos tuo ois aikoinan ilman stoppeja tehnyt niin 10x250 olis ollut paperia. on se kone:worship:

Minä kun katsoin, että ne valkoiset olisivat kiekon keskiöt. Niissä mitä se lastaa ei ole valkoisia keskiötä, mutta kun tarkasti katsoo, niin ne sisimmäiset 20 kiloiset on hieman paksummat kuin muut 20 kiloiset.

Parhaiten sen näkee, kun pysäyttää sen videon heti alkuun ja yrittää katsoa ulkoneeko ne valkoiset osat kiekosta. Minusta ne ei ulkone, joten tulkitsen, että ne on vain valkoiset keskiöt.

Ja minusta ne pikkukiekot on vitoset. Eli ensin 5 kpl 20 kiloisia ja sitten yksi vitonen, eli 230kg tangossa.

Eri mieltä saa olla, mutta tämä on minun tulkinta.

lisättäköön tähän vielä sen verran että minä en todellakaan usko että tuo 7x240kg on mikään enkkasarja vaan ihan normi sarja minkä se on tehnyt ja jättänyt siihen. tuo rauta liikku niin keveesti tuossa klipissä että jos tuo ois aikoinan ilman stoppeja tehnyt niin 10x250 olis ollut paperia. on se kone:worship:

Tuskin Kiri on 250 kilolla kymppiä ottanut, jos suht uudessa Bodauksessa, mies ei edes mainitse moista sarjaa, vaan 20x200kg, ja joku toinen kova sarja jota en muista:)
Ite uskon, että toi 10x250kg on joku kalajuttuna kulkeva Sjömanin haamutulos.

Minä kun katsoin, että ne valkoiset olisivat kiekon keskiöt. Niissä mitä se lastaa ei ole valkoisia keskiötä, mutta kun tarkasti katsoo, niin ne sisimmäiset 20 kiloiset on hieman paksummat kuin muut 20 kiloiset.

Parhaiten sen näkee, kun pysäyttää sen videon heti alkuun ja yrittää katsoa ulkoneeko ne valkoiset osat kiekosta. Minusta ne ei ulkone, joten tulkitsen, että ne on vain valkoiset keskiöt.

Ja minusta ne pikkukiekot on vitoset. Eli ensin 5 kpl 20 kiloisia ja sitten yksi vitonen, eli 230kg tangossa.

Eri mieltä saa olla, mutta tämä on minun tulkinta.

Tulkintasi on oikein, ohuempina 20kg levyinä on pienikeskiköisiä ja kapeita Johnson International levyjä kumireunuksella. Ensimmäiset levyt tangossa ovat paksuja kiekkoja, muttei Leokoja, en saanut merkistä selvää.

Tuo 7x352,5 maastavedossa on mainittu Bodaus lehdessä vuonna 1990 tai 1991.

Edit: Tarkistin se on numerossa 7/1991
Helsingin Gold'silla Riku treenaili 90-luvun loppupuolella, ja muistan monet kauheat treeniraudat. Veteli joskus maasta useita helppoja 3:sia 330 kilolla. Mitään ääntä ei kuulunut ennen kuin kauhea pamaus kun viimeisen toiston päästi aina maahan. 68-kilon kässäreillä pystypunnerrusta hammerottella kyynärpäät edessä mukavan 8:n aivan olkapään ja rinnan väliä koskettaen, sitten murjaisi painoja takas viedessään että "painopas tänään":D. Ite muistaakseni sinnittelin vajaan 40-kilon kässäreillä vinopenkkiä, teki mieli lähteä suihkuun..

Oli kuulemma joskus kyykännyt reilulla 3 markalla useamman sarjan, ja Leoko oli jäänyt mutkalle.. pyysi sitten Kaipiaisen Karia (Gold'sin pitäjä) tuomaan uuden tangon..

Riku ei koskaan pitänyt meteliä nostaessaan, aina sellaista majesteetillista rauhallisuutta järkyttävillä voimilla tuo treeni.

Niin ja Halmeen Tonin kanssa joskus jutteli että "viina ja treeni kyllä sopii yhteen, pitää vaan osata jaksottaa ne..":D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom