Riittääkö vai lisää sarjaa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjj84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mul tapahtuu tämmöne kompleksi et esim. rinta päivänä saan rintalihakset ihan pirun kipeeks jo neljällä sarjalla penkkii, ojentajille riittää ranskalaisessa punnerrukses kolmekin sarjaa.

Eli kysymys kuuluu : kannattaako mun lopettaa noihin sarjoihin joilla saan lihaksen kipeeks vai tehdäkkö vielä lisää esim. yhteensä 8 sarjaa..:confused:

Täl hetkel oon reenannu ton "lyhyemmän" mukaan.

Itse teen yhden kovan + yhden KOVAN :mad2: (tehokeinoilla) sarjan vinopenkkiä ja yhden kovan + yhden KOVAN :mad2: sarjan rintaa taljalla, ja hyvin on riittänyt. Rinta on yleensä 3 päivää kipeenä, ellei pitempäänkin. Millaisia sarjoja teet, ja teetkö jotain muita liikkeitä rinnalle? Niin ja voimaa vai massaa?

Originally posted by jjj84
Mul tapahtuu tämmöne kompleksi et esim. rinta päivänä saan rintalihakset ihan pirun kipeeks jo neljällä sarjalla penkkii, ojentajille riittää ranskalaisessa punnerrukses kolmekin sarjaa.

Eli kysymys kuuluu : kannattaako mun lopettaa noihin sarjoihin joilla saan lihaksen kipeeks vai tehdäkkö vielä lisää esim. yhteensä 8 sarjaa..:confused:

Täl hetkel oon reenannu ton "lyhyemmän" mukaan.

Minun mielipide on, että tuntuman mukaan. Ei sarjoja tarvitse tehdä aina niin monta kuin on sinne ohjelmaan heikkona hetkenä merkannut, vaan ihan tuntuman mukaan. Perusrunko tietysti pysyy, mutta miksi jotakin pitäisi tehdä ehdottomasti aina esim. 3x10? Joskus yksikin sarja riittää ja ylikunnossa ollessaan sekin on jo liikaa :)

Ei kehossa varmaankaan ole mitään mekanismia joka vaatisi että aina pitää tehdä "8 sarjaa" että kasvua tapahtuisi.

Originally posted by Persetan
Itse teen yhden kovan + yhden KOVAN :mad2: (tehokeinoilla) sarjan vinopenkkiä ja yhden kovan + yhden KOVAN :mad2: sarjan rintaa taljalla, ja hyvin on riittänyt. Rinta on yleensä 3 päivää kipeenä, ellei pitempäänkin. Millaisia sarjoja teet, ja teetkö jotain muita liikkeitä rinnalle? Niin ja voimaa vai massaa?

No mul on ny vähän niinku diettos päällä, et ainakin nyt se on vähän enemmän voimahakuista.. mut yleisesti mä haen salilta voimaa ja kokoa, molempia tasaisesti.

Penkis vedän pari kevyttä lämmittelyy ja sit 3-5 sarjaa panoil 80%-95%.. riittää hyvin saamaan paikat kipeeks. Rinta voi olla kipee bout 5 päivää. Välil teen lisäks vinopenkkii käsipainoil. Tohon ranskalaiseen täytyy todeta et tol kolmel sarjal saan ojentajat ihan hel***in kipeeks viikoks!

Re: Re: Riittääkö vai lisää sarjaa..

Originally posted by strong
Minun mielipide on, että tuntuman mukaan. Ei sarjoja tarvitse tehdä aina niin monta kuin on sinne ohjelmaan heikkona hetkenä merkannut, vaan ihan tuntuman mukaan. Perusrunko tietysti pysyy, mutta miksi jotakin pitäisi tehdä ehdottomasti aina esim. 3x10? Joskus yksikin sarja riittää ja ylikunnossa ollessaanhan sekin on jo liikaa :)

Ei kehossa varmaankaan ole mitään mekanismia joka vaatisi että aina pitää tehdä "8 sarjaa" että kasvua tapahtuisi.

Toi kasi oli ihan heitto vaan, mut halusin vaan yleisesti tietää et onks niist "ylimääräsist" sarjois enemmän hyötyy vai haittaa ku vähemmälläkin saa paikat kipeeks..? Ja eikös se ole vähän niinku tavoite;)

No mul on ny vähän niinku diettos päällä, et ainakin nyt se on vähän enemmän voimahakuista.. mut yleisesti mä haen salilta voimaa ja kokoa, molempia tasaisesti.

Penkis vedän pari kevyttä lämmittelyy ja sit 3-5 sarjaa panoil 80%-95%.. riittää hyvin saamaan paikat kipeeks. Rinta voi olla kipee bout 5 päivää. Välil teen lisäks vinopenkkii käsipainoil. Tohon ranskalaiseen täytyy todeta et tol kolmel sarjal saan ojentajat ihan hel***in kipeeks viikoks!

No jos teet jollain volyymiohjelmalla sitä voimaa niin sitten ne pitää melkeinpä tehdä ne sarjat mitä sinne ohjelmaan on merkannut, koska sillä systeemillä haetaan muutakin kuin lihasmassaa. Mutta kehoilussa sarjamäärät riippuu lähinnä intensiteetistä, eli yksikin voi joskus riittää. Eikös MD kasvata voimaa ja bodia ihan hyvässä suhteessa eli sillä vaan tekemään. WSB on sitten ihan erikseen.

Re: Re: Re: Riittääkö vai lisää sarjaa..

Toi kasi oli ihan heitto vaan, mut halusin vaan yleisesti tietää et onks niist "ylimääräsist" sarjois enemmän hyötyy vai haittaa ku vähemmälläkin saa paikat kipeeks..? Ja eikös se ole vähän niinku tavoite;)

Olisiko tämä hyvä nyrkkisääntö:

Kysy itseltäsi pystytkö tekemään jonkun sarjan jälkeen toisen perään(palautuksen jälkeen tietysti) yhtä suurellä intensiteetillä eikä sarjapainot oleellisesti tippuisi. Jos tuntuu että paukkuja siihen vielä löytyy, niin siitä vaan. Jos ei, niin seuraavaan liikkeeseen mars!

Niin ja niistä ylimääräisistä sarjoista ei varmaan tässä tapauksessa ole kuin harmia, eli ne vain hidastaa palautumista ja kehitystä. Eli ei ylimääräisiä jos ne paikat tulee jo riittävän jumiin niillä sarjamäärillä mitä olet tehnyt.

Re: Re: Re: Riittääkö vai lisää sarjaa..

Tosta paikkojen kipeytymisestä oli täällä pakkotoistossakin juttua kuukausi-pari (?) sitten, en kyllä muista sen threadin nimeä.

Jos tosiaan maksimivoimaa treenaat, niin varsinkaan silloin se paikkojen kipeytyminen ei ole itse tarkoitus, näin minä sen olen käsittänyt, vaan pääpaino pitäisi olla nimenomaan hermotusten parantamisessa, eli lyhyttä sarjaa, ja ei niitä sarjoja ihan total failureen saakka.

Tietysti kannattaa tehdä niinkun hyvältä tuntuu, mutta parempi on aina treenata pikkusen varovasti kun ihan liikaa. Treeniä on helppo koventaa, mutta ylikunnon poissaamisessa voi mennä pitkään.

Originally posted by strong
No jos teet jollain volyymiohjelmalla sitä voimaa niin sitten ne pitää melkeinpä tehdä ne sarjat mitä sinne ohjelmaan on merkannut, koska sillä systeemillä haetaan muutakin kuin lihasmassaa. Mutta kehoilussa sarjamäärät riippuu lähinnä intensiteetistä, eli yksikin voi joskus riittää. Eikös MD kasvata voimaa ja bodia ihan hyvässä suhteessa eli sillä vaan tekemään. WSB on sitten ihan erikseen.

Mulle tää salil käynti on enemmänkin elämäntapa kuin jonkin tietyn pisteen hakemista, eli en reenaa mitenkään vakavassa mielessä minkään mekatutin mukaan vaan sil taval ku itestään hyvältä tuntuu/toimii.. Tavoitteena on se ettei oo pienin ihminen massan keskellä eikä se heikoinkaan.. Ja kuten monet on todennu, tahdon näyttää hyvältä alasti ja nostaa silti muutaman newtonin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom