Riittääkö tämä pepputreeniksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tipsuu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyykky kasvattaa jo ennestään ihmisen voimakkaampia etureisiä. Perseeseen auttaa syväkyykky keveyillä ja askelkyykky sekä eri mavet varsinkin yhden jalan. Jätä se normi kyykky vähemmälle.

Ja prässi niin että jalat on aika ylhäällä siinä levyssä ja leveällä. Tietysti mahdollisimman pohjaan tehtynä. Myös SJMV on hyvä pyrstöliike, etenkin käsipainoilla tehtynä.

Sumotyylin maastanostoa ja jullea eli hyvää huomenta liikettä ei kannata unohtaa, jos haluaa kankkuun ja reisiin lihasta. Yhden jalan kyykky, eli bulgarialainen on erinomainen, kuten myös askelkyykky taakse päin astuttuna.

Hmm. Mä oon tuota bulgarialaista funtsinut itekin. Kannattaako tää tehdä smithissä vai hackissä? Oon kuullut, et smith olis parempi, koska se pitää selän asennon parempana.

askelkyykky taakse päin astuttuna.

Mä teen kans näin. Lisäks astun niin et etujalan polvi ja lonkka tulee 90 asteen kulmaan ja takajalan reisi on pystysuorassa + polvi lattiaan. Saa vähän enemmän rautaa ja paremman tuntuman pakaraan. Ennen tein sillä venytystyylillä astumalla liian pitkälle eteenpäin mut se heikentää tasapainoa sivusuunnassa. Kyllä se venyttää toisaalta lonkan koukistajia hyvin.

Joo, aina tuntunut askelkyykky taakse päin paitsi polville terveellisemmältä, niin myös tasapainon kannalta helpommalta ja sitäkin myöten tehokkaammalta reisireeniliikkeeltä, kuin eteen. Aina olen myös tehnyt sarja kerrallaan per jalka, ei toisto per jalka ja vaihto.

Tai no, onhan siinä monia vaihtoehtoja. Yksi hyvä on semmoinenkin, että jos vaikka on käytössä käsipainot, joilla menisi tiukka kymmenen toistoa, niin ottaa kahdeksan per jalka, puuskuttaa vähän, rutistaa vielä vaikka 4-6 toistoa per jalka, puuskuttaa vähän ja vielä muutama toisto per jalka. No oho, sepä meneekin rest pauseksi sitten, vaan ei haittaa. Hyvin ottaa kumminkin taakse astuttu askelkyykky takareisiin ja pakaroihin. Jos käytän käsipainoja yhden jalan tai askelkyykyssä, niin suvaitsen itselleni siinä vetoremmien käytön. Voipahan paremmin keskittyä kyykkäämiseen, eikä forkkujen poltteeseen. Taidanpa intoutua näistä turinoista, lähteä salille ja tehdä potailupituisia sarjoja hackia tangolla ja askelkyykkyä taakse käsipainoilla.

Ees sun taas on hyvä. Mutta eteenpäin tehtynä kunnolla venyttäen pikajuoksumaisesti, kuten videolla yritän esittää saa mukaan myös gluteus mediuksen erityisen tehokkaasti eli käytännössä pakaran yläosan (joka monilla varsinkin iän myötä "valahtaa" ja katoaa, mikä lie pitkän iän ja gravitaation yhteisvaikutus ;)) On kyllä tasapainon ym. kannalta hieman haastava liike ja aina joku meinaa hypätä eteen.

Olin äsken yksin salilla ja pistin tuon bulgarialaisen kyykyn testiin. Ehkä hyvä, että olin yksin sillä persikka huusi niveaa tuon aikana ja jälkeen. Painoa ei juuri ollut, tavoitteena saada tekniikka puhtaaksi ja kyykystä mahdollisimman syvä. Hieman tuossa mietti miten pitää sitä takajalkaa paikallaan ettei kroppa pääse mutruamaan sen takia. Tämän liikkeen otan kyllä ohjelmaan :) Toivottavasti kävely onnistuu huomenna. Luulen, että ei.

Minäkin testasin bulgarialaista kyykkyä eilen, oli muuten vaikeaa pysyä tasapainossa vaikka kuvittelen omaavani hyvän tasapainon. Tänään tuntuu takareisissä ja pakaroissa, jes! Seuraavaksi ohjelmaan otetaan myös askelkyykky taaksepäin. Kiitos teille!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bulgarialainen on hyvä mun mielestä tehä käsipainoilla. Sit ottaa lattiasta yhden pisteen ja tuijottaa sitä ni pysyy tasapaino jotenki kontrollissa. Äkkiä se alkaa kyl pysymään hyvänä. Jos meinaa kämmenistä loppua jerkku pitää käsipainoja, niin voi pistää vetositeet niin korjautuu sekin ongelma. :)

Toi yhden jalan maastaveto näyttää muuten hyvältä. Tuossa lukee, että heavy eccentric work. Toi on ihan ok kun toinen lonkka on ojennettu loppuun asti niin se pitää alaselän suorana automaattisesti. Itsekin oon tuota tehnyt mutta kohtuu haastava liike on, tuo luultavasti kehittyy nopeasti kun tekniikka loksahtaa kohdalleen, alussa voi olla vaikeuksia sen tekniikan löytämisessä. Vähän helpomman tuntuinen liike on yhden jalan julle, joka on siis täysin sama liike mutta vaan tanko niskassa.

Esperance, onko sulla reenijalkineina iskunvaimennetut tossut? Koska jos kyllä, niin todennäköisesti niistä johtuu hyvin pitkälti se tasapainottelun vaikeus. Et pysty semmoiset jalassa todella käyttämään jalkaa ja varpaita tasapainon hienosäätöön, se pehmeä iskunvaimennettu pohja estää sen täysin. Niinno joo, kylläpä yhden jalan reeniliikkeet ovat aina tasapainon kannalta paljon vaikeampia, kuin kahden jalan, mutta jalkineillakin on merkitystä ja paljon.

Esperance, onko sulla reenijalkineina iskunvaimennetut tossut?

Ei jumakkeli, mistä arvasit! Ei mulla käynyt mielessäkään että lenkkarit voisi olla syynä.
Ensi kerralla siis bulgarialainen ja askelkyykky paljain jaloin (käsipainojen kanssa siis teen), ja ehkä pitäisi harkita jotain salitossuja, vibrameita tms. Kiitos taas avusta!

Kannattaa tutustua myös alan konkareiden pepputreeneihin eli R.Siffredin ja J.Staglianon oppeihin. Videoita löytyy paljon ihan netistäkin, missä liikkeet näytetään perusteellisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom