riittääkö kaksi liikettä?

tässä nyt oon ajatellu että jos rupeaisi tekemään pienemmille lihasryhmille (kädet,hartiat,rinta) vain kaksi liikettä ja 2-3 sarjaa per liike. selälle ja jaloille 4 liikettä. oisko siitä mitään hyötyä, ku monet sanoo tekevänsä 3-4 liikettä lihakselle.
treenaan tällä hetkellä seuraavasti:

1.selkä,ojentajat
2.jalat
3.rinta,hartiat,hauis

mun mielestä riittää kun tekee pienemmille lihasryhmille 2 liikettä ja 4-6 kovaa sarjaa+lämmittelysarjat päälle.mä teen selälle 4 liikettä ja kovia sarjoja tulee 8:evil:

Eiköhän se 2 liikettä pienelle lihasryhmälle riitä, kun jotkut huippuvoimanostajat tekevät koko kropalle vain 3 liikettä.

LOL, riittääkö 2 liikettä...

Mulla on toiminut todella hyvin seuraavanlainen treenisysteemi:

1. Reidet ja selkä omina päivinään
2. Kaikki muut pikkulihakset omana päivänään

- Reisille 3 liikettä (kyykky, koukistus, prässi)
- Selälle 3 liikettä (leuat, kulmasoutu tai maastaveto, joku taljapumppi)
- Olkapäille 1 liike (niskantakaapunnerrus smithissä)
- Ojentajille 1 liike (dippi)
- Hauiksille 1 liike (kääntö tangolla)
- Forkuille 1 liike (hammer)
- Pohkeille 2 liikettä vuorotreenein (istuen ja smithissä)

That's right. Rintaa ei näy. Ojentajille tehdyssä dipissä se on saanut ihan tarpeeksi treeniä eikä sitä tarvitse erikseen treenata.

Ideahan on se, että kun keskittyy hommaan kunnolla voi yksikin liike riittää aivan mainiosti. Ja mielestäni se kunnolla tehty yksi liike on aina parempi vaihtoehto kuin kaksi liikettä vähän sinne päin.

tuota, hulkki ootko aina treenannu samantyyppisellä ohjelmalla, eli tuon verran liikkeitä per lihas. ajattelin vaan koska oot meinaan ihan hyvässä kunnossa olevan näköseltä:thumbs:

:rolleyes:

Originally posted by soulsick
tuota, hulkki ootko aina treenannu samantyyppisellä ohjelmalla, eli tuon verran liikkeitä per lihas. ajattelin vaan koska oot meinaan ihan hyvässä kunnossa olevan näköseltä:thumbs:

Klikkaa ittes Hulkin kotisivuille, siellä on juttua hänen treeneistä.

Hulkki, mihin se kehonrakennusgalleriasi on hävinnyt? Laitapa se heti takaisin päivitysten kera ;)

Joo tuo hulkki on aivan ihmemies,jätkä ei näytä paljon treenaavan mutta kasvaa vaan =)

Mä taas en usko ihan noin vähään treenimäärään,rinnalle yks dippiliike vaan :rolleyes:

Hulkki miksi tollanen systeemi? Perusteluja?

Miksi treenaat kyykyn JA prässin, jos et rinnalle ota mitään? Eikö kyykky ja prässi kuitenkin ota suhtkoht samoihin lihaksiin? Eli jos viedään toi "mahdollisimman vähän liikkeitä per lihasryhmä" noin pitkälle, niin miksi sitten tehdään poikkeus jaloissa? ( tarkemmin ehkä etureisissä ) Eikö ole aika epäortodoksista, että uskoo yhden liikkeen noin periaatteessa riittävän, mutta sitten "treenaa yli" etureidet, jotka me kaikki tiedämme "heikoksi" lihasryhmäksesi :D

Originally posted by Kikkeliskokkeli

Miksi treenaat kyykyn JA prässin, jos et rinnalle ota mitään? Eikö kyykky ja prässi kuitenkin ota suhtkoht samoihin lihaksiin? Eli jos viedään toi "mahdollisimman vähän liikkeitä per lihasryhmä" noin pitkälle, niin miksi sitten tehdään poikkeus jaloissa? ( tarkemmin ehkä etureisissä ) Eikö ole aika epäortodoksista, että uskoo yhden liikkeen noin periaatteessa riittävän, mutta sitten "treenaa yli" etureidet, jotka me kaikki tiedämme "heikoksi" lihasryhmäksesi :D

Me muut ollaan penkkihauispellejä, Hulkki on kyykkypelle :D :D

Mun treeni jako onkin

1. Rinta/hauis
2. Olkapäät/ alahauis
3. Selkä/ylähauis/alarinta
4. Ojentajat/ylärinta/keskihauis
- Aina muuten kaksi liikettä, mutta joka kerta haukalle 6 liikettä
Jalkoja en viiti treenata ollenkaan, koska en tykkää kivusta. On helpompaa olla rannalla farkut jalassa :D

PS. Penkkiä otan ulkovarastossa joka päivä ja varsinkin penkkiykkönen on lähellä mun sydäntä.

Mun treeni jako onkin

1. Rinta/hauis
2. Olkapäät/ alahauis
3. Selkä/ylähauis/alarinta
4. Ojentajat/ylärinta/keskihauis
- Aina muuten kaksi liikettä, mutta joka kerta haukalle 6 liikettä
Jalkoja en viiti treenata ollenkaan, koska en tykkää kivusta. On helpompaa olla rannalla farkut jalassa :D

PS. Penkkiä otan ulkovarastossa joka päivä ja varsinkin penkkiykkönen on lähellä mun sydäntä.
Okei! Eli Hulkki treenaa jalat sunkin puolesta.:thumbs:

Heikkojen lihasryhmien kehittäminen OK-lihasryhmien "kustannuksella". Alkaa aloittelijavaiheen jälkeen olla todella hankalaa kehittää samaan aikaan kaikkia lihasryhmiä. Mutta jos keskittyy vain pariin lihasryhmään (mulla ne paskimmat eli kädet ja reidet) ja treenaa muita ns. OK-lihasryhmiä lähinnä ylläpitävästi, voi kehitystä noissa heikoissa lihaksissa tapahtuakin. Jos taas treenaisi koko ajan kaikkia tasapuolisesti ei mikään kehittyisi varmasti kovinkaan paljon. Nyt heikot lihasryhmät kehittyy ja ei-heikot pysyy vähintään yhtä vahvoina kuin aiemminkin.

Miksi treenaat kyykyn JA prässin, jos et rinnalle ota mitään? -- Eikö ole aika epäortodoksista, että uskoo yhden liikkeen noin periaatteessa riittävän, mutta sitten "treenaa yli" etureidet, jotka me kaikki tiedämme "heikoksi" lihasryhmäksesi :D
Juuri tuon jalkoihin ja käsiin keskittymisen takia. Koska jätän vähemmän heikkojen lihasryhmien treenit hieman pienemmälle saavat heikot lihasryhmät, joille nyt tehdään vastaavasti enemmän työtä, enemmän palautumisresursseja käyttöönsä.

Koko homman voi siis pistää priorisoinnin piikkiin.

PS: ei kai toi mun eka posti tähän threadiin nyt noin provosoiva voinut olla että samantien ollaan naureskelemassa mun kieltämättä fanaattisille "rintahauispellet haisee / jalkatreeni rules" -jutuille? :confused:

Back
Ylös Bottom