Rich Piana

Ymmärsin pointtisi. Puhuinkin osittain myös näin yleisesti, koska tiedän, että vihaajia täältä löytyy kyllä riittävästi ;)
Omasta puolestani on sanottava, että ei minulle kyllä erityisen öykkärimäinen kuva jäänyt tuon videon perusteella.
Jos jostakin asiasta voi elämässään joskus olla ylpeä, tekeekö se sinusta siis välittömästi lesoajan? Aivan sama, mikä hyvänsä se ylpeyden aihe on?
Mies on selkeästi löytänyt sen oman juttunsa business maailmassa, joka on nyt toden teolla alkanut poikimaan hedelmää. Nyt sitten nautiskellaan siitä runsaasta sadosta ;)

Rich on hyvä esimerkki siitä, että ei kannata välittää siitä mitä muut sinusta ajattelee, vaan uskaltaa rohkeasti tehdä sitä omaa juttuaan. Kun on valmis tekemään kaikkensa oman unelmansa eteen, siitä voi yllättäen tulla todellisuutta.

"Do what ever it takes and reach your goals!", fuck yeah! :D

Allekirjoitan täysin kyllä tuon että pitää rohkeasti tehdä omaa juttuaan. Ei tee lesoajaa vaikka olisi ylpeä jostain, mutta on eri asia miten tuo esille sen, että on ylpeä saavutuksistaan. Näin yleisesti kovin egosentriset ihmiset, jotka tykkäävät puhua itsestään ja saavutuksistaan, voivat olla myös muidenkin menestyneiden ihmisten mielestä ajoittain rasittavia. Ymmärrän, että voi olla erilainen ihminen todellisuudessa ja näissä itsestään kertovissa videoissa pitää vähän imagon mukaisesti provotakin, mutta tuon voisi tehdä mielestäni vain hieman tyylikkäämmin ja hillitymminkin :)

Menee jo off topiciksi, mutta itsellä lähipiirissä on yksi henkilö, joka rikastui äkillisesti saatuaan ison perinnön. Kukaan oikeista ystävistä tuskin olisi tätä kummemmin noteerannut, ellei tyyppi olisi täysin muuttunut rikastuttuaan: alkoi puhumaan vaan siitä, mitä milloinkin on ostanut ja miten kallista mikäkin oli - muilla ei varmaan olisi varaa ostaa tätä, mutta minä ostin, koska pystyn (enkä oikeastaan edes tarvitse, mutta välikös sillä). Kummasti alkoi ystävät kaikkoamaan tältä henkilöltä.

No, tämmöisiä pohdintoja tänään. Kiitti et jaksat muuten latailla näitä videoita tänne näin aktiivisesti - ei tulisi varmasti muuten seurattua samalla tavalla.

Menee jo off topiciksi, mutta itsellä lähipiirissä on yksi henkilö, joka rikastui äkillisesti saatuaan ison perinnön. Kukaan oikeista ystävistä tuskin olisi tätä kummemmin noteerannut, ellei tyyppi olisi täysin muuttunut rikastuttuaan: alkoi puhumaan vaan siitä, mitä milloinkin on ostanut ja miten kallista mikäkin oli - muilla ei varmaan olisi varaa ostaa tätä, mutta minä ostin, koska pystyn (enkä oikeastaan edes tarvitse, mutta välikös sillä). Kummasti alkoi ystävät kaikkoamaan tältä henkilöltä.

Pakko takertua tähän vielä.
Olen joskus miettinyt, että mitenköhän se omaa käyttäytymistä muuttaisi, JOS joskus sellainen valonpilkahdus elämään tulisi, ettei tarvitsisi joka ikisen poisannetun pennin perään surra :rolleyes:
Kun on koko elämänsä elänyt säästäväisesti ja tarkoin katsonut mihin rahansa laittaa, muuttuisiko sitä ihan päinvastaiseksi minäksi vai kävisikö kuten joillekin "ryysyistä rikkauksiin" silmänräpäyksessä ponnistaneille, että muuttuisikin vielä pahemmaksi kitupiikiksi kuin aikaisemmin :D

Pianahan vaikuttaa itsessään ihan lupsakkaalta savolaeselta, jos vain savonmaata ossoisi! Pitäisiköhän tähän kirjoittaa ihan vakavissaan jotain? Ei kait. Kait sitten. En kuitenkaan. Menee helposti juupas eipä vaarinhousutteluksi. No, kukin elää ja elämöi kykyjensä mukaan ja siihen on hyvä tyytyä, sillä omana itsenään eläessään ihminen on yleensä parhaimmillaan niin itseään kuin muita kohtaan. Pakko se on uskoa kun tuli ite kirjoitettua.

Suomessa on keskimääräistä enemmän kateellisia ihmisiä ja toisen omaisuus voi olla joillekkin punainen vaate. Tällä viikolla se on hyvin ilmennyt roskalehdissä kun verotulot julkaistiin. Esim. Norjassa ne on myös julkisia mutta niistä ei tehdä uutisia.
Jenkeissä osataan ottaa ilo irti menestymisestä isojen talojen yms muodossa, ja voisin kuvitella että itänaapurissa se vedetään vielä överimmäksi.

Ai jestas sitä hetkeä ku ei tartteis ite tehä ruokaa ja jääkaappi olisi täynnä laatu jädeä :P

Mun mielestä on helvetin hienoa, kun itse ansaittua rahaa laitetaan haisemaan. Mutta mielestäni homma menee siinä vaiheessa mauttomaksi, kun raha ei olekaan enää itse ansaittua, ja sillä aletaan lesottaa ja keulia "tuuksä mun Ferrarin kyytiin?" -tyyliin. Tyyppiesimerkki: kultalusikka perseessä syntynyt patalaiska mulkku, joka ei ole tehnyt eläessään päivääkään töitä, koska tietää perivänsä miljoonia.

Minulla on tuttavapiirissä kaksi varakasta kaveria, joista molemmat ovat perineet paljon rahaa. Mutta näistä molemmat ovat raataneet kuitenkin lapsuutensa, nuoruutensa ja vielä koko aikuisikänsä perse ruvella, eivätkä jääneet Jussi Ahteen tasolle miljonäärileikkejä leikkimään. Ja molemmat ovat sijoittaneet järjettömän kasan perimiään rahoja yrityksiin, jotka työllistävät monia ja joista he saavat mukavan toimeentulon. Pakko arvostaa!

Mikä itteä noissa eniten kummastuttaa, on noi neliömäärät ja hiton monet huoneet. 465 m^2, 5 makuuhuonetta ja 5 vessaa. Mihinkä noita tarvii :D eikö ärsytä ravata sen lähes hallin käytäviä joka kerta 50m että pääsee olohuoneesta jääkaapille??

Kun on koko elämänsä elänyt säästäväisesti ja tarkoin katsonut mihin rahansa laittaa, muuttuisiko sitä ihan päinvastaiseksi minäksi vai kävisikö kuten joillekin "ryysyistä rikkauksiin" silmänräpäyksessä ponnistaneille, että muuttuisikin vielä pahemmaksi kitupiikiksi kuin aikaisemmin :D

Veikkaan että köyhistä oloista tulevilla karkaa enemmän lapasesta touhu. Suomessahan kuitenkin on asiat varattomimmillakin todella hyvin.

edit: toki mistäs sitä mitään tietää

Mikä itteä noissa eniten kummastuttaa, on noi neliömäärät ja hiton monet huoneet. 465 m^2, 5 makuuhuonetta ja 5 vessaa. Mihinkä noita tarvii :D eikö ärsytä ravata sen lähes hallin käytäviä joka kerta 50m että pääsee olohuoneesta jääkaapille??

Veikkaan että köyhistä oloista tulevilla karkaa enemmän lapasesta touhu. Suomessahan kuitenkin on asiat varattomimmillakin todella hyvin.

edit: toki mistäs sitä mitään tietää

Eikä muuten saatana karkaa. Asia on juuri päinvastoin kuin oletat. :)

Eikä muuten saatana karkaa. Asia on juuri päinvastoin kuin oletat. :)

Onko sulla tästä jotain tutkimustietoa olemassa? Voit olla oikeassakin, en minä sitä sano. Ite on jo sen verran vanha, että on ehtinyt olla köyhä, vähän varakkaampi, hyvin toimeentuleva ja sitten jo taas on sukellettu. Se on kuitenkin ollut pakko huomata, että ajalla miekka&kilpi rikkauksilla rehvastelua pidettiin jotenkin moukkamaisena. Nykyään sitten kait ei? Kukin taaplaa tyylillään. Fiddler On The Roof - If I Were A Rich Man [With Lyrics] - YouTube

Oli hyvä video kyllä, täysin samaa mieltä. Äkkiä saa tästä janaristakin kuvan, että pelkkä synthol pelle, paljon hyviä videoita Pianalla.

Back
Ylös Bottom