Rest in peace, virallinen julkimoiden kuolinpaikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hesari sanoi:
Helsingin piispa Eero Huovinen muisteli Hurstia tiistaina. ”Veikko Hurstilla oli toisessa kädessä Raamattu ja toisessa ruokakassi."

Hursti aloitti mainosalalla taiteilijana, mutta ura keskeytyi talvisotaan, jonka alkaessa hän ilmoittautui Suojeluskuntapoikiin. Jatkosotaan hän osallistui vapaaehtoisena kahden vuoden ajan.
Nuoruudessaan Hursti toimi muun muassa sirkuksen nuorallatanssijana ja voimamiehenä. Lisäksi hän opiskeli taiteita.
Kristillisen vakaumuksen hän omaksui perhettään kohdanneiden koettelemusten seurauksena. Hurstilla itsellään oli ongelmia alkoholin kanssa, mutta 1960-luvulla hän päätti, ettei enää koske viinaan.

Alkoholistien, asunnottomien ja muiden kovaosaisten energisenä auttajana Hursti tarjosi sekä aineellista apua että sananjulistusta.
Vielä viime jouluna hän kestitsi Töölön Kisahallissa yli 3 000 vierasta. Helsingin kaupungin sosiaalilautakunta tuki Hurstin järjestämiä juhlia usean vuoden ajan, ja niissä työskenteli runsaasti vapaaehtoisia työntekijöitä.
Vuonna 1995 Hurstille myönnettiin kultainen Helsinki-mitali, ja 1993 hänet valittiin vuoden uusmaalaiseksi.

Respect!

Olen ymmärtänyt sanamuodon "ongelmia alkoholin kanssa" olevan vähättelyä, sillä Hursti taisi käydä ns. pohjalla ennenkuin kasasi itsensä. Alkoholistit ja asunnottomat olivat lähellä sydäntä, sillä hän oli itse ollut samassa asemassa.

Edit: Hursti on mielestäni esimerkki siitä, ettei laitapuolenkulkijoita kannata katsoa alaspäin. Joukossa on myös hienoja ihmisiä, joista monet eivät kuitenkaan Hurstin tavoin kykene kasaamaan elämäänsä uudelleen.

Oli tosiaan hieno mies, tuntuu joskus että vähäosaisia kohdellaan nykyään niinkuin paskaa, hyvä että edes joku viitsi auttaa. R.I.P

Hieno mies oli, levätköön rauhassa :worship:

Hursti oli yksi vaikuttavimmista persoonista joita olen tavannut. Muistan erään aurinkoisen päivän vanhankirkonpuistossa, kun Hursti oikein pinkoi denojen luo huutaen "tulkaa lapsukaiset syömään" halaten samalla ulosteelta ja vanhalta viinalta löyhkääviä äijänkäppyröitä.
Aiemmin ketjussa oli puhetta uskonnollisita motiiveista. Mielestäni motiiveista viis, tärkein asia on itse teko. Harva kuitenkaan tällä pallolla tekee täysin epäitsekästä ja pyyteetöntä työtä.

Willie sanoi:
Olen ymmärtänyt sanamuodon "ongelmia alkoholin kanssa" olevan vähättelyä, sillä Hursti taisi käydä ns. pohjalla ennenkuin kasasi itsensä. Alkoholistit ja asunnottomat olivat lähellä sydäntä, sillä hän oli itse ollut samassa asemassa.

Näinhän tuo oli. Jos on itse käynyt pohjalla niin tietää mitä se on.

Lepää rauhassa, Veikko. Ja kiitos että me, joilla asiat on hyvin, näimme edes pari kertaa vuodessa uutisista mitä elämä siellä pohjalla oikein on.

Fiona sanoi:
Sama kuin ei tietäisi kuka Hannu Karpo on. :D

Ei saatana. Älä nyt hyvä mies rinnasta "hirvenpaistia sorretulle suomalaiselle" -Karpoa ja Hurstia. Veikko teki ihan oikeasti hyvää, eikä siihen tarvittu Hannun maailmanparantaja-asennetta tai turhaa populismia.

Rauhaa Veikolle.

Rauhaa haudan lepoon! Toivottavasti joku/jokin järjestö ottaa asiakseen jatkaa hänen tekemäänsä työtä vähäosaisten hyväksi!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tuntuu jotenkin käsittämöltä että täällä jengi tietää jonkun colemanin atlantin tuolta puolen mutta ei Veikko Hurstia joka on sentään yli vuosikkymmenen vaikuttanut suomen uutisissa ja medioissa.anyway R.I.P hieno mies oli.

Se mies uhras vapaa-aikaa tossissaan. Hieno mies.
Uutisissa oli joo välillä juttua ja tais toi itekkin päästä ihan presidentin kutsumille linnan juhlille.

Panzerfaust sanoi:
veikkohan oli aikoinaan suomen parhaita nyrkkeilijöitä.

Ettet vaan sekoittas kaveria "Purtsi" Purhoseen, joka on myös ollut entinen alkoholisti ???

Captain Jack on kuollut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

May he rest in peace. Kaikkien rakastama Kapteeni Jaakko on kuollut Espanjassa. Ilmeisesti aivoverenvuoto. Lyyhistyi kesken bileiden lattialle, vaipu syvaan komaan ja kuoli................................................

Syvat osanottoni omaisille

RIP

No voi helkkari!
Mikä siinä on, että parhaat lähtee aina ensimmäisenä... :(
Kapteeni jätti kyllä sellaisen vaikutelman, että eli elämänsä kuitenkin täysillä vaikka se turhan lyhyeksi jäikin. :rock:

R.I.P.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom