Resistanssi

Mitäköhä asialle voi ku vartalo muodostaa iha helvetin nopeasti todella kovan resistanssin lisäravinteille?

Esim beta-alaniinin 10g annos ei tuntunut enää missään 3 pv käytön jälkeen, kofeiinia vedän 600mg eikä misään tunnu. Samoin tuntuu, että ZMA vaikutti ainoastaan viikon, jonka jälkeen ei ole enää tuntunut missään.

En kyl mielellää rupea vetää mitään suurempia annostuksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noh, lisäravinteiden (poislukien piristeet) vaikutus on ylipäänsä niin minimaalinen, että on hyvin vaikea sanoa onko niillä todellista vaikutusta treeniin/lihaskasvuun vai ei. Ja mikäli niillä on vaikutusta, tulokset tulevat näkyviin todella hitaasti ja pieninä määrinä. Jos joku aine tuntuu alussa toimivan tehokkaasti, on kyseessä lähestulkoon aina lumevaikutus. Tuskin sinullakaan keho on supernopeasti tottunut aineisiin, vaan alun innostus käytön aloittaessa on vain nostanut treenitehoja. Se loppuu aina melko nopeasti.

Kofeiinista sanon sen, että aika helvetillisen määrän vedät sitä kerralla. Kofeiiniin keho saattaa tottua melko äkkiä ja sen piristävä vaikutus on myöskin hyvin yksilöllistä. Jotkut saavat buustia treeniin, jotkut eivät.

Kunnon pärinöitä saa tuskin mistään sallituista ravinteista. Kofeiinilla tuskin saat "boostia" treeniin, mutta se lisää vireyttä ja saattaa sitä kautta lisätä treenin tehoa. Itselläni tuo beta-alaniini lakkasi pistelemästä noin kolmannella kerralla, kun sitä otin. Nykyään voi vetää 2-3 mittaa, eikä tunnu missään. Silti se teho ei välttämättä ole siinä pistelyssä. Itse mittaan tehon syömällä tuon purkin loppuun ja sen jälkeen vertaan treeniä ennen vs. jälkeen. Jos ei tuntuvaa muutosta ole mihinkään suuntaan, jätän seuraavan purkin ostamatta. Nyt tuntuu siltä, että tuo ei juurikaan vaikuta, mutta kuten edellä mainittiin, vaikutukset tulevat pitkällä aikavälillä. Placebo noissa kestää noin viikon, otit sitten vehnäjauhoa tai kreatiinia. Siksi vaikutusta on vaikea arvioida noin lyhyellä välillä.

Ensinnäkin tässä varmaan tarkoitetaan toleranssia.

Toisekseen kannattaa nyt varmaan ottaa vähän selvää niistä lisäravinteista mitä syö. Esimerkkinä tuo beta-alaniini. Ei sen ole tarkoituskaan "tuntua missään" tai tuoda mitään pärinöitä. Karnosiinitasot nousee päivittäisellä käytöllä viikkojen kuluessa. Eli sitä pitää käyttää pitkään että on mahdollista huomata hyötyä. Kihelmöinti vähenee kun keho tottuu mutta sillä ei ole mitään tekemistä tehon kanssa.

On tää huvittavaa ja vähän säälittävääkin kun jengi vetää mitä tahansa kunhan pärisee tietämättä yhtään vaikutusmekanismeista, käyttömääristä, kestoista tai mistään muustakaan.

ZMA on pelkkää sinkkiä, mankkua ja B6-vitamiinia tietyssä suhteessa. Kaikki päivittäin tarvittavia mineraaleja ja vitamiinia, joten on ihan hyväkin, että tosta ei huomaa päivittäistä vaihtelua. Vaihtelu tarkottaisi vain sitä, että pitoisuuksissa on suuria puutteita kropassa.

IMO: jättäisin ostamatta ZMA:t ja ostaisin tilalle sinkit, mankut ja B-vitamiinit erikseen. Erikseen saa paljon laadukkaampaa edullisemmin. esim. tukun ZMA on muistaakseni oksidimuotoista (imeytyvyys lähes nolla = rasittaa vain munuaisia).

Magnesium imeytyy suolistosta vereen ja käyttämätön poistuu munuaisten kautta virtsassa.
Se miten tuo tehtävä eroaa muista munuaisten tehtävistä, niin en osaa sanoa muuta, kuin että vähemmän työtä on vähemmän työtä.

Ei, en ole lääkäri tai muutenkaan mitään biologiaan viittaavaa koulutusta saanut. Jos herää epäilyjä tekstini suhteen, niin kannattaa olla lukematta... :face:

Turhaan sitten teet tuollaisia väittämiä, jos et tiedä asiasta sen enempää. ZMA:n sisältämä magnesiumoksidi ei siis "rasita vaan munuaisia", jotka suodattavat noin 160 litraa verta vuorokaudessa.

Imeytyvyydestä olet aika pitkälle oikeassa ja erikseen ostamalla saa paremmat tulokset(e: laadukkaammat valmisteet). Sinkki ja magnesium haittaavat toistensa imeytymistä yhdessä otettuna, joten kannattaa ottaa erikseen.

Turhaan sitten teet tuollaisia väittämiä, jos et tiedä asiasta sen enempää. ZMA:n sisältämä magnesiumoksidi ei siis "rasita vaan munuaisia", jotka suodattavat noin 160 litraa verta vuorokaudessa.

Mihin tuo "160 litraa verta" liittyy? Osoitit kykysi käyttää wikipediaa..? :D

Mihin vitun suomi24:ään mie kirjotan?

Kerrataan nyt vielä, että kaikki pysyy mukana: magnesiumoksidi ei vahingoita munuaisia.

Mietin ihan samaa.... :kippis1:

Sanoin rasittaa, missä kohtaa ymmärsit sen väärin ja luulit minun tarkoittaneen vahingoittaa..?

Tarkoin nimittäin vain, että jos syö jotain joka ei kuitenkaan imeydy kuin osaksi jos ollenkaan, niin silloin vain lisää turhaa työtä munuaisille jotka sen imeytymättömän kuonan siivoavat ulos elimistöstä. Turha työ = rasittaa, kun taas mielekäs työ = tarkoitus.

Toisekseen kannattaa nyt varmaan ottaa vähän selvää niistä lisäravinteista mitä syö. Esimerkkinä tuo beta-alaniini. Ei sen ole tarkoituskaan "tuntua missään" tai tuoda mitään pärinöitä. Karnosiinitasot nousee päivittäisellä käytöllä viikkojen kuluessa. Eli sitä pitää käyttää pitkään että on mahdollista huomata hyötyä. Kihelmöinti vähenee kun keho tottuu mutta sillä ei ole mitään tekemistä tehon kanssa.

On tää huvittavaa ja vähän säälittävääkin kun jengi vetää mitä tahansa kunhan pärisee tietämättä yhtään vaikutusmekanismeista, käyttömääristä, kestoista tai mistään muustakaan.

Kyl tol beta-alaniinil oon aina saanut toiston kaks enemmän, oon useammin käyttänyt sitä, mutta teho jää viikkoon. Eikä ole plasebo sillä kokeilen aina välillä jotain minulle uutta lisäravinnetta ja huomaan mitkä toimii ja mitkä ei. Jotkut vaa lakkaa toimimasta täällä aika nopeasti. ZMA koon itse enkä osta oksidia vaan sitraattia. Kyllä viikon ZMA käytöllä sain paremmat unet ja selvästi virkeämpi olo aamulla, tosin se jäi sit siihen.

Ps on tää huvittavaa kun aina yritetää vittuilla pakkotoistos, kertoo vähä ittestää kui mulkku on :)

- - - Updated - - -

Kyl tol beta-alaniinil oon aina saanut toiston kaks enemmän, oon useammin käyttänyt sitä, mutta teho jää viikkoon. Eikä ole plasebo sillä kokeilen aina välillä jotain minulle uutta lisäravinnetta ja huomaan mitkä toimii ja mitkä ei. Jotkut vaa lakkaa toimimasta täällä aika nopeasti. ZMA koon itse enkä osta oksidia vaan sitraattia. Kyllä viikon ZMA käytöllä sain paremmat unet ja selvästi virkeämpi olo aamulla, tosin se jäi sit siihen.

Ps on tää huvittavaa kun aina yritetää vittuilla pakkotoistos, kertoo vähä ittestää kui mulkku on :)

- - - Updated - - -

Kyl tol beta-alaniinil oon aina saanut toiston kaks enemmän, oon useammin käyttänyt sitä, mutta teho jää viikkoon. Eikä ole plasebo sillä kokeilen aina välillä jotain minulle uutta lisäravinnetta ja huomaan mitkä toimii ja mitkä ei.
Beta-alaniinin ei vaan kuuluiskaan vaikuttaa ihan heti, vaan vähän samaan tyyliin kreatiinin kanssa. Karnosiinitasot lihaksissa nousee pikkuhiljaa ja (mahdollinen) vaikutus tasojen myötä. Eli jos se sinulla toimii vain sen ekan viikon ajan niin kyseessä on nimenomaan se placebo-efekti.

Hyvin sanottu :)

Karnosiinitasoja voi toisaalta ylläpitää luonnollisestikin esim. punaisella lihalla, joten kaikilla ei välttämättä ole edes kovin suuria puutteita sen pitoisuuksissa. Tällöin tollanen hetkellinen suoritustason nousu voi olla ihan loogistakin.

:) kertoo vähä sun itsetunto-ongelmista jos otat tuollasen vittuiluna, aleksei oli ihan oikeessa tuossa mitä viestissään sanoi

Pakkotoistossahan tuntuu että kaikki yrittää vaan dissata toisia ja osoittaa etteivät tajua mistään mitään (enkä puhu nyt vain tästä ketjusta), kun loppujen lopuksi suurimmat vittuilijat ovat itse naruja tai läskeiä alkoholisteja =)

- - - Updated - - -

Karnosiinitasoja voi toisaalta ylläpitää luonnollisestikin esim. punaisella lihalla, joten kaikilla ei välttämättä ole edes kovin suuria puutteita sen pitoisuuksissa. Tällöin tollanen hetkellinen suoritustason nousu voi olla ihan loogistakin.

Syön todella paljon punaista lihaa ja kyllä minä sain heti ekalla viikolla hyötyä beta-alaniinista. Taitaa vaa olla kovin vaikeaa täällä porukan ymmärtää mistä toisella on kyse...

Ps. Joskus ollut samoja ongelmia alkoholin kanssa kun join, en saanut millään kännejä voin vaikka kuinka paljon.

- - - Updated - - -

Beta-alaniinin ei vaan kuuluiskaan vaikuttaa ihan heti, vaan vähän samaan tyyliin kreatiinin kanssa. Karnosiinitasot lihaksissa nousee pikkuhiljaa ja (mahdollinen) vaikutus tasojen myötä. Eli jos se sinulla toimii vain sen ekan viikon ajan niin kyseessä on nimenomaan se placebo-efekti.

Mun mielestä (tai ainakin täällä) kreatiini toimii vain viikon tankkauksen jälkeen.

Pakkotoistossahan tuntuu että kaikki yrittää vaan dissata toisia ja osoittaa etteivät tajua mistään mitään (enkä puhu nyt vain tästä ketjusta), kun loppujen lopuksi suurimmat vittuilijat ovat itse naruja tai läskeiä alkoholisteja =)

Syön todella paljon punaista lihaa ja kyllä minä sain heti ekalla viikolla hyötyä beta-alaniinista. Taitaa vaa olla kovin vaikeaa täällä porukan ymmärtää mistä toisella on kyse...

Ps. Joskus ollut samoja ongelmia alkoholin kanssa kun join, en saanut millään kännejä voin vaikka kuinka paljon.

Mun mielestä (tai ainakin täällä) kreatiini toimii vain viikon tankkauksen jälkeen.

Kerropas mitä oikein teit, olis välillä hyödyllinen taito omata.

Aiheeseen: Hirvee ressi jannulla jostai lisäravinteiden toimivuudesta. Menee nyt toistoks mut ehkä joku teistä joskus herää tosta lisäravinnekuplasta. Eli lopeta niiden käyttäminen ku se on noin vaikeeta ja jatka elämää. Se on päästä kiinni noi "pari vikaa nostoo" eikä jostai vitamiinipillereistä.

Kerropas mitä oikein teit, olis välillä hyödyllinen taito omata.

Aiheeseen: Hirvee ressi jannulla jostai lisäravinteiden toimivuudesta. Menee nyt toistoks mut ehkä joku teistä joskus herää tosta lisäravinnekuplasta. Eli lopeta niiden käyttäminen ku se on noin vaikeeta ja jatka elämää. Se on päästä kiinni noi "pari vikaa nostoo" eikä jostai vitamiinipillereistä.

Tehnyt mitään erikoista, ei vaa saa känneij ku on tälläne keho :D

Kysyin koko asiaa mielenkiinnolla, reenannut lähes aina ilman lisäravinteita ja 1-2kk sit rupesin käyttämään lisäravinteita.
Pärjään todellakin hyvin ilman :)

Suositut

Back
Ylös Bottom