Repesin eli hauskoja kuvia netistä!

Hillitsee varmaan paskallakin käyntiä... Olis melko karmeeta käydä tollasessa vessassa.
Ymmärtääkseni kaikilla Suomen armeijan kasarmeillä oli WC mallia V-8, eli 4 pönttöä vastakkaisilla seinillä. Jotkut matalat väliseinät noissa saattoi olla mutta ei ikinä ovia. Tällaiset oli ainakin Karkialammella, missä itse palvelin. Elisabeth Rehn puolustusministerinä käski inttiä asentamaan ovet noihin, että pääsee varusmiehet runkulle. Oikeasti.

Taitaa mennä Yamaha vaihtoon ens kesäks!

Liitteet

• csepel.webp
    csepel.webp
    48,8 KB · Katsottu: 2 372
Samoin. Nykyisin taitaa olla Vekarallakin koppivessat? Mun aikaan oli legendaarinen "suorakuutonen". Olihan se aluksi jännää kakkia siinä porukalla, mutta nopeesti siihen tottui. Osa porukasta ei tottunut ikinä. Yksi ilmottautui aina sotilaskotiin vessaan.

-93 kesällä oli ainakin väliseinät, en nyt jaksa muistaa milloin "juttujen" mukaan ne oli niihin väleihin asennettu... :D

-93 kesällä oli ainakin väliseinät, en nyt jaksa muistaa milloin "juttujen" mukaan ne oli niihin väleihin asennettu... :D

Jonkinlaiset roiskeväliseinät niissä kutosissa on ollut "aina" (= aika paljon ennen kesää -93), mutta avoimiahan ne muuten olivat. Eipä tarvinnut arpoa, onko koppi varattu...

E: ja runkullahan käytiin sitten vaikka soden vessassa, ellei sitten tuvan pöydällä kyösti päässä, niinkuin naapurituvan sankari kerrotun mukaan teki (ei, en saanut itse todistaa tätä tapausta, ja vastaavaa legendaa on varmaan joka saapumiserällä)

Ymmärtääkseni kaikilla Suomen armeijan kasarmeillä oli WC mallia V-8, eli 4 pönttöä vastakkaisilla seinillä. Jotkut matalat väliseinät noissa saattoi olla mutta ei ikinä ovia. Tällaiset oli ainakin Karkialammella, missä itse palvelin. Elisabeth Rehn puolustusministerinä käski inttiä asentamaan ovet noihin, että pääsee varusmiehet runkulle. Oikeasti.

Niin se kai sitten meni koska ainakin kun itse olin intissä oli jo nuo runkkukopit käytössä eikä tarvinnut vastapäätä paskovaa tupakaveria tuijotella.

-93 kesällä oli ainakin väliseinät, en nyt jaksa muistaa milloin "juttujen" mukaan ne oli niihin väleihin asennettu...

-93/-94 tuli Vekaralla meidän komppaniaan remontin yhteydessä tavalliset umpikopperot. Muistan asian hyvin kun skappareita myöten kaikki jaksoivat tätä ihmettä viikkokaudet taivastella. Kuulemma heikentää yhteishenkeä moinen eristäytymishalu.

Itse olen myös istunut armeijan V-8:ssa -95. -96 loppuaikana meni vessat remonttiin, jolloin niihin tuli ovet. Oli siinä mukava sontia kun vastapäätä istui toinen sonnalla.

Back
Ylös Bottom