Renne Korppila Podcast

Joo et sä mitään nivelkannatusta ota eli hyvin pysyy kuitenki lihaksella koko ajan

Osaisikohan joku selittää mulle, että mikä ihme on nivelkannatus? Jos vaikka olisi vielä antaa esimerkkiä.
Että jos mä menen vaikka hackissa 90 asteeen polvikulmaan painojen kanssa niin mä jotekin siis pystyn rentouttamaan reisilihakset ja pysyn siinä 90 asteen kulmassa jonkun bodari-nobelfysikon lanseeraamalla nivelkannatuksella niin, että mun polvinivel kannattelee sitä painoa?
Kuulostaa näin ensialkuun taas siltä, että joku jolla on vitusti sulkia hatussa on keksinyt taas jonkin saatanan hienon termin ja puolet punttiautisteista nielee sen miettimättä yhtään mitään.

Tarkotettaisko sitä, että esim kyykyssä jalat suorana vetää polvet lukkoon vrt. koko ajan jännitys reisillä tehtävä sarja

Jep eli vältetään lukitsemasta niveltä liikkeen yläosassa. Ei täräytetä esim. polvia lukkosuoraksi.

Juuri näin. Tarkennuksena vielä se, että pelkkä nivelen "lukitseminen" ei välttämättä tarkota, että jännitys lihakselta katoaa. Esim. käsipainopenkissä kädet voi heittää lukkosuoraks ilman, että rintalihat lepää pitämällä painot olkanivelten "ulkopuolella". Eli kunhan nivelet ei ole pystysuunnassa "päällekkäin".

Elgenin pointti siis oli että bodausmielessä on fiksua tehdä toistot sarjassa jatkuvalla liikkeellä eikä oteta huilia välissä nivelkannatuksessa. Joka siis hackissa tarkottaisi sitä että vedetään toistojen välissä happea yläasennossa jalat suorina jolloin paino ei ole lihaksella vaan "nivelkannatuksessa". Itse jos vedän happea hackissa toistojen välissä niin jätän liikkeen ylhäältä vajaaksi jolloin joudun kuitenkin koko ajan kannattelemaan painoa etureisillä.:)

Ja myöskin näin.

Viimeksi muokattu:
Joo samaa mieltä. Jotenkin vaikuttaa siltä, että alettu heti bodailemaan ja perusduuni on unohtunut. IMO aika naruhan Renne vielä on (kyllä, olen nähnyt livenä). Mitä nyt mahaan ja rintaan massaa tullut (ei pahalla - mielipiteeni vainn).
Loppuisi se hinkkaaminen yms. käsipäivät n-jakoisilla ohjelmilla, niin saattaisi jopa tulla tulosta. Välissä toki bodaaminen ok, mutta kyllä ne kyykyt, penkit ja mavet sopivan tiheällä frekvenssillä saa parempia tuloksia aikaan.

Renne on pitkä holjoppi ja vieläpä pitusekseen helevatun pitkät raajat. Ei oo helppo tehä palloa pitkästä tikusta. Meneehän tossa rintatreenivideossa alavinopenkki jota toinen on "voimabodaillut" säännöllisesti kevyemmin kuitenkin Renneltä joka sanoo ettei ole liikettä tehnyt juuri ollenkaan.. Antakee nyt vähän armoa, treenauskin kai aloitettu aika myöhäisellä iällä.

Renne on pitkä holjoppi ja vieläpä pitusekseen helevatun pitkät raajat. Ei oo helppo tehä palloa pitkästä tikusta. Meneehän tossa rintatreenivideossa alavinopenkki jota toinen on "voimabodaillut" säännöllisesti kevyemmin kuitenkin Renneltä joka sanoo ettei ole liikettä tehnyt juuri ollenkaan.. Antakee nyt vähän armoa, treenauskin kai aloitettu aika myöhäisellä iällä.
Juurikin näin. Sopii mennä koittamaan alavinopenaa.Voi monella jäädä romut kaksinumeroisiin lukuihin. Itse ainakin yllätyin kuinka kevyesti ja ok tekniikalla 130kg liikkui.

renne.png

Ei sillä että Rennellä mitenkään pitkät kädet olis mutta äijä vois penkata pitämällä levypainoista kiinni :p

Menee ohiaiheen sorry, mut on ihan käsittämätön ukko tuo Matt, pitkään piti miettiä ja pohtia kun kylmiltään katsoin sen missä syö 9kg riisiä ja kanaa, että voiko olla tosi..

Tuota riisin syönti haastetta en ollukkaa nähny. Piti kattoa, iha käsittämätöntä.

Ylipäänsä keskustelut ihmisten kanssa ois aika lyhyitä jos ei sais edes viitata varsinaisen ydinaiheen ulkopuolelle lyhyesti :D

Mitä helvettiä? Pari viestiä muusta kuin Rennestä niin jo ollaan sormi pystyssä. Paskaahan nää topicit ois jos ei keskustelua syntyis välillä ohi aiheestakin

No keskustelu alkoi karkaamaan jo enempi ammattilaissyömisen puolelle, jolle vois tehdä mun mielestä vaikka oman ketjunsa, kun se kerran keskustelua tuntuu kirvoittavan.

Back
Ylös Bottom