Itsellä just valmistumassa kylppäriremontti n. 3 neliöiseen kylppäriin.
550€ laatat, laastit ja muut tarvikkeet ja itsetehtynä ei työlle hintaa. Sitten eri asia minkä hintasia kalusteita sinne uusii mutta, itsellä meni niihin n.1200€. Itse kiinniteltiin kaikki kalusteet mitä pysty ja putkimies veti vaan putket paikoilleen. sähköjäkin vähän sinne uusin mut tuttu sähkäri eli ei maksa paljoa. Putkimiehen laskua odotellaan vielä mutta mitä nyt suurin piirtein lasken niin alle 3 tonnin se tulee jäämään. Tietysti jos ei itse pysty/osaa ja teettää ulkopuolisella niin nousee hinta varmaan aika paljon. Ja suhteita kannattaa käyttää jos on joku tuttu putkimies tai muu niin aina se on kotiinpäin.
Jos koko remppaan ryhtyy, niin tarkotus ois tehdä mahdollisimman paljon itse, mutta noista vesieristyksistä yms kosteussuluista ei o oikeen hajua. Jos selvittää miten ne pitää tehdä oikeaoppisesti ja tekee ite, niin tarviiko työ hyväksyttää jollakulla, esim. teknisellä isännöitsijällä ennen kuin alkaa asentaa kaakeleita ja kalusteita?
Sähkäri ja putkimies siis ainakin pesukonetta ja kattospotteja varten. Joo, kalusteet söis varmaan aika paljon jos suihkukaapin, pöntön, sekoittajan ja hanan ja peilikaapin tms hommaa. Uusi suihku onkin jo, ja oikeestaan sen myötä tuli ajatus rempasta.
Helpommalla kyllä pääsis, jos siis laittais ne lasikuitutapetit nyt kun alkaa olee käsitys siitä miten ne sinne seinille laitetaan