Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
kysymys numero 2. Paljon Oulussa maksaa putkiremontti kerrostaloon? 100-500e/ neliö?

Oulusta en tiiä..mutta esimerkki Porista:
1957 rakennettu kerrostalo (3 kerrosta), 59 neliöllinen kolmio. Putkirempan hinta-arvio 23.000€ sisältäen vessan kaikki kalusteet.
Remppa alkaa omassa huushollissa n. viikolla 20 :hyvä:

Oulusta en tiiä..mutta esimerkki Porista:
1957 rakennettu kerrostalo (3 kerrosta), 59 neliöllinen kolmio. Putkirempan hinta-arvio 23.000€ sisältäen vessan kaikki kalusteet.
Remppa alkaa omassa huushollissa n. viikolla 20 :hyvä:

Eikai siellä porissa maksa koko asunto edes 20000 euroa =)

Remonttikysymyksien tyhmä kysymys: mikä on nimeltään sellainen kierteillä varustettu tanko, jonka saa viritettyä lattian ja esim. välikaton väliin? Pitäisi saada tuettua eteisen peilikaapin yläkaapit, jotka on fiksusti kiinnitetty vain reunoista, eli keskiosa roikkuu joten liukuovet eivät liu kunnolla. Olisin kohottanut tuota yläosaa keskivälistä tuollaisella tangolla.

edit: ja jos vielä löytyisi vinkkiä mistä tuollaisia virityksiä löytyy, ei ainakaan lähirautakaupassa ole näkynyt

Remonttikysymyksien tyhmä kysymys: mikä on nimeltään sellainen kierteillä varustettu tanko, jonka saa viritettyä lattian ja esim. välikaton väliin? Pitäisi saada tuettua eteisen peilikaapin yläkaapit, jotka on fiksusti kiinnitetty vain reunoista, eli keskiosa roikkuu joten liukuovet eivät liu kunnolla. Olisin kohottanut tuota yläosaa keskivälistä tuollaisella tangolla.

edit: ja jos vielä löytyisi vinkkiä mistä tuollaisia virityksiä löytyy, ei ainakaan lähirautakaupassa ole näkynyt

Tanko lattian ja katon väliin.. hmm, missäköhän mä oon niitä nähny. Nyt mä tiedän, se on tää -> http://pole-a-holic.mycashflow.fi/product/2/x-pole-kromi :D

Mulle laitettiin vuosi sitten parketti lattiaan, nyt kovien pakkasten aikaan se on alkanu halkeilee. Mahtaakohan tosta saada osan rahoista takaisin vai onko toi normaalia parketin käyttäytymistä? Ajattelin soittaa siihen firmaan joku päivä ja olis kiva tietää etukäteen että mitä alkaa vaatia.

Toisekseen, oon miettiny väliovea, koska käytävästä kuuluu meteli liian kovana läpi ja toisinpäin. "Haitariovi" vaikuttais jotenkin simppeliltä ratkaisulta tohon. Mihin hintaan ja mistä sais edullisesti about 200x100cm oven. Toinen vaihtoehto on teetättää karmit yhteen valmiina olevaan oveen. Kumpikohan tulis halvemmaks? Jotenki toi haitariovi houkuttelis.

Mulle laitettiin vuosi sitten parketti lattiaan, nyt kovien pakkasten aikaan se on alkanu halkeilee. Mahtaakohan tosta saada osan rahoista takaisin vai onko toi normaalia parketin käyttäytymistä? Ajattelin soittaa siihen firmaan joku päivä ja olis kiva tietää etukäteen että mitä alkaa vaatia.

Mitä tarkoitat halkeilulla? Puu kuivuu talvella, joten parkettilautojen (vai miksi niitä sanotaan?) väleihin tulee rakoja, koska puu kuivuessaan kutistuu. Tämä on ihan normaalia ja raot katoavat/ pienenevät, kun ilmankosteus taas lisääntyy keväällä. Varsinaista puun halkeilua sen sijaan ei kyllä saisi kai tapahtua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

eikö sinne hyllyn sisälle saa laitettua mitään tukevaa rimaa joka pitää hyllyn suorassa. ruuveilla kiinni ja jäykistää koko systeemin.

Pitäis saada lasista leikattua sopivan koko kokosia hyllyjä. Onko olemassa jotain lasileikkuria, millä sais lasit ite leikattua. lasi n 3-4mm paksua. Tai vaihtoehtoisesti suositella lasileikkaajaa turun suunnalta?

Tarkoitus olisi paikata kerrostalohuoneiston vessan seiniä, jossa on siis samassa suihku. Alaosa on joskus vuosikymmeniä sitten laatoitettu ja yläosassa maali, joka on paikoin pintahalkeillut. Millä keinoilla tosta saisi siistin ja kestävän suht helposti? Oon koittanut pienempää koloa paikkailla spakkelilla, hionta ja sitten maali päälle. Alkuun se onkin ihan ok, mutta ajan kanssa se tahtoo vetää reunat käppyrälle. Isommalle en ole tehnyt mitään.

pieni.jpg

Pieni kolo

iso.jpg

Isompi halkeilu

Hyvin pienellä vaivalla et mitenkään hirveän hienoa siitä saa. Itse laittaisin lasikuitutapetin yläosaan. Ekaks peset seinät hyvin,sitten "aukaiset" halkeamat ja kittaat ne märkätiloihin tarkoitetulla kitillä. Liimaat lasikuitutapetin ja maalaat Lujalla kahteen kertaan. Ennen maalausta tulisi vielä kosteussulku jos tekee nk. Luja-menetelmällä mut en itse näe sitä tarpeelliseksi sillä alaosassa on laatta jonka alla tuskin on minkäänlaisia eristyksiä!

Olisi sellainen ongelma, kun vanhan avotakan piikkasin uuden takan tieltä pois niin vanhan alta paljastui talon käyttövesi- ja lämmitys putket(vm.79) jotka ovat teräs putkia. Uusi takka on sen verran pienempi kooltaan, että sen paino kohdistuisi lähes kokonaan putkien päälle. Kysymys kuuluukin, että voiko teräs putkia mitenkään valaa betonin sekaan vai tietääkö se tulevaisuudessa vain ongelmia?

Hyvin pienellä vaivalla et mitenkään hirveän hienoa siitä saa. Itse laittaisin lasikuitutapetin yläosaan. Ekaks peset seinät hyvin,sitten "aukaiset" halkeamat ja kittaat ne märkätiloihin tarkoitetulla kitillä. Liimaat lasikuitutapetin ja maalaat Lujalla kahteen kertaan. Ennen maalausta tulisi vielä kosteussulku jos tekee nk. Luja-menetelmällä mut en itse näe sitä tarpeelliseksi sillä alaosassa on laatta jonka alla tuskin on minkäänlaisia eristyksiä!

OK! Onkohan lasikuitutapeteissa oma liima vai millä liimalla se kantsii kiinnittää seinään? Mulla on ollu sellainen käsitys lasikuitutapeteista, että ne pitäis vielä jotenkin spaklaa päältä kun ne on seinässä...? Ilmeisesti toi Lujalla maalaminen "ajaa saman asian"? Vesieristyksistä en osaa sanoa, täällä on jotain putkikunnostuksia tehty -70 ja todennäköisesti toi laatoitus on sieltä asti.

Toinen vaihtoehto on kävässy mielessä, että remppais koko vessan. Mutta se taitaa olla aika iso ja hintava muutos. Toi vessa on n. 2,5 neliötä ja huonekorkeus on n. 2,8 m. Onkohan antaa jonkinlaista hinta-arviota koko rempasta? Asunto on Helsingissä. Saisin itse purettua hyvin todennäköisesti paljaalle pinnalle. Amme pitäis moukaroida(?) palasiksi, lattia varmaankin piikata auki (nyt laatta) ja laatat nakuttaa seinistä irti. Ja sit asianmukaisesti kosteussulut yms. Lattiakaivo siellä onkin. Saakohan itse ton tyyppisiä juttuja tehdä märkätiloissa? Tilalle tulis varmaan lattialämmitys (ehkä sähkö halvempi ja kätevämpi?) suihkunurkka/kaappi, vedet ja sähköt pesukoneelle, peruslaatta lattia ja seinät kattoon asti. Ehkä myös uusi paneelisisäkatto halogeeneilla/ledeillä.

OK! Onkohan lasikuitutapeteissa oma liima vai millä liimalla se kantsii kiinnittää seinään? Mulla on ollu sellainen käsitys lasikuitutapeteista, että ne pitäis vielä jotenkin spaklaa päältä kun ne on seinässä...? Ilmeisesti toi Lujalla maalaminen "ajaa saman asian"? Vesieristyksistä en osaa sanoa, täällä on jotain putkikunnostuksia tehty -70 ja todennäköisesti toi laatoitus on sieltä asti.

Toinen vaihtoehto on kävässy mielessä, että remppais koko vessan. Mutta se taitaa olla aika iso ja hintava muutos. Toi vessa on n. 2,5 neliötä ja huonekorkeus on n. 2,8 m. Onkohan antaa jonkinlaista hinta-arviota koko rempasta? Asunto on Helsingissä. Saisin itse purettua hyvin todennäköisesti paljaalle pinnalle. Amme pitäis moukaroida(?) palasiksi, lattia varmaankin piikata auki (nyt laatta) ja laatat nakuttaa seinistä irti. Ja sit asianmukaisesti kosteussulut yms. Lattiakaivo siellä onkin. Saakohan itse ton tyyppisiä juttuja tehdä märkätiloissa? Tilalle tulis varmaan lattialämmitys (ehkä sähkö halvempi ja kätevämpi?) suihkunurkka/kaappi, vedet ja sähköt pesukoneelle, peruslaatta lattia ja seinät kattoon asti. Ehkä myös uusi paneelisisäkatto halogeeneilla/ledeillä.

Tuosta lasikuitutapetista sen verta että sehän maalataan kiinni seinään, veidät esim lujan/siroplastin/tms sinne pohjalle, ihan reilun kerroksen ja länttäät lasikuitutapetin päälle ja sitten telaat pari kerrosta vielä maalia päälle... ei se sen kummempi homma ole...

Itsellä just valmistumassa kylppäriremontti n. 3 neliöiseen kylppäriin.
550€ laatat, laastit ja muut tarvikkeet ja itsetehtynä ei työlle hintaa. Sitten eri asia minkä hintasia kalusteita sinne uusii mutta, itsellä meni niihin n.1200€. Itse kiinniteltiin kaikki kalusteet mitä pysty ja putkimies veti vaan putket paikoilleen. sähköjäkin vähän sinne uusin mut tuttu sähkäri eli ei maksa paljoa. Putkimiehen laskua odotellaan vielä mutta mitä nyt suurin piirtein lasken niin alle 3 tonnin se tulee jäämään. Tietysti jos ei itse pysty/osaa ja teettää ulkopuolisella niin nousee hinta varmaan aika paljon. Ja suhteita kannattaa käyttää jos on joku tuttu putkimies tai muu niin aina se on kotiinpäin.

Onko kukaan törmännyt netissä kuviin puoliseinästä?

Tarkoitan että yksiössä tekisi puoliseinistä karsinan sängylle. Minkä korkuisia nuo yleensä ovat?

Tässä pari huonoa kuvaa mutta olisi kiva löytää parempia.

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/koti/ohjelmat/tila/persoonallinen_koti/2008/529641.jpg
http://lh6.ggpht.com/_pcctGZDnS4I/SPvp2MAS_DI/AAAAAAAABZg/4q6r0HUaiNI/October+018.jpg

Yksiö on 39m2 ja tekisi mieli rajata nukkumistilaa jotenkin muuten kun tekemällä pientä koppia sängylle.

Edit: Onko ihan typerän näköiset puoliseinät jos tekee ne n.160cm korkeiksi?

Suositut

Back
Ylös Bottom