Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Lähes kaiken tein itse. (Putket, sähköt ja laatoitus muualla).

Saahan tommoseen rahaakin palamaan. Laattapisteestä italialaiset laatat, Hans Grohenin hanat, design-altaat ja kalusteet niin ulkonäkö olisi sama mutta hintalappu 25.000e.

Lähes kaiken teit itse. Paitsi kaiken jossa on jotain tehtävää..

Mä tein KAIKEN itse. Ostin laatat Laattapisteestä sekä laitoin Hans Grohenin hanat jne. Hintalappu ~sama mut sai laadukasta kamaa.

Eipä sillä, olis varmaan kannattanu materiaaleista säästää kun ei tässä hirveän kauan asuta. Myyntirempat kannattaa tosiaan tehdä neutraaleilla väreillä ja halvoilla materiaaleilla.

Vois ehkä laittaa kuvaakin jossain vaiheessa.

Lasitiiliseinän sai Bauhausista rakennussarjana. Eli valmis kehikko, tiilet jne kuuluivat mukaan, itse piti kasata. En kuitenkaan käyttäisi tuota mukana tulevaa Bauhausin saksalaista paskasilikoonia, joka kellastui ajan mittaan.

Millaisella systeemillä tuo häkkyrä kiinnitetään seinään ja lattiaan? Pitääkö mennä vesieristeiden läpi kiinnityksiä tehtäessä?

Entä mitä veikkaatte, jos remonttiin upottaa esim. 15000e niin kuinka hyvin sillä saa koko asunnon laitettua vai pitääkö tinkiä jostain?

15 tonnilla tekee todella hyvän rempan.

Itse remontoimme emännän kanssa 80-neliöisen saunallisen kolmiomme, ja kustannukset pysyivät nätisti alle kymppitonnissa, vaikka koko asunnon ilme muuttui täysin.

Tuolla rahalla tehtiin seuraavat toimenpiteet:

-Kolmen huoneen maalaus + tapetointi + listat
-Lattiaan uusi ja laadukas tammilaminaatti (kovuus 32)
-Haltexit kattoon (koko kämppään)
-Puusepänliikkeestä mittatilaustyönä keittiön kaapistojen ovet + pöytätasot ja sokkelit, eteiseen kaappi, makuuhuoneeseen iso vaatekaappi peiliovilla, vessaan uudet kaapistot ja allas, pesuhuoneeseen kaappi ja allas.
-Laattoja tuulikaapin lattiaan ja vessan seinään.

Tuohon kymppitonniin ei siis meillä sisältynyt varsinaista kylppäriremppaa, koska sellainen kämpässä on tehty neljä vuotta sitten. Mutta Hupen tyylillä toteutettuna kokonaiskustannukset ovat varmasti alle 15000 euroa.

Voin laittaa fotoja meidän rempan alkutilanteesta ja lopputuloksesta, kunhan vaan ehdin.

Lähes kaiken teit itse. Paitsi kaiken jossa on jotain tehtävää..

No rempattiin 93 (tjsp) m2 kämppä. Purettiin seinät, katto, lattiat, keittiö, kylppäri, sauna, kaapistot, ovet, listat, koneet, kynnykset. Käytännössä rakennettiin koko "solu" uusiksi. 7000kg lähti jätettä kämpästä ja about saman toki meni takaisin. Maksoi jotain 20ke. Mukana kaikki pesukoneista kiukaaseen. Sähköt ja putket ja laatotukset nyt ei paljoa maksaneet, kai noi ukot siellä ehkä 1-2pv tekivät duuniakin. Iltapuuhasteluna kahdestaan eukon kanssa rempattiin. 2kk meni, josta oltiin n. 10pv dokaamassa Thaimaassa remppalomalla. Vanhaa jäi yksi vessanpönttö ja valokatkaisijat + pistorasiat. 16.00 oltiin "raksalla" ja 22:00 aikaan himassa, duunissa 8:00 ja raksalla taas 16:00. Olihan toi hieman rankkaa ja kyllä tuossa tekemisen makua jäi itsellekin. Viikonloppuisin tuli toki tehtyä pitkää päivää. Pitänee mainita että lapioitiin käsin 38 tonnia multaa pihalle ja 5 tonnia pihakiviä + kivituhkaa myös.

Muotoilisin tuon lauseen uudelleen niin että "Lähes kaiken tein itse. Paitsi sen missä tarvittiin ammattimiestä kuitin kanssa"

Laadukasta noikin laatat ovat, ne vain ovat K-raudan poistoerästä ja Teesin poistoerästä. Kai Laattapisteelläkin jämiä on jos osuu oikeaan aikaan paikalle, me emme osuneet. Oli tarjolla vastaavaa 39e/m2 mikä K-raudassa 9e/m2.

Oras on kai ihan yhtä hyvä kuin Hans Grohe. "kalliilla" Grohella tarkoitin lähinnä 2500 euron raindance-suihkuja ;)

Toi kämppähän on rakennettu 2005 ja myyty 2007. Pitäis alkaa uutta speksaamaan.

Millaisella systeemillä tuo häkkyrä kiinnitetään seinään ja lattiaan? Pitääkö mennä vesieristeiden läpi kiinnityksiä tehtäessä?
Lattiaan kiilat ja sauma silikoonilla, ei reikiä.
Seinään tuo kehikko laitettiin silikoonilla + muutamalla ruuvilla ja vielä silikoonia niiden päälle (lasitiilien kiinnitysvaiheessa).

No rempattiin 93 (tjsp) m2 kämppä. Purettiin seinät, katto, lattiat, keittiö, kylppäri, sauna, kaapistot, ovet, listat, koneet, kynnykset. Käytännössä rakennettiin koko "solu" uusiksi. 7000kg lähti jätettä kämpästä ja about saman toki meni takaisin. Maksoi jotain 20ke. Mukana kaikki pesukoneista kiukaaseen. Sähköt ja putket ja laatotukset nyt ei paljoa maksaneet, kai noi ukot siellä ehkä 1-2pv tekivät duuniakin. Iltapuuhasteluna kahdestaan eukon kanssa rempattiin. 2kk meni, josta oltiin n. 10pv dokaamassa Thaimaassa remppalomalla. Vanhaa jäi yksi vessanpönttö ja valokatkaisijat + pistorasiat. 16.00 oltiin "raksalla" ja 22:00 aikaan himassa, duunissa 8:00 ja raksalla taas 16:00. Olihan toi hieman rankkaa ja kyllä tuossa tekemisen makua jäi itsellekin. Viikonloppuisin tuli toki tehtyä pitkää päivää.

Tehtiin viime vuonna (venyi tämän vuoden puolellekin) käytännössä täysin vastaava remppa. 86m2, kaikki uusiksi. Meillä vanhaa jäi vessanpönttö ja saunan lauteet sekä kiuas, ei muuta. Tehtiin itse laatoituksetkin, ihan hyvät tuli. Kihlatun isä teki sähköjä ja auttoi kylässä käydessään.

Mukavaa oli ja opettavaista. Itse teen näitä siis atk-nörtin ominaisuudessa, en oo todellakaan remppa-alalla millään muotoa. Enkä ole koskaan aiemmin tässä mittakaavassa tehnyt.

Itteä vähän harmittaa ~tonnin suihku ja pikkasen vajaan tonnin huullosallas keittiössä. Ja kivitasot oli kalliit vaikkakin Virosta hankittuna huomattavasti halvemmat kuin täkäläiset. Noi on sellasia asioita että ostaja osaa arvostaa tai sitten ei osaa. Veikkaan että saman rahan tosta kämpästä sais halvemmillakin materiaaleilla.

Mä luulin ton "lähes kaikki tehtiin itse" tarkoittaneen tota kylppäriä. Sen takia ihmettelin kun kerran laatoitus, putket ja sähköt teetettiin siellä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kauanko teillä on mennyt noissa remonteissa aikaa? Ootteko asuneet siellä remontin keskellä samalla vai olleet evakossa jossain?
Niin kuin aina rakentaessa ja rempatessa, kannattaa varautua yllätyksiin. Esim. kosteaan kylppäriin, jonka kuivatus kestää ylimääräisen kuukauden, jolloin asunnossa on juoksevan veden puutteen takia aika huono asua rempankaan keskellä.

Entä mitä veikkaatte, jos remonttiin upottaa esim. 15000e niin kuinka hyvin sillä saa koko asunnon laitettua vai pitääkö tinkiä jostain?
Riippuu varmaan aika paljon asunnon koosta, onko suhteita käytössä putki- ja sähkötöiden suhteen, tarviiko hommata uusia kodinkoneita jne., mutta musta tuo 15te on aika tiukille vedetty. 5-10te lisää, niin aletaan olla jo vähän varmemmilla vesillä (eikä silloinkaan ulkopuoliselle vielä paljoa työstä maksella).

Tietäisikö kukaan paikkaa mistä saa kohtuuhintaan tilattua suihkusetin ja hanan kylppäriin? Jotain tyylikästä kohtuuhintaan..

Multa jäi remontista yli suihkusetti, kun ajateltiin ensin kahta suihkua, mutta ei ne loppupeleissä mahtuneetkaan kunnolla. Siis täysin uudet ja asentamattomat Hans Grohen Talis S2 hana ja Hans Grohen Rainbow suihkusetti. Pakkaukset ja kuitit on. Nettiraudasta ostettu ja tällä hetkellä näyttää maksavan siellä 135 + 269 euroa. Saat koko setin 270 euroa. Muutkin kuin relg voi tietysti ostaa, jos on tarvetta. :D

Mulla on lattiassa Feelwoodin Savutammi -laminaatti, joka on nyt kokenut kovia. Lattialle on pudonnut jotain ja pinta on rikkoontunut. Pystyykö tuota rikkoontuneen kohdan pintaa suojaamaan jotenkin niin, ettei siihen kohtaan tulisi enää enempää vahinkoa.

IMG_3613.jpg

Mulla on lattiassa Feelwoodin Savutammi -laminaatti, joka on nyt kokenut kovia. Lattialle on pudonnut jotain ja pinta on rikkoontunut. Pystyykö tuota rikkoontuneen kohdan pintaa suojaamaan jotenkin niin, ettei siihen kohtaan tulisi enää enempää vahinkoa.

Onko sulla tota laminaattia enää olemassa? Jos on ja yhden lankun vaihto ei innosta niin ton kohdan vois porata pois ja sit porata uudesta samanlainen "lätkä" tilalle.

Onko lattian keskeltä yhden lankun vaihtaminen ihan toivoton operaatio?
Omassa kämpässä kaipaisi yksi lankku vaihtoa, mutta en ole uskaltanut lähteä siihen kun sijaitsee ihan keskellä 30 neliöistä huonetta.

Jollain täytteellä sitä vois peittää, mutta sitä en tiedä kuinka ruma siitä tulee.

Onko tollainen täyty kuinka stydiä tavaraa? Pystyisiköhän sitä laittamaan niihin sellaisiin rumiin kohtiin, joita on tullut, kun laminaattia on sahattu esim. patterin putken kohdalta. Siinä on sellainen rumahko kolo, jonka voisi täyttää.

On toivotonta. Valitettavasti.

Miten niin toivotonta?

Ite purin parkettia puoli lattiaa kun siellä oli käyriä lankkuja kaksi kappaletta jotka nosti lattiaa kuprulle. Ne lähti kahden-kolmen rivin paloissa ja siirsin sitten sivuun.

Laminaatti ei välttämättä lähde kuin rivi kerrallaan mutta jos on kaksikin tekemässä niin mikäs ongelma se on purkaa. Toki huoneen pitää olla tyhjä jne mutta ei se vaihtaminen muuten ongelma ole.

Suositut

Back
Ylös Bottom