Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei oo mun vika, jos tarvit nipun ylimääräisiä paneeleita saadaksesi pienen katon paneloitua, siinäpä sitten mietit, että mihin ne ylimääräiset paneelit jossain kerrostaloasunnossa tunget. Itse siis näitä hommia enemmänkin tehneenä ostan noin pienen katon ollessa kyseessä juurikin oikean kappalemäärän paneeleita. Mutta hei, kukin tavallaan.:david:

No sovitaan että tehdään sun tavalla :), mutta jos ostaa muutaman paneelin ylimääräisiä varoiksi ni ei se oo kenellekkään mikään ylivoimainen kustannuserä. Kuitenkaan kun ei saa ostettua tasan jotain määrää.

mutta jos ostaa muutaman paneelin ylimääräisiä varoiksi ni ei se oo kenellekkään mikään ylivoimainen kustannuserä.
Osta niin paljon ylimääräistä kuin ikinä tykkäät, ei se mun paneeleista ole pois!:D Henkilökohtaisesti osaan pätkäistä paneelin oikeaan mittaansa ja laskea määrän niin tarkasti, että minun ei ole pakko ostaa ylimääräistä paneelia. Eli miksi ostaisin ylimääräistä, jos sitä ylimääräistä ei tarvi?

Alkuperäistä kysymyksen esittäjää ohjeistin ostamaan muutaman ylimääräisen, harrastelija timpureille se on ihan suotavaa.

Käyttämästäni puutavaraliikkeestä saa ostettua tavaraa hyllystä eli pakko ei ole ottaa kokonaisia paketteja. Tapauskohtaista varmastikkin, mutta täällä maalla kaikki on yleensä aika helppoa ja järjestettävissä.

Peace and love, eihän vängätä enään.:whip:

Osta niin paljon ylimääräistä kuin ikinä tykkäät, ei se mun paneeleista ole pois!:D Henkilökohtaisesti osaan pätkäistä paneelin oikeaan mittaansa ja laskea määrän niin tarkasti, että minun ei ole pakko ostaa ylimääräistä paneelia. Eli miksi ostaisin ylimääräistä, jos sitä ylimääräistä ei tarvi?

Alkuperäistä kysymyksen esittäjää ohjeistin ostamaan muutaman ylimääräisen, harrastelija timpureille se on ihan suotavaa.

Käyttämästäni puutavaraliikkeestä saa ostettua tavaraa hyllystä eli pakko ei ole ottaa kokonaisia paketteja. Tapauskohtaista varmastikkin, mutta täällä maalla kaikki on yleensä aika helppoa ja järjestettävissä.

Peace and love, eihän vängätä enään.:whip:

Liekköhän on koskaan sattunu mitä tahansa paneloidessa ettei tule väh. yhtä susilautaa....

Liekköhän on koskaan sattunu mitä tahansa paneloidessa ettei tule väh. yhtä susilautaa....

No näin aloittelijana voi todeta että tavaraa on parempi olla pikkuisen liikaa kuin juuri sopivasti. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin kämmi ja sitten ottaa aivoon kun puutavarakauppa on mennyt 10 min sitten kiinni ja pari paneelia vielä tarttis....

Off topiccia...
Tuttu teki panelointihommia ja jäi sitten vähän tavaraa yli. Nurkissa pyöri peilinpala, joten otti ja sahasi paneeleista peilille kehykset (siinä paneelissahan on ihan ura johon peili sujahtaa). Kehykset kasaan, maalia pintaan ja oli vallan sopiva viritelmä takkahuoneeseen.

Mitäköhän maksaisi asunnon listoituksen vaihtaminen? Kyseessä olisi n. 50 neliöinen alakerta, jossa tuulikaappi+eteinen, avointa tilaa (olohuonetta+ruokailutilaa yhtenä tilana) ja keittiösyvennys. Kämppä on tyhjä, pitäisi mahdollisesti vaihtaa nykyiset lakatut puulistat valkoisiin. Tuleva lista voisi olla jotain päheämpää...

Minkä verran mahtaa kustantaa ja kestää ammattilaiselta?

Kiitoksia aika-arvioista, tämän perusteella pitää vielä mitata paljonko listaa menee ja arvioida koko potti. Uusi kämppä on tyhjillään pari viikkoa, jos ehtisi saamaan ammattilaisen vaihtamaan listat, mutta taidanpa vielä miettiä tapetointia yhteen seinään.... Nälkä kasvaa syödessä.

Oletan, että listat saa siististä irti ilman että joutuu seiniä maalailemaan. Eiköhän. Itse tosin saisin varmasti jälkiä aikaiseksi... :)

Heittäkääs arviota mitä maksaa kylpyhuoneremppa, n.10-12m2 kh, nyt seinässä ja lattiassa muovit, pitäisi repiä vanhat pois ja laittaa laattaa tilalle, samalla tietty vesieristys ja lattialämmityksen asennus, lisäksi saunan lattian laatoitus. Mitä tommosessa hommassa on töiden ja materiaalin pl. laatat ja kalusteet osuus, entä kauanko tohon saa aikaa varata olettaen että ei kauheita kosteusvaurion korjauksia tule vastaan?

KYlppärissä/saunassa on lattia luonnonkivestä tehtyä laattaa. Nyt ongelmana kalkkeutuminen, eli miten saisi parhaiten rumat kalkki"tahrat" pois lattiasta, kaikenlaisia kivisuojia ym kokeiltu mutta ei tunnu auttavan..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko noista parin kympin viimeistelynaulaimista mihinkään? Tarkoituksena olisi paneloida sauna. Etäpä naulan paksuus, riittääkö tuollainen 1,2mm vai pitääkö olla jykevämpää?

aina niillä yhden tai kaksi saunaa paneloi, tosin osassa iskuri tekee niin ruman jäljen ettei viitti käyttää mikä tosin saunassa ei niin ongelma ole... tykkertillä on kaikki saunat paneloitu ja vielä tähän päivään mennessä ei ole paneloinnit irronneet...

Kannattaa vaan muistaa sitten käyttää ruostumattomia nauloja. Kohtuu ikävän näköisiä vanhat saunat missä on joka naulan kanta/reikä semmonen ruosteinen ja ihan mustunut. Naulan paksuus riittää ihan hyvin. Pituutta naulalla saa olla semmonen pauttiarallaa 3x panelin paksuus vaikkapa niin saa kunnon tartunnan sinne koolauksiin.

Kannattaa vaan muistaa sitten käyttää ruostumattomia nauloja. Kohtuu ikävän näköisiä vanhat saunat missä on joka naulan kanta/reikä semmonen ruosteinen ja ihan mustunut. Naulan paksuus riittää ihan hyvin. Pituutta naulalla saa olla semmonen pauttiarallaa 3x panelin paksuus vaikkapa niin saa kunnon tartunnan sinne koolauksiin.

saunapaneloinnithan kannattaisi aina käsitellä esim. sauna-satulla tms.. jolloin tuota naulojen ruostumistakaan ei tapahdu kun ovat sen mönjän alla...

Enpä minä ainakaan minkään sauna-satun varaan tuota ruostumista jättäisi on senverran törkeän näkösiä nuo vanhat saunat imo.

Tuo on ihan hyvä huomio myös. Tosin tulee muistaa että mikäli ammutaan pontista niin se naulahan menee melko väkisinkin vinoon sinne puun sisään joten tuommonen 3x panelin paksuus yleensä käy mikäli ei täysin olematon liru ole koolausrimana. Tuossa muuten kannattaa huomioida myös se että pontista ampuessa yleensä semmonen hakaspyssy on dyckert pyssyä parempi koska se ei halkaise niin herkästi sitä ponttia ja näinollen pitää panelin topakammin kiinni.

Mä ostin joskus aikaa sit tollasen halpis viimeistelynaulaimen ajatuksena et jos se nyt ees 1000-2000 naulaa kestäis, mut se perhana on kestänyt jo 20000-30000 kutia jä käyttö ei oo ollut aina mitenkään hienovaraista. kyllä se hieman ronskia jälkeä tekee, mut ihan on asiallisen oloinen peli hintaisekseen. Hienompiin hommiin on sitten eri laitteet.

Suositelkaa maalausliikkeitä joilla olis mahdollisesti kiinnostusta maalata kahdessa kerroksessa oleva 6 huoneiston rivitalo. Maalaus pitäisi tehdä kahteen kertaan ja vanha luonnollisesti raapia pois (päädyt tiiliverhoiltu).

Hinnat ilmeisesti liikkuvat 20 000- 30 000e suuruisissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom