Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Öö mikä on liukuovien tee-se-itse-toteutus? Kiinnostaisi, koska haluamani peililiukuovet ovat törkeän kalliita.

Mä halusin makuuhuoneeseen kanssa kaapin, jossa peililiukuovet (siis peiliovet ilman peiliä, joista voi katsoa omaa naama). Ensin ajattelin, että rakennan kyprokista seinän kaapille, jonka aukkoon asentaisin liukuovet. Sittten sinne kaappiin olisi rakennellut itse hyllyt.

Ikeassa käytyäni päädyin, että ostan koko kaapin hyllyineen ja liukuovineen. Kun se kaappi on sitten paikallaan, niin rakennan seinät kaapin ympärille, tai jotain. En siis halua, että tuon kaapin yläpuolelle jää tyhjää tilaa, joka kerää pölyä.

Mä halusin makuuhuoneeseen kanssa kaapin, jossa peililiukuovet (siis peiliovet ilman peiliä, joista voi katsoa omaa naama). Ensin ajattelin, että rakennan kyprokista seinän kaapille, jonka aukkoon asentaisin liukuovet. Sittten sinne kaappiin olisi rakennellut itse hyllyt.

Ikeassa käytyäni päädyin, että ostan koko kaapin hyllyineen ja liukuovineen. Kun se kaappi on sitten paikallaan, niin rakennan seinät kaapin ympärille, tai jotain. En siis halua, että tuon kaapin yläpuolelle jää tyhjää tilaa, joka kerää pölyä.

No mä en tosiaan tartte ku ne ovet kiskoineen, koska nykyinen kaapisto on upotettu seinään.

Saumaus

Laattojen saumauksesta kysyttävää vielä... Ketjussa oli pari kk sitten puhetta silikonisaumojen pettämisestä kosteissa tiloissa uusissakin taloissa.
Mites on uusitut saumat pitäneet niillä, joilla em ongelmia on ollu? Onko joutunut korjaamaan pian uudelleen vai onko ongelma ollu kertaluontoinen?
Pitäis kylppäriä saumata uusiksi...

Oli taas niin turkasen pitkä ketju etten jaksanut selata ihan kaikkia viestejä, joten kysyn uudestaan mikälin on jo tullut.

Onko kukaan remontoinut rintamamiestaloa (tai vastaavaa)? Jotain osaa talosta, tai ihan koko taloa (peruskorjaus)?

Mitä maksoi?

Laattojen saumauksesta kysyttävää vielä... Ketjussa oli pari kk sitten puhetta silikonisaumojen pettämisestä kosteissa tiloissa uusissakin taloissa.
Mites on uusitut saumat pitäneet niillä, joilla em ongelmia on ollu? Onko joutunut korjaamaan pian uudelleen vai onko ongelma ollu kertaluontoinen?
Kyllä ne silikonit kulutustavaraa on siinä mielessä, että jos haluaa siistin näköistä pitää, niin muutamien vuosien välein täytyy vähän askarrella.

Oli taas niin turkasen pitkä ketju etten jaksanut selata ihan kaikkia viestejä, joten kysyn uudestaan mikälin on jo tullut.

Onko kukaan remontoinut rintamamiestaloa (tai vastaavaa)? Jotain osaa talosta, tai ihan koko taloa (peruskorjaus)?

Mitä maksoi?

On. Noin 30 000 tulee olemaan kaikki kulut talon ja pihan osalta. Käytännössä kaikki vedetty uusiksi tai korjattu. Kattoa ei uusittu, eikä kaikkia ulkopaneleita. Teetettyä työtä ei ole. Tuota halvemmalla en usko että pääsee jos meinaa täyden peruskorjauksen tehdä. Sen verran tarkkaan on ostettu ja laskettu.

On. Noin 30 000 tulee olemaan kaikki kulut talon ja pihan osalta. Käytännössä kaikki vedetty uusiksi tai korjattu. Kattoa ei uusittu, eikä kaikkia ulkopaneleita. Teetettyä työtä ei ole. Tuota halvemmalla en usko että pääsee jos meinaa täyden peruskorjauksen tehdä. Sen verran tarkkaan on ostettu ja laskettu.

Ok, kuulostaa ihan järkevältä summalta. Tässä on punnittu eri vaihtoehtoja ja tällä hetkellä todennäköisimmältä näyttää tuollainen rempattava talo kun uusi.. Onneksi ei tarvitse asua remontin keskellä kuitenkaan, mikäli tuo toteutuu.

Ok, kuulostaa ihan järkevältä summalta. Tässä on punnittu eri vaihtoehtoja ja tällä hetkellä todennäköisimmältä näyttää tuollainen rempattava talo kun uusi.. Onneksi ei tarvitse asua remontin keskellä kuitenkaan, mikäli tuo toteutuu.

Älä nyt missään tapauksessa pidä tuota 30000,- realistisena budjettina. Siinä on varmaan ollut talkootyövoimaa mukana, ehkä jopa ammattilaisia. Itse remontoijallakin varmaankin jonkun verran kokemusta hommasta. Lisäksi materiaalit on tosiaan valittu huolella ja edullisesti.

Itse ainakin budjettia mietittäessä jopa tuplaisin tuon summan.

Älä nyt missään tapauksessa pidä tuota 30000,- realistisena budjettina. Siinä on varmaan ollut talkootyövoimaa mukana, ehkä jopa ammattilaisia. Itse remontoijallakin varmaankin jonkun verran kokemusta hommasta. Lisäksi materiaalit on tosiaan valittu huolella ja edullisesti.

Itse ainakin budjettia mietittäessä jopa tuplaisin tuon summan.

Juuri näin. Tarkoituksena oli juurikin sanoa, että tuon alle tuskin pääsee jos talon kunto on heikko. Tuossa ei ole teetetylle työlle yhtään kuluja ja tavarat on ostettu aina sieltä missä hinta on halvimmasta päästä, pienrautaa myöten. Toki lähtötilanne vaikuttaa eniten, minkä takia jotain tarkkaa summaa on hyvin vaikea ennakkoon laskea. Siltikin suositeltavampaa varata enemmän rahaa kuin liian vähän. Negatiivisia yllätyksiä tuppaa vanhoista taloista löytyvän positiivisia yllätyksiä enemmän. Ja ne tietää rahan menoa. Johonkin tarkkaan laskettuun arvioon voisi olla hyvä lisätä vielä ainakin kolmasosa rahaa lisää yllätyksiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo talon remontoinnin kanssa todellakin olla kärsivällinen. Jos haluaa nopeasti tulosta, niin voi käyttää rahaa. Itse tehdessä ja todellakin kuluja kyttäämällä saa säästettyä paljonkin. 30 tuhatta on paljon rahaa sekin. Se todellisuudentaju on nyt vähän mennyt monilta, kun asuntojen hinnat kävi pilvissä.

Oon miettinyt saunaremonttia itse. Kylmä betonilattia ja vähän vanhanaikainen muutenkin. Mutta käyttö 0-2 kertaa viikossa ja mikä tulee hinnaksi? Antaako palella varpaissa, vai kylmätäklö pankkitiliä. :D

Joo, en kuvittelekkaan et 30t riittäis, vaan bujetti on 50t tällä hetkellä. Melkeimpä kaikki on tarkoitus tehdä itse. Suvusta löytyy sähkömiehet yms. jotka ovat ennenkin talkootyönä hommia tehnyt.

Ja tosiaan aikaa saa mennä niin kauan kun se vaatii.. alle 1-2 vuoden ei edes kuviteltu saavamme sitä valmiiks. Saa nyt nähdä miten käy että alkaako koko homma vai ei.. Odotellaan meneekö tarjous läpi.

Silikonisaumat tai muutkaan laattasaumat eivät ole vedeneriste. Eri seinä ja lattiapinnat pitää erottaa toisistaan joustavilla saumoilla, jos pientä liikettä niissä syntyy, siksi silikoni. Silikoni on lähinnä kosmeettinen juttu, niiden "pettäminen" ei pitäisi johtaa mihinkään kosteusongelmiin varsinkaan uusissa taloissa, joissa pitää olla kunnolliset vedeneristeet laatoituksen alla.

T. Märkätila-asentajaksi sertifioitu.

Betonisen väliseinän käätäminen

Ei kellään sattuisi olemaan tietoa/mutua, että minkälainen homma olisi kaataa betoninen väliseinä? Lähinnä siis siltä kannalta, että missä hintaluokassa liikutaan jos tuollaisen jollain firmalla teettää? Seinässä ei mene sähköjä tai mitään muutakaan, kyseessä olisi tuollainen keittiön ja olohuoneen välissä oleva seinä, jossa on suurehkö oviaukko jo valmiina.

Vai pitääkö käydä konevuokraamosta itse hakemassa vermeet ja laittaa timantti laulamaan.

Ootko varma että se seinä on betonia eikä tiiltä? Onko myös se varmistettu että kyseinen seinä ei ole kantava seinä jos se kerta betonia on? Useimmiten kun nuo betoniseinät on juurikin niitä kantavia. Mikäli se siis betonia on niin voi olla mahdollisuus että se on kantava ja sitä ei edes saa kaataa. Jos sen kuitenkin saa kaataa niin on huomattavasti paskamoisempi hajoitettava kuin esim tiiliseinä koska siellä betonissa ne raudat hankaloittaa asiaa. On se myös muutenkin kovempaa kuin tiili.

Ootko varma että se seinä on betonia eikä tiiltä? Onko myös se varmistettu että kyseinen seinä ei ole kantava seinä jos se kerta betonia on? Useimmiten kun nuo betoniseinät on juurikin niitä kantavia. Mikäli se siis betonia on niin voi olla mahdollisuus että se on kantava ja sitä ei edes saa kaataa. Jos sen kuitenkin saa kaataa niin on huomattavasti paskamoisempi hajoitettava kuin esim tiiliseinä koska siellä betonissa ne raudat hankaloittaa asiaa. On se myös muutenkin kovempaa kuin tiili.

Ei ole tiiltä vaan juurikin betonia. Eikä ole kantava ja pitäisi saada kaataa perustuen yhtiön ennakkopäätöksiin ts. tehty jo muissa asunnoissa, mutta tämä on siis alustavaa tuumailua kustannuksista suhteessa hyötyyn. Jos olisikin tiiltä niin eipä tuota tulisi kenelläkään teetettyäkään varmaan.

Silmiini ei sattunut kyseisen seinän paksuutta? Jos seinä on luokkaa 10 cm niin ei mee montaa tuntia että se on palasina. Missä päin suomea tää sijaitsee?

Neuvoja kaivattaisiin projektorin ripustamiseen kattoon. Kämpän katto sellaista peruskattopaneelia ja siitä on muutaman vuoden roikkunut 3-kiloinen projektori kiinnitettynä neljällä ruuvilla 10*8 cm levyyn.

Nyt on projektori vaihtumassa 7-8-kiloiseksi ja arveluttaa pysyykö se enää katossa samalla kiinnitystelineellä. Levy on nyt keskellä paneelia eikä esim saumojen kohdalla.
Talo on puurunkoinen, mutta ei aavistustakaan miten kattopaneelit on kiinni katon rakenteissa. Jollain koolauksella?

Silmiini ei sattunut kyseisen seinän paksuutta? Jos seinä on luokkaa 10 cm niin ei mee montaa tuntia että se on palasina. Missä päin suomea tää sijaitsee?

Näyttää olevan 72mm vahva tarkalleen ja Oulussa sijaitsee. Seinäpintalaa itsessään tuossa on silmällä heittäen ehkä 7 neliötä johtuen mainitusta oviaukosta.

Näyttää olevan 72mm vahva tarkalleen ja Oulussa sijaitsee. Seinäpintalaa itsessään tuossa on silmällä heittäen ehkä 7 neliötä johtuen mainitusta oviaukosta.

Jos kerta noin ohut on niin eipä tuo sitten paha homma ole. Mikäli lattiat ei saa mennä hajalle niin kannattaa ne vaikka vanereilla suojata jonka jälkeen vaan työkoneet laulamaan. Kannattaa hommailla jostain iso rälläkkä timantti- ja metallilaikalla sekä piikkauskone. Noillapa hommassa jo pääsee aika pitkälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom