Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiedä pitäisikö tätä kysyä remontti puolella sen verta suuresta pinta-alasta on kyse, mutta menkööt:
Eli teollisuushallin lattia täytyisi saada suoristettua (täysin tasaiseksi), 200m^2.
-Alla sileä betoniperustus, joka on rakennettu viettämään kohti viemäreitä (taisoituksen tullessa viemärit poistuvat käytöstä tarvittaessa.)
Mitenhän suuri operaatio tälläinen tasoitus olisi ajallisesti? Myös hinta-arviot ovat tervetulleita.

Kait toi jollain itsetasoittuvalla massalla ois helpointa? Kipsi, plaano? Valaiskaas paremmin tietävät...

En tiedä pitäisikö tätä kysyä remontti puolella sen verta suuresta pinta-alasta on kyse, mutta menkööt:
Eli teollisuushallin lattia täytyisi saada suoristettua (täysin tasaiseksi), 200m^2.
-Alla sileä betoniperustus, joka on rakennettu viettämään kohti viemäreitä (taisoituksen tullessa viemärit poistuvat käytöstä tarvittaessa.)
Mitenhän suuri operaatio tälläinen tasoitus olisi ajallisesti? Myös hinta-arviot ovat tervetulleita.

Jos vaatimuksena on täysin tasainen, niin kannattaa jättää homma ammattilaiselle. Täysin tasainen tulnee vain pumpattavilla lattiatasotteilla.

Pohja varmaan putsataan jos siinä on jotain sellaista mikä heikentää tasoitteen tarttumista eli vaikka konevuokraamosta betonihiomakone timanttilaikalla (tai mitä nyt sattuu ko. vuokraamossa olemaan, paperilla ei hio mitään isoja määriä pois). Jos kunnollinen on niin ei siinä montaa tuntia mene. Sitten putsataan jäljet ja jälleen kunnollinen imuri on tarpeen. Eli niitä konevuokraamojen isoja laitteita. Sen jälkeen varmaan levitetään primeri ja verkko (pumppufirma tehnee tämän). Tämä on taas nopeaa hommaa. Sen jälkeen pumpataan tasoite ja varmaan puoli päivää riittää tähänkin. Toki voi kaiken jättää ammattilaiselle, mutta itse voi noita pohjatöitä tehdä noilla konevuokraamon koneilla. Eli heittäisin että päivä ammattilaisilta tai itse tehden päivä ja puoli päivää ammattilaisia verkottamassa ja pumppaamassa. Kaikkihan riippuu siitä millaisessa kunnossa lähtökohta on, pitääkö seinille nostaa irrotuskaistat, suojata ovia tai jotain muuta jne...

Mulla tais mennä n. 1500€ kun tasoitettiin 120m2. Oli aikamoinen perunapelto sitä ennen. Keskipaksuus mahtoi olla jotain 2-3cm luokkaa. Jos toinen pää on vaikka 5 cm alempana kuin toinen, niin sittenhän menee taas paljon enemmän. Suosittelen betonipohjaista plaanoa tuollaiseen teollisuushalliin, koska siellä varmaan voi vesikin roiskua ja kipsiplaanohan vettyy, jos sitä ei pinnoita/suojaa jollain.

Pinta kestää kävellä seuraavana päivänä. Lämpöä ja kosteutta tulee reippaasti alussa.

Plaano tulee tosiaan ekana mieleen, mutta kannattaa varautua aika suolaiseen hintaan. Sitä litkua voi mennä kaadoista ja lähtötilanteen suoruudesta riippuen 1-5m3. Minimi ja maksimikerrospaksuudet kannattaa huomioida varsinkin kaivojen kohdilla.

Tarjouksia pumppauksesta vaan pyytämään.

Jos kaatoja on paljon tai muuten materiaalimenekki olisi suuri, niin tuli sellainen vahtoehto vielä mieleen, että pumpattaisiin aluksi normaali betonivalu ja tehtäisiin sillä raakatasoitus ja samantien sitten betonipohjainen plaano päälle. Ei menisi paljoa sitä kallista tavaraa. Näinkin kuulemma tehdään ja itsekin ajattelin seuraavan okt-taloni tehdä. Eli tasoitan itse betoniauton tavarat suunnilleen ja otan plaanon siihen suoraan päällle.

Jos kaatoja on paljon tai muuten materiaalimenekki olisi suuri, niin tuli sellainen vahtoehto vielä mieleen, että pumpattaisiin aluksi normaali betonivalu ja tehtäisiin sillä raakatasoitus ja samantien sitten betonipohjainen plaano päälle. Ei menisi paljoa sitä kallista tavaraa. Näinkin kuulemma tehdään ja itsekin ajattelin seuraavan okt-taloni tehdä. Eli tasoitan itse betoniauton tavarat suunnilleen ja otan plaanon siihen suoraan päällle.

Ottakaa mielummin oikeesti hyvä lattiamies hommiin. Mun lattiamies laittoi lattian kerralla viimesen päälle vaateriin ja tasaiseksi. Teki suoraan valuun vielä kaadotkin neljään eri lattiakaivoon. Sama mies kävi tekemässä kaatokorjaukset viime viikolla ja menekki oli 1/3 säkki hienoalattiatasoitetta. Ei ollu kaikkein halvin kaveri urakkahinnaltaan, mutta oli jälki sen verran laadukasta että kokonaisuutena hyvin edullinen.

Ottakaa mielummin oikeesti hyvä lattiamies hommiin. Mun lattiamies laittoi lattian kerralla viimesen päälle vaateriin ja tasaiseksi. Teki suoraan valuun vielä kaadotkin neljään eri lattiakaivoon. Sama mies kävi tekemässä kaatokorjaukset viime viikolla ja menekki oli 1/3 säkki hienoalattiatasoitetta. Ei ollu kaikkein halvin kaveri urakkahinnaltaan, mutta oli jälki sen verran laadukasta että kokonaisuutena hyvin edullinen.

No se olis tietenkin helppo tapa. Oon vaan katkera edelleen ja mun puolesta koko ammattiryhmä sais kuolla sukupuuttoon. :)

Rittääkö kymppitonni jos meinaa asuinhuoneesta rakentaa/rakennuttaa kylpyhuoneen? Normi kokoinen huone, n. 20 m2. Kalusteineen kaikkineen.

Rittääkö kymppitonni jos meinaa asuinhuoneesta rakentaa/rakennuttaa kylpyhuoneen? Normi kokoinen huone, n. 20 m2. Kalusteineen kaikkineen.

Rakennuttamalla tekee tiukkaa, itse tekemällä voi onnistua hyvinkin. Miten kaukana on lähin lattiakaivo? Tai vessanpytty? Missä ylipäänsä on lähin viemärin pää? Onko alapohjan alla ryömintätila? Tuleeko kylppäri ensimmäiseen vai toiseen kerrokseen? Viemäröinnin järjestäminen on ehkä se vaikein homma.

Lisäksi kyseessä on huoneen käyttötarkoituksen muutos, eli vaatii rakennusluvan.

Kyseessä on vanha puutalo, jossa on pesutilat ulkorakennuksessa. Kylppri tulisi ensimmäiseen kerrokseen keittiön viereen. Viemärit vedetään kokonaan uusiksi taloon. alapohjan alla on n. 50 cm tilaa. Rossipohja.

Kaiken muun tekisin itse, paitsi viemäröinnin, lattian valun ja kallistukset ja lvis-työt. Siis lähinnä rakentaisin seinät ja laatoittaisin ne ja lattian.

Plaano tulee tosiaan ekana mieleen, mutta kannattaa varautua aika suolaiseen hintaan. Sitä litkua voi mennä kaadoista ja lähtötilanteen suoruudesta riippuen 1-5m3. Minimi ja maksimikerrospaksuudet kannattaa huomioida varsinkin kaivojen kohdilla.

Tarjouksia pumppauksesta vaan pyytämään.

Plaanolla ei kallistuksia tehdä vaan on niin hienojakoista tavaraa et menee lähes vaateriin itestään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kertokaapa KESTÄVÄ laminaatti, joko todella vaaleaa(valkoista?) tai todella tummaa(mustaa?) kun lattia menee varmaan uusiks yhteen makuuhuoneeseen, kun se muuttuu vaate/pukeutumishuoneeksi. Pitäs kuulema kestää muijan korkokengät sun muut ilman niitä jälkiä, mitä ne jättää jälkeensä. Laatta ei ole vaihtoehto ainakaan näillä näkymin. Parketti on aikakin todella heikko kestämään mitään kovempaa kulutusta, meillä nykyisessäkin pikku jälkiä siellä täällä. :(

Yli 32 kovuusluokitus niin alkaa kestämään ihan hyvin, tarjouslaminaatit on yleensä alle.

Keväällä ostettu rivitaloasunto, -04 valmistunut. Nyt vasta huomaa valoa vasten että on pari kohtaa missä tapetti kupruilee. Märkä/kostea ei tunnu olevan, olisiko välissä vain ilmaa tai liisterit kuivunu ennen aikojaan? Omat tapetointikokemukset sitten rajoittuu siihen, kun näin vanhempieni tapetoivan meidän asuntoa ollessani 6-vuotias..
Asunto myytiin hyväkuntoisena, mutta ei nyt varmaan edes kannata lähteä tuosta möykkäämään edelliselle omistajalle? Oletan että ammattimieskään ei älyttömiä tapetoinnista laskuta. Tietysti eri asia jos hometta löytyisi. Kosteusmittauksetkin tehtiin ennen kauppaa. Ilmeisesti JOS tästä paskaa jäisi käteen, meillä ei pitäisi olla huolenhäivää, koska A) Rakentajanvastuu 10 vuotta? B) Myyjän vastuu 2 vuotta? C) Rivitalossa myös talonyhtiöllä jonkinlainen vastuu? Ehdottomasti saa oikaista jos väärässä olen.

No tapetointi menee kyllä pääsääntöisesti aina kupruille jossain kohtaa, vähän tapetista ja seinästä riippuen. Ainakin vanhemmassa talossa missä joutuu repimään vuotaa aina eri suuntiin nurkkien kanssa...

No tapetointi menee kyllä pääsääntöisesti aina kupruille jossain kohtaa, vähän tapetista ja seinästä riippuen. Ainakin vanhemmassa talossa missä joutuu repimään vuotaa aina eri suuntiin nurkkien kanssa...
Voi ollakin, vituttaa vaan kun vasta nyt sopivassa valossa huomasin koko asian. Suurin kohta sellainen melkein kämmenen kokoinen alue, joka tuntuu olevan irti siitä kohtaa ja siksi kuprulla. Pystyykö noita mitenkään lämmittämään tai muuten korjaamaan ilman uudelleen tapetointia?
Kummasti alkaa pahimpia skenaarioita heti miettimään, kun sopivasti on tehnyt itsensä täysin pankin orjaksi.. :D

Saat sen fiksattua vetämällä mattopuukolla pienen viillon ja ujuttamalla vähän liisteriä/liimaa sisään. Tai näin ainakin itse olen joskus tehnyt...

Saat sen fiksattua vetämällä mattopuukolla pienen viillon ja ujuttamalla vähän liisteriä/liimaa sisään. Tai näin ainakin itse olen joskus tehnyt...

Jos se paikka on sellasessa kohdassa mihin voisi ripustaa vaikka taulun niin se olisi kaikista nätein vaihtoehto.

Asunto myytiin hyväkuntoisena, mutta ei nyt varmaan edes kannata lähteä tuosta möykkäämään edelliselle omistajalle?
Ootteko talonrakentajat miettineet, että uskallatteko rakentamianne taloja tulevaisuudessa myydä? Se on vähän semmosta, jos tapetissa olevasta kuprustakin puhelin soi...

Ootteko talonrakentajat miettineet, että uskallatteko rakentamianne taloja tulevaisuudessa myydä? Se on vähän semmosta, jos tapetissa olevasta kuprustakin puhelin soi...

No jos ihmisiä pelkää, niin voihan se puhelimessa puhuminen tehdä tiukkaa.

Eikä mulla myöskään ole ongelmia myöntää jos en mä jostain asiasta tiedä, ennemmin kysyn tyhmänä kuin olen hiljaa. Vielä on kuitenkin parikymmentä vuotta aikaa kaikkitietävään keski-ikäisyyteen.

Vanhassa asunnossa oli muuten maali samalla tavalla kuprulla ja yllätys yllätys kämppä homeessa, niin kyllähän tuollainen mietityttää. Onneks oli vuokra-asunto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom