Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lähinnä tahdon jonku fiksun vastauksen tuohon. Se että postis lähetellä jotain solumuovia, tuskin paljo sen halvemmaksi tulee
Mikä on se syy miksi sinne pitää nyt laittaa höyrysulku vaikka ennen on pärjätty ilman? Olis helpompi vastata jos tietäis tapauksesta vähän enemmän..
Onko niin että ennen 14v sitten ei käytetty mitää höyrysulkuja vai johtuuko siitä että parketti ei tarvi semmosta ja laminaatti tarvii.. Kaippa joku osaa vastata sen merkityksen.
Siis lattialistan alle tiivistys? Mä tiivistin Sitko-rakennusteipillä. Se on ainoa joka pysyy varmasti kiinni. Ehkä liiankin hyvin. Jos seinät on kipsilevyä, niin en laittaisi. Teippi nimittäin repäisee levynpalan irti mukanaan jos sitä yrittää myöhemmin irroittaa. Toisaalta mikään muu teippi ei ole kestänyt mulla pidempään kiinni pinnoissa. Todella vittumaista vaan teipata lyhyissä pätkissä tuolla teipillä, mutta varmasti kestää ja on tiivistä. Jos seinän ja lattia- tai katonrajassa ei ole isoa rakoa, niin joku elastinenmassa varmasti olisi nopeampi ratkaisu. Sikaflex tms.
Tuo sikaflex 11 FC vaikuttaisi kyllä tuoteselosteen perusteella hyvälle ratkaisulle. Elastisuutta täytyy olla puun elämisen takia ehdottomasti.
Seinät ovat kipsilevyä.
...kulkee sormen alla kuin unelma ja tulee siistiä saumaa.
Niin jos on vähänkin enempi kittausta kannattaa kyllä vuolla "kittilasta" jota kostuttaa välillä saippuvedessä. (:
^okei, peltipuolella käytetään aika paljo noita elastisia liima/tiivistemassoja ja ne vietävät ainaki ruukaa tarttua sormeen ikävästi, toi sika on sit eri (:
Sikaflex 15LM on elastinen tiivistysmassa mitä saa isommissa kalvopakkauksissa. Just hain tänään Starkilta laatikollisen 600ml kalvopakkauksia. Noilla Mä teen ikkunoiden ja karmien välit tiiviistyksen ja saumaan myös lattialaatan ja seinän välin. Weberin kivitalojen tiivistysohjeessa tuota suositellaan noihin paikkoihin. 8€ maksoi/kpl kun osti vähän isomman kasan.
Tuon teipin saa helposti poikki, kun katkaisee sen ilman suojapaperia. Menee ihan sormilla näppärästi...