Viime matsin alussa Sonnen kolautteli Silvaa useammankin kerran nyrkillä ja sehän sai Roganin & Goldien sekoamaan ihan totaalisesti.. Siinä oli hetken sellaset merkit ilmassa että Silva olis ollut tyrmättävissä, mutta Sonnen sit päätti kuitenkin viedä mattoon ja niin oli ehkä fiksuinta...
Tuskin se Silva nyt ihan hämärän rajamailla oli, mutta selvästi jotenkin yllättynyt ja jonkinverran poissa tolaltaan niistä Sonnenin osumista..
Jos mä couchaisin ketä vaan ottelemaan Silvaa vastaan niin mä antaisin ohjeet että;
1. Silvan iholle on mentävä heti, siis välittömästi kun kongi soi ja iholla on pysyttävä tapahtui sitten mitä tahansa. Silvalle ei saa antaa yhtään aikaa tanssia ja mitailla etäisyyksiä ja latailla niitä yliluonnollisia muuvejaan.
2. Silvan edessä ei saa seisoa hetkeäkään paikallaan, koska siinä tulet tyrmätyksi ennen kuin ehdit huomatakaan. Tähän miinaan on astunut mm. Belforti, Irvin, Forrest, Leben.. Patrick Cote taas piti itsensä liikkeessä ja siinä matsissa oli ensi kertaa nähtävissä se että ei se Silvakaan liikkuvaan maaliin niin helposti osu. Siis jalat ja pää liikkeessä kokoajan ála F.Edgar.
- Silva pitää saada väsymään painimalla tai clinchissä vääntämällä. Ihan sama vaikka väsyt itsekin, mutta Silvan liikkeestä on saatava se terävyys pois jos ei halua tulla tyrmätyksi. Silvakin on ihminen ja maitohapot vaikuttaa siihen ihan samalla tavalla kuin kehentahansa muuhun. Silva on osoittanut väsymisen merkkejä matseissa vaikka on itse saanut määrätä tempon..
- Silvaa ei ole kehässä koskaan ärsytetty ja jotkut pienet likaiset temput vois olla kokeilemisen arvoisia josko ne vaikka sais marakatin totaltaan. Ainakin Demianin prefight puheet meni suoraan Silvan ihon alle ja sekös sai miehen käyttäytymään oudosti ottelussa..