Reenipäivän unettomuus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloittelin tässä taas muutaman vuoden jälkeen, ja huomaan yhä kärsiväni samasta ongelmasta: Reenipäivän jälkeisenä yönä ei tule uni. Ongelma on kaiketi suht absurdi, koska kaikki joilta olen aiheesta kysellyt ovat lähinnä pyöritelleet silmiään ja todenneet, ettei heillä vastaavia ongelmia ole.

Mutta kyllähän se vituttaa! Syö aika pahasti motivaatiota lähteä kampeamaan kun tietää että yöllä taas pyörii tuntikausia ja juoksee yleensä vielä kaikenaikaa kusella. Puhumattakaan tän vaikutuksesta palautumiseen.

Mistähän mahtaa johtua? Onko muilla ollut vastaavaa? Voihan olla että olen siinä päivän syönyt ja pohdiskellut lihaskasvua niin täpinöissäni, että jotenkin ei osaa rauhoittua, mutta kun tämä ilmiö on pysyvä. Luulisi että sitä nyt ei kuukausia kestäisi, jos olisi vaan päästä kiinni.

...

Jos treenaan liian lähellä sitä aikaa kun pitäisi mennä nukkumaan niin vaikuttaa, mutta jos useampi tunti väliä niin ehtii kyllä kroppa rauhoittua. Näin siis itselläni.

Unohdinkin tohon kirjoittaa, mulla ei ole siitäkään kiinni. Eri aikoina on tullut käytyä, eikä tän kannalta tunnu olevan väliä onko käynyt aamuseitsemältä vai iltaseitsemältä.

Voisikohan johtua hermostosta. Tai siis tietenkin se johtuu hermostosta (:D), mutta jos treeni vaikuttaa treenipäivää vastaavaan yöhön, niin hermosto jotenkin ns. "ylirasitustilassa", jos lisäksi pyörii muut ajatukset päässä. Äh en mä tiiä:)

Itselläni on sama ongelma. Tosin se iskee vain silloin, kun treenit ovat olleet kuuden jälkeen illalla ja ne on tosi rankat. Olen huomannut, että hieman asiaa auttaa, kun en juo enempää kuin on ihan pakko ja enkä syö hiilareita yhtään illalla. Jostain syystä hiilarit illalla suurina määrinä valvottaa muutenkin, mutta treenien jälkeen varsinkin. Eli heti salilla vedän palkkarin ja sitten vain proteiineja muodossa jos toisessakin illalla kotona. Lisäksi en katso tv:tä enkä roiku koneella, niin uni tulee hiukan helpommin kuin ennen noita säätöjä.

Itellä väsyttää reenit heti niiden jälkeen, mutta tunti pari siitä eteenpäin ni tulee kauhia virtapiikki. Olen myös huomannut, että kuuden jälkeiset dreenit pistää unen pois.

itel ainaskaa viel ollu mitää uni vaikeuksii vaik yleensä treenaan ysin jälkee illal ja meen 11-12 aikaa nukkumaan :o

Itsekin oon kuullut tuosta, että monetkaan ei tykkää esim. illalla treenata, koska sitte on hankaluuksia saada unta yöllä. Tiedä sitten mikä mulla itselläni on, että tulee yleensä kolmen aikaan iltapäivästä käytyä treenaamassa. Tämän jälkeen kun pääsee kotiin ja käväisee suihkussa niin monesti tulee otettua reilun puolen tunnin päikkärit, jonka jälkeen sitten syömään kunnolla. Tuollaisenkin jälkeen ei ole pahemmin ongelmia nukahtaa yötä vasten eli noin 11-01 aikoihin. Se kyllä on tullut huomattua, että esim. selkä/jalkatreenin jälkeisenä yönä ei ole yhtään harvinaista, että kusihätä yllättää kesken yön.

Itselläni tuntuu menevän se koko treenipäivä niin täpinöissä ja energisissä tuntemuksissa että ei sitten illallakaan osaa rauhoittua nukkumista varten. Joskus tulee pyörittyä tavallista pitempään sitten sängyssä. Tosin ei ainakaan vielä varsinaiseksi ongelmaksi ole muodostunut.

Normaalisti nukun kuin tukki eikä nukahtamisessa ole mitään ongelmaa. Rytmikin on muodostunut sellaiseksi että herään aina muutamaa minuuttia ennen kellon soimista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ennen ylikuntoani oli samoja ongelmia. yli kk tauon jälkeen taas saa unta vaikka reenaisi illalla. Suosittelen viikon totaalilepoa jos rupeaa yöunet menemään (syke jää ylös yöksi).

Mulla oli kans reilu vuos sit samoja ongelmia, ylikunto-oireita. Sillon vedin ihan älyttömiä treenimääriä viikossa ja liian vähäisellä ravinnolla. Ei tullu iltaisin uni ollenkaan ja jouduin hakee nukahtamislääkkeitä. Sit otin vaan ihan lungisti jonku viikon ja johan helpotti.

Kuulostaa ihan järkevältä tuo viikon lepääminen. Itselläni kyllä tulee joskus unettomuutta myös semmoisina päivinä kun olen touhunnut jotain oikein paljon ja on semmoinen "tekemisen meininki" päällä. Ikäänkuin pysyy se pirteys yllä ja tekisi mieli vaan tehdä asioita niin kauan että kuukahtaa lopullisesti.

Kannattaa katella vähän myös tuota ravintopuolta. Suuret kalorivajeet ja yksipuolinen ruokavalio aiheuttavat monilla levottomuutta ja unettomuutta. Myös iltatreeni aiheuttaa useilla unettomuutta. Kuten allekirjoittaneella.

Jep, samoja ongelmia on ollu. En mä oikeen muuta ole keksiny, kun syödä tarpeeks ja ottaa pari buranaa ja melatoniiniä jos on tarvis.

Mulla oli armoton sikabulkki menossa kun ajauduin ylikuntoon, eli ei ollut ravinnosta puutetta. Silloin ei tullut vain pahemmin nukuttua säännöllisesti vuorotyön takia, että ei se ravinnon puute tee yksin sitä ylikuntoa, vaan se kokonaisuus. Työ, koulu, ressaava elämäntilanne, ravinto jne.. vaikuttaa rasitukseen. Jos on esim todella raskas työ ja reenaat kovaa yhtäaikaa niin jommassakummassa pitää karsia 'painolastia' pois ettei käy hassusti :) tai kummastakin vähän.. Mulla meni yöunet jo pelkästä sählyn pelaamisesta ku oli rasittunut tarpeeksi.

samaa ongelmaa ollut

Itsellä ollut ihan samaa ongelmaa ennen pehkuun menoa. Itse ottanut rutiiniksi meditaation ennen nukkumaan menoa, tai no rentoutukseksi tuota enemmän kutsuisin. Kirjastoista varmasti löytyy rentoutus dvd:tä käy lainaamassa ja kokeile ennen pehkuun menoja katsoa video ja opiskella mukana. itsellä ainakin auttoi. Kuullostavat aika bullshitiltä mut ihmeja kumma uni tulee tuon jälkeen helpommin. Sänkyyn kaatuessaan vain muistaa noudattaa ohjeita eikä anna ajatuksen vaeltaa murheissa sun muissa.

noita löytyy varmasti cd:näkin siellä joku akka molotta rauhallisessa äänellä yleensä ja kertoo mitä täytyy tehdä ja ajatella.

mukaedit: lisä apuna zma:ta naamariin iltaisin ennen pehkuun menoa.

tässä nyt pari hörhöä ideaa. zma maksaa mut nuo muut saa kirjastosta ilmaiseksi ensin testiin.

Vääntää oikeen itsensä piippuun siellä salilla..sitten kauhee määrä ruokaa suuhun ja ei perkele itse ainakin kaadun sänkyyn kuin tukki!

unettomuus kelpaisi mulle ;/

No, ongelma on nyt ratkennut. En tiijä onko syynä vanhuuden tuoma yleinen rauhoittuminen, vai se että Pikkuihmisen neuvosta karsin iltahiilarit veke :) Mutta hieno homma yhtäkaikki, käy aika paljon mieluummin puskemassa!

Back
Ylös Bottom