Realistinen tavoite?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Javu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
50
Olen tässä aloittelemassa punttisalilla käyntiä ja kiinnostaisi hiukan tietää millaista kehitystä voisi odottaa.
Olen melkein 30v, en ikinä harrastanut mitään liikunnallista ja mitat ovat 184cm/68kg. Tarkoitus on käydä n.3 kertaa viikossa vetämässä reilun tunnin löysäilemätön harjoitus, eli vetää ns. täysillä :)
Olen tässä pai kuukautta hankkinut vähän peruskuntoa ja joustavuutta käymällä pari kertaa viikossa aikidossa ja tätä harrastusta on tarkoitus jatkaa edelleen.
Ruokaa olen koittanut mättää n. 3500 kcaloria päivässä, jatkossa tarkoitus olisi ottaa mukaan myös palautumisjuoma/lisäproteiini.
Kuinkas paljon voisi kuvitella saavansa lisää painoa/lihasta esim. puolessa vuodessa? Nykyiset mitat ovat pysyneet yli 10 vuotta, mutta enpä tiedä mitä siitä voisi päätellä. Olen tähän mennessä syönyt paljon kerralla mutta harvoin ja epäsäännöllisesti. Nyt yritän saada syötyä tarpeeksi ihan muistiinpanojen kanssa, mutta 4000 kaloria tuntuu kyllä ihan mahdottomalta saada alas normaalin ruuan muodossa :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En ole 3-jakoista kokeillut, mutta 4-jakoisella lihasta tarttuu (ainankin näin aloittelijalla) 5-10kg tuossa ajassa, ellei enemmänkin. Ja jos turhaa ylimääräistä on, niin diettailet(jos intoa on) vähän ennen kesää ja olet jo kesäkunnossa :thumbs:

Kyllähän luulis, että noin alhaiseen painoon äkkiä 5-10kg lisää tulis. Nappaat täältä vaan jonkun hyvännäkösen treeniohjelman ja alat tahkota. Mulla on tullu nyt 65 kiloon lisää 4 kiloo alle kahessa kuukaudessa, että eiköhän puolessa vuodessa voi sen kympinkin ottaa lisää. Tosin ei kannata odottaa, että kaikki lihasta on...

Ite sain vuoden aikana painoo lisää 10kg samalla kun rasvat lähti. Aloittelija kasvaa helposti. Älä nyt kuitenkaan ala tolkuttomasti sitä ruokaa mättään. Menee vaan helposti vyötärölle. Koitat löytää sellasen sopivan määrän jolla se rasvan kertyminen on hillittyä. Silloinkin ollaan pluskaloreilla, ja se riittää. Sen yli kun mennään, niistä kaloreista ei oo mitään hyötyä lihaskasvulle.

Enpä jaksa toista threadia kahlata läpi, mutta mielestäni tuo on aika pitkälti henkilöstä riippuvaa kuinka liha tarttuu varteen ja millä liha/läski suhteella.

Update: reilu 3kk takana, tulokset kasvaneet tasaista tahtia ja paino nyt 80kg :) Mahaa on tietty tullut mutta ei ollenkaan häiritsevästi, lisäksi mulle ei diettaus tuota mitään ongelmia niin saahan senkin vähän pois jos huvittaa...

No sanotaanko että mulla on ilmestynyt lihaksia paikkoihin joissa en tiennyt sellaisia olevankaan :) Uskomattoman nopeata kehitystä on ollut mun mielestä, pysyy kyllä motivaatio korkealla. Ikävä vaan kun tuskin jatkuu kovin pitkään yhtä nopeana. Mulla tosin lähtötaso oli AIVAN nollassa, eli pienikin muutos on mulle suurta :)

Javu sanoi:
No sanotaanko että mulla on ilmestynyt lihaksia paikkoihin joissa en tiennyt sellaisia olevankaan :) Uskomattoman nopeata kehitystä on ollut mun mielestä, pysyy kyllä motivaatio korkealla. Ikävä vaan kun tuskin jatkuu kovin pitkään yhtä nopeana. Mulla tosin lähtötaso oli AIVAN nollassa, eli pienikin muutos on mulle suurta :)

Helvetin hyvin oot kehittyny ainakin ton massan suhteen, ruokavalio tuntuu siis olevan hyvällä mallilla. Jatka vaan samaa rataa kovaa treenaten. Toki kehitys hidastuu tuosta paljonkin, mutta kun alkaa kehitys potkia paikoillaan on aika vaihtaa vähän treeniohjelmaa jne.. Että ei muuta ku tsemiä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Javu sanoi:
Update: reilu 3kk takana, tulokset kasvaneet tasaista tahtia ja paino nyt 80kg :) Mahaa on tietty tullut mutta ei ollenkaan häiritsevästi, lisäksi mulle ei diettaus tuota mitään ongelmia niin saahan senkin vähän pois jos huvittaa...

hyvin on todellakin massa tarttunut, mutta vaikka diettaaminen hyvin onnistuiskin ei niitä rasvoja kannata silti kovin ylös päästää...on kuitenkin suht pitkä ja puuduttava projekti pudottaa niitä alas. Että jos läskiä meinaa kertyä niin jättää paskahiilareita pois, mutta ei niinpaljon pudota kaloreita etteikö paino jatkaisi tasasta nousua. Ei muuta kun tsemppiä eteenpäin!! :kippis1:

Zone-sarja -42%
Alkuperäiselle kirjoittajalle: Tuo 500kCal lisää ei ole ongelma eikä mikään jos et kerta palautumisjuomia ym muita ole käyttänyt. Pelkästään ruuan yhteydessä otettavalla öljyllä (jos et jo ole ottanut) ja normaali palautumisjuomalla tulee tuo 500kCal lisää.

Taas pikku update. (onkohan tällaisen "treenipäiväkirjan" pito tällä foorumilla tarkoituksenmukaista / suositeltavaa? )
Nyt yli 2 kuukautta totaalista treenitaukoa. Olkapäässä kolmessa kohtaa jännetuppitulehdus. Kahteen kohtaan saatiin kortisonipiikki joka helpotti kyllä mutta kolmas jänne on niin syvällä (ei ole diagnoosia nyt käsillä enkä muista mikä oli) ettei pysty oikein pistämään ja vaiva on edelleen sellainen ettei uskaltaisi salille mennä. Joka tapauksessa aloitan treenit fysioterapeutin opastuksella.
Hiukkasen potuttaa, paino laskenut 7 kiloa kun ei ruoka oikein maistu samaan mallliin.

alkupaino 70kg massat kävi 97kg josta läskiä oli liikaa, nyt paino 88kg ja tarkoitus olisi tiputella vielä muutama kilo pois. ja lähtökohta oli tosiaankin puhdas nolla ja puolivuotta täyteen tulee 17.05 ja kuviakin on tulossa.

Mulla alkupaino 56-57kg. Alotin syksyllä, paino kävi parhaimmillaan 72-73kg:ssä, vähän alko olee jo mahaa ni aloin kiristelee. Nyt vähän dieetti menny pieleen ku ollu lomamatkoja ja muita, nyt ois tarkotus alottaa taas kunnolla. Paino on nyt siinä 68kg luokkaa, ehkä vähän tullu lihaserottuvuutta ja mahaaki lähteny... Saa nyt nähdä miten käy ;)

Semmonen tuli vielä mieleen että ku kiristelette kesäkuntoon itteänne ni missä vaiheessa alotatte taas bulkkaamaan? Vai pidättekö jotain 'ylläpitotilaa' kesän yli ja vasta syksymmällä sitten?

Nyt on syyskuun jälkeen tullut painoa 66kg-79kg... Onhan se mahakin kasvanut, mutta lihastakin löytyy... kai... jostain läskin alta... :)

Mä en turhia diettaa, ennen kun on jotain paljastettavaa läskien alta. Oisko rasvat nyt 15 paikkeilla jos yhtään osais suuntaa antaa. Vuosi vielä bulkilla ja kesäks 2005 rantakondikseen. Sillon paino sais olla tiukahkona 85kg... Empä pahakseni pistä vaikka paino lähivuosina kohoisi yli 90kg:n.

no näköjään sinulle sitten tarttui lihaa, hyvä niin. Tunnen pari kaveria joille ei massaa tule vaikka mitä tekisivät.. työkaverini teki nuorempana omien sanojensa mukaan kaksi vuotta säännöllistä, hyvää treeniä ja söi samoin kuulemma kuin hevonen. -> sai kahdessa vuodessa neljä kiloa lisää elopainoa.. tosin tulokset nousivat mutta silti. Ja rasvaprosentti alhainen luonnostaan. kuulemma ei vaan mikään tartu. tapauskohtaistahan tuo tietysti. itselleni on tullut vajaassa vuodessa nyt n. 12+ kiloa lisää.. ilman että rasvaprosentti olisi muuttunut mihinkään. mutta olinkin aika rimpula :D

ajattelin itse että mieluummin vedän tälläisellä 15% rasvalla nyt niin pitkään kunnes tuntuu että saisi suht koht kireänä sen 85-90 kiloa elopainoksi.. ehkä tässä joku vuosi vielä menee.. kun kesäkondisdieetti kuitenkin ihan varmana hidastaa kehitystä verrattuna siihen että ei pudottaisi painoaan..

Ohho, aikamoinen harppaus! Paaljon enemmän mitä mä oon saanu koko mun 2 vuotisella treeni "urallani". Tosin vasta n.½ vuotta sitten aloin syömään kunnolla :itku: . En kyllä suostu uskomaan tota ellet pistä kuvaa jaloistasi ja todista ettet ole treenannut vain kuvassa näkyvää aluetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom