Ravintosettii

Jeppistä mun ensimmäinen ravintopostaus 4 pakkisvuoden aikana;)
Olen viimeaikoina miettinyt että onko ravinto edes sinnepäinkään mitä sen kuuluisi olla ,joten tässä yleisön pyynnöstä esimerkki-ruokailuni

aamiainen:
prodea+ jotain jugurttia

lounas:
mitä koululla saattuu olemaan

iltapäivällä:
jotain pientä välipalaa leipää,jugurttii

treenin jälkeen:
palautusjuoma

illallinen:
4 kananrintapala pihvii+perunoita ja salaattia

ennen nukkumaan menoa:
400g raejuustoo

mahdollisesti yritän vielä vetästä illalla joko toisen prodedrinkin tai purkin(200g) tonnaria.

miltäs näyttäs? ai ihan paskalta, noh korjausehdotuksia? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeppistä mun ensimmäinen ravintopostaus 4 pakkisvuoden aikana;)
Olen viimeaikoina miettinyt että onko ravinto edes sinnepäinkään mitä sen kuuluisi olla ,joten tässä yleisön pyynnöstä esimerkki-ruokailuni

aamiainen:
prodea+ jotain jugurttia

lounas:
mitä koululla saattuu olemaan

iltapäivällä:
jotain pientä välipalaa leipää,jugurttii

treenin jälkeen:
palautusjuoma

illallinen:
4 kananrintapala pihvii+perunoita ja salaattia

ennen nukkumaan menoa:
400g raejuustoo

mahdollisesti yritän vielä vetästä illalla joko toisen prodedrinkin tai purkin(200g) tonnaria.

miltäs näyttäs? ai ihan paskalta, noh korjausehdotuksia? :)

4 vuotta pakkiksella,etkä tiedä ravinnosta edes suuntaa???:eek:

ota kouluun protejoumaa tai patukkaa messiin

paljon on 4 kananrintapalaa?

illalle laittaisin rasvaa.

Ps. kohta joku länkyttää että älä illalla rasvaa vedä.

vedä kuitenkin

En muuta osaa sanoa, kuin että et yhtään epämääräsemmin voinut kirjoittaa mitä syöt? Heh. Tuosta nyt ei ota lintu eikä kala selvää mitä sinä syöt.

En muuta osaa sanoa, kuin että et yhtään epämääräsemmin voinut kirjoittaa mitä syöt? Heh. Tuosta nyt ei ota lintu eikä kala selvää mitä sinä syöt.

Noniin, todellakin en osaa sano yhtään tuon tarkemmin, en nyt jaksa alkaa jokaista lihapalaa punnitsemaan:) no tarkennetaan vähä, prodea heitän semmoset 4 ruokalusikallista menemään, messiin kreatiinia, fiilispohjalla offcourse:kippis1: , nyt opiskeluaikoina tulee viikolla syötyä myöskin kaikenmaailman kebappeja. Ja sen rintapalan heitin tonne,koska kämppikseni kanssa tykätään molemmat vetää kanaa,joten se on melkei aina ruokalistalla:) palat on semmosia millaisia kaupassa yleensä myydään(tarkka kuvaelma) jotain kariniemen kananpoikaa yms

Lainaten Elaston kysymystä: Yritätkö polttaa rasvaa vai saada lisää lihasta?

tottakai lisätä lihasta prkl:jahas: ei mut ainakin toistaseksi tarkotus olisi saada lihasmassa kasvuun ja sen mukana jos vähä paskat voimatasot kohoaisi:) jos/kun tulee lisää läskiä se ei ole mitenkään ratkaisevaa, paino on tällähetkellä semmoiset 97kg pituuden ollessa 195cm, ajattelin nostaa painoin max jonnekkin 110kg tuntumaan, ja sitten tarkistaa mikä tilanne on voimatasojen kannalta.

päivää

en viitsinyt tehdä uutta aihetta joten kirjoitan tähän olen nyt kohta vuoden käynyt salilla 4 viikossa. Tavoitteena lisätä lihasmassaa mutta ruokailut ovat menneet vähän perseelleen kai?

elikkä aamulla syön (leipää mitä nyt sattuu olemaan) päivälliseksi koulu ruuan kun kotiin n. 3-4 aikaa jotain välipalaa, 5 aikaan ruoka sitten iltapala leipää yleensä

mutta sitten koulussa kun syö 11 aikaan ruuan niin on nälkä jo 2-3 aikaan ja silloin käy helposti ostamassa karkkia kaupasta

ja muutenkin tulee aika herkästi syötyä makeaa joka päivä mitäköhän kannattaisi tehdä/mien olette voittaneet makean himonne?

Sen pitemmittä neuvomaan esim. Fastin sivuilla on mm. ravintovinkeissä jos jonkunnäköistä ruokaohjelmaa.

Makeanhimoon auttaa ainakin tasainen ruokailuaika. Toinen on pää, mikä ei saa pettää makeanhimoon.

Rasvaa lisää! Aloita ainakin siitä, että vedät öljyä illalla raejuuston kyytipoikana. Onko omega-3:n saantisi kunnossa? Syötkö kalaa? Jos et, niin kalaöljy(kapselit) käyttöön.

Aamulla voisit syödä vielä esimerkiksi hedelmiä proden ja jogurtin lisäksi. Muutenkin kasviksia voisit syödä enemmän. Illalla voisi vetäistä raejuuston ja öljyn lisäksi esimerkiksi tomaattia ja kurkkua.

Eli rasvaa ja kasviksia lisää, niin hyvältä näyttää.

prodea heitän semmoset 4 ruokalusikallista menemään
Sitä proteiinia on tapana käyttää yleensä sen verran, että mittaillaan desilitran mitalla eikä ruokalusikalla...

mulla on toiminut parhaiten silviisiin etta...

ruokailut on jaettu 5teen ateriaan:

-aamupala (ruisleipaa/kinkkua/juustoa tai myslia/jukurttia/rahkaa +proteiinijauhetta, munanvalkuaisia, hedelmaa, tarvittaessa vitamiinit)

*(kuntosalitreeni)

-palautusjuoma ="valipala"

-lounas (kalaa tai kanaa, riisia, munanvalkuaisia, vihanneksia, oliivioljya)

*(menen toihin tassa valissa ja juon kupin kahvia)

-illallinen (sama kun lounas)

-iltapala (hedelma, raejuustoa tai rahkaa)

tiivistelma:
kaikkien ruokailujen proteiinimaara on sama keskenaan,
aamupalan, lounaan ja illallisen hiilarimaara on sama keskenaan,
eli paivassa tulee 3 keskenaan ravinnollisesti saman kokoista ateriaa ja
2 pienempaa proteiinivoittoista ateriaa.
salaattia kannattaa lisaksi syoda niin paljon kun napa vetaa ja juoda vetta.
oljyt otan kunnonruokien ja salaatin kanssa.
maaria en viitsinyt laittaa kun kulutus riippuu omasta koosta/kulutuksesta.

naitahan on vaikka minkalaisia mutta mulla tama on toiminut paremmin kuin hyvin :D alhaalla oleva tiivistelma ravintosisallosta on varmaan tarkeampi kuin laatimani ruoka-aine lista. eli siita sitten soveltaen.... :kippis1:

ja viela huomautus siita etta jos ei kayta lisa protskuja/vitamiinivalmisteita, niin ne voi huoletta jattaa pois kun syo tarvittavia kasviksia/hedelmia ja protskupulverit voi hyvin korvata munanvalkuaisilla/kanalla jne... :)

ei protskuja aina deseja vedeta, riippuu mita protskua kayttaa ja tekeeko juomia vai lisaako muun ruoan proteiini pitoisuutta....
aika kuivalle maistuu aamumyslit jos siina on desitolkulla proteiinijauhoa.
etta kulutuksen mukaan.
joillainhan on tapana korvata kaikki helposti ruoista hankittavat proteiinit niilla pulvereilla, etenkin jos ei ole oikeen selvilla taa ravinto-oppi ja junnuista tuntuu usein olevan kivaa lipitella niita proteiinijuomia etta muut huomaa etta siella "salilla kaydaan".
ja sitten niita proteiinijuomia juodaan joka valiin kun ei oikeen tiedeta millon niita kannattaisi treenien rytmittaman maksimi hyodyn mukaan kayttaa.

noh jokainen taplaa tyylillaan, enka itsekaan tassa mikaan ammattilainen ole. ;)

ja viela huomautus siita etta jos ei kayta lisa protskuja/vitamiinivalmisteita, niin ne voi huoletta jattaa pois kun syo tarvittavia kasviksia/hedelmia ja protskupulverit voi hyvin korvata munanvalkuaisilla/kanalla jne... :)

No esim. D-vitamiinistahan on todettu suomalaisilla olevan puutetta talvisaikaan, että ei se lisävitamiinien popsiminen nyt ihan turhaakaan ole.

Gillyanne:
en jaksa noista asioista vaitella, jokaisella saa olla oma mielipiteensa...
kaikilla on eri ravintoaineiden ja vitamiinien tarve, kuten kaikki sen tietaa elintavoista ja ravinnosta jne riippuen...
itse onneksi asun taalla lahempana paivantasaajaa ;)

^ niin, tuo minun kommenttinihan ei siis ollut mielipide, vaan fakta. Useammastakin lähteestä olen tuonsuuntaista kuullut/lukenut.

Toki eri ihmisillä on erisuuruinen tarve vitamiineille ja hivenaineille, mutta noin nyrkkisääntönä voitaneen kuitenkin sanoa, että lujaa treenaava ihminen tarvitsee niitä enemmän, kuin soffapotaatti. Näin ollen pidän ihan perusteltuna treenaavalle ihmiselle ottaa esim. yksi tavallinen monivitamiinitabletti päivittäin. Toki sitten reilusti sitä tuoreravintoa myös, c-vitamiinista kun ei ole haittaa, vaikka sitä saisi vähän enemmänkin. :)

mielestani kannattaa ottaa huomioon se etta lujaa treenaavilla on usein myos aika erilainen ruokavalio kuin "soffapotaateilla"...

jos noita tilastoja/keskiarvoja haluaa katsella niin aikuisen D-vitamiini tarve on sellanen 7,5ug vanhukset 10ug joten urheilijat menee varmaan sinne 10ug paremmalle puolelle, olettaisin.

mutta tahan reenaajien ruokavalioon kuuluu aika usein tallaisia tuotteita kuten:

* kala (laitan D-vit pitoisuuden 100g/ug)
-tonnikala 7,2ug
-lohi 8ug
-silakka 19,5ug
-sarki 10ug
-kuha 24,6ug

*kananmuna 2,2ug

*broileri
-rintafile 0,1ug
-suikale 0,7ug

*maito/piima (joihin suomessa on lisatty D-vit 0,5ug/dl)

*sienet jos niista sattuu tykkaamaan, niin ainakin metsasienissa kuten kanttarelleissa on n.12,8ug

...etta minun mielestani naissa faktoissakin kannattaa ottaa huomioon kokonaisuus, kun nama faktat kuitenkin aika usein perustuu myos naitten "soffapotaattien" elintapoihin, kun naa kaikki luvut tosiaan on vaan keskiarvoja.

ja edelleen painotan tata mielipide oikeutta...
minun henkilokohtainen mielipiteeni on tama ja fakta voi olla ihan jotain muuta :)

ja jokaisella on ihan taysi vapaus syoda niin paljon lisa-ravinteita, -vitamiineja, -proteiineja kuin parhaakseen katsoo,
laitoin vaan aikaisempaan artikkeliini huomautuksen niille treenareille jotka eivat naita tuotteita kayta tai jostain syysta halua kayttaa...

jokatapauksessa hyvaa treenia ja ruokahalua kaikille!! :D :D :D :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom