Ravintola-gallup :)

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mä en ainakaan muistaisi, että ihan hetkeen täällä olisi keskusteltu ravintoloista ja ulkona syömisestä.

Eli käyttekö usein ulkona syömässä ja missä ravintolassa? :)

Mulla itsellä ulkona syöminen on säännöllisen epäsäännöllistä. Ehkäpä tuo kerta tai kaksi kuukaudessa on se mun vakioni. Ja yleensä suuntaan Rossoon tai Amarilloon. Niissä ehkä tuttuus (ja s-etu...;) ) vetää puoleensa. Ja onhan se ruokakin ihan syömäkelpoista!:D
Harvemmin noihin ravintoloihin kuitenkin tulee mentyä, kun yleensä ne syömisensä yrittää miettiä melkeinpä aina koko viikoksi eteenpäin. Tykkään itse laittaa ruokaa ja yksin asuvana se tekemäni ruoka riittää mulle kolmeksi-neljäksi päiväksi. Ja periaatehan on, että se syödään, mitä tehdään. Tosi harvoin heitän mitään ruokaa roskiin.

Tietääkö kukaan, mikä ravintolaruoka on kaikkein kevyintä? Kiinalaista ruokaa moni sanoo vähäkaloriseksi, mutta tietääkö kukaan totuutta? Eihän riisikään nyt loppujen lopuksi niin kovin kevyttä ole. Tietysti, jos vertailukohde on jotkut tuplajuustokuorrutetut kermaperunat, niin kyllä sen riisin mielummin ottaa kuitenkin :)

Amarillo ja mäkki. Siinä meikäläisen ulkona syömiset muutama kerta kuussa. Amarillosta aina ja ikuisesti sama valkosipulikana+laittikola ja mäkistä aina BigMac+ranskalaiset+suklaapirtelö täältä hamaan tulevaisuuteen. Nim. Pelkään muutosta

Opiskelijan ansioilla ei juuri raaski rahojansa ravintoloihin syytää, mutta toki sitä joskus pääsee valmiiksi katettuunkin pöytään, jos joku erehtyy tarjoamaan. Eniten tykkään Aasialaisen keittiön antimista, kuten japanilaisesta (sushi :kuola: ) ja thaimaalaisesta, muttei tapoihini myöskään kuulu kunnon naudanfileepihvistä kieltäytyminen. Terveysaspektia ajatellen oon sikäli onnellisessa asemassa, etten välitä grilliappeesta saatika muusta pikaruokatöhnästä, ja pihvinikin upotan mieluummin jonkun kasvislisäkkeen kanssa kun kermaperunoilla.

Veikkaisin, että ravintolaruokailusta selviää niukimmilla kaloreilla, kun valkkaa listalta jonkun vähärasvaisella proteiinilla parannellun salaatin ja pyytää mahdollisen kastikkeen erikseen. Kastikkeella voi sitten lotrata omatuntonsa mukaan tai olla niin hankala asiakas, että vaatii pöytään oliiviöljypullon.

Ja voihan siellä kiinalaisessa jättää riisit kippoon ja syödä pelkän höystön. Varsinkin buffetissa tämä temppu kannattaa: saapahan rahoilleen enemmän vastinetta, kun ei täytä mahaansa halvimmalla aineksella :thumbs: Soosien keveydestä en sitten tiedä, mutta eniten sokeria lienee käytetty kaikkeen, jota markkinoidaan määritelmällä "hapanimelä".

Tulee käytyä ravintolassa muutaman kerran vuodessa, ja koska tämä näin harvinaista tämä käynti on, niin silloin kun sinne eksytään niin luonnollisesti ei anneta ruoan kalorimäärän tai hinnan merkitä. Sitä tilataan mikä vaikuttaa houkuttelevimmalta.
Useimmiten tulee ravintolassa käytyä, kun on vieraalla paikkakunnalla. Silloin ei tietenkään mennä mihinkään rupuiseen ketjulafkaan, vaan valkataan joku tyylikkäämmän oloinen (ja hintainen...) paikka.
Pikaruokaloita en tue.
Olen muutenkin aikamoinen "kulinaristi", kunnon päivällinen tulee kokattua vähintään 5 kertaa viikossa ja usein sitten tulee tehtyä jotain esim. naudanulkofileestä tai lohesta, joskus harvoin taas tulee heittäydyttyä ihan perusmakaroonilooda linjalle.

Thaimaalainen ruoka on ihan mun suosikki. Tampereella on loistava thaimaalainen ravintola!!! Sitten tulee käytyä Amarillossa ja Manhattanilla.

Käyn ulkona syömässä 1-3 kertaa kuussa. Nam!

Ulkona tulee syötyä säännöllisen epäsäännöllisesti, joskus jopa kerran viikossa. Vanhempien kanssa hienommissa paikoissa (Salud, mun lemppari), kavereiden kanssa Coyote, Siipiveikot tai mäkki. Ruokana yleensä naudan pihvi ilman perunoita/riisiä/pastaa.

Onko kukaan törmännyt raflaan, jossa menuun olisi kirjoitettu kalorit (paitsi mäkki)? Fantasioitiin itseasiassa eilen kaverin kanssa (kun Hesan reissulla tuli kahdesti ulkona syötyä), miten ihanan olisi ravintola, jossa kalorit olisi merkitty ruokalistaan, samoin hiilari/protsku/rasva pitoisuudet. Rahkapirtelön voisi tilata haluamillaan lisukkeilla (kolme valkuaista, puolukoita, funlight tai ananas, persikka ja mansikka...), annoksen koon voisi määritellä (200g sijasta 150g lihaa), salaatin saisi sellaisena kun haluasi (ilman kastiketta öljyllä) ja ruoka valmistettaisiin ilman turhia mausteita/rasvoja/kermoja asiakkaan toiveiden mukaisesti. Raflaan voisi mennä ja sanoa, että voisi syödä 500 kaloria, joista puolet protskua, ja joku pihvi olis kiva. Tarjoilija kertoisi, mitä vaihtoehtoja on, ja voisi olla varma, että noissa kaloreissa pystytään, eikä kermakastiketta olla pihvin päälle kaadettu. Perustakaa joku alan ihminen ihmeessä tollainen paikka!

Oih, nyt päästiin meikän lemppariaiheisiin: SYÖMINEN ja etenkin ULKONA SYÖMINEN :D Tätä nykyä tulee tiukan rahatilanteen takia harrastettua jälkimmästä aika vähän (n.kerran kuukaudessa tai kahdessa), mutta silloin kuin poikaystävän kanssa ulos suunnataan, niin erilaiset etniset raflat rokkaa:

-Maharaja Indian Cuisine täällä Helsingissä on oikea helmien helmi. Ei nyt mikään halvin, mutta ruoan maku, palvelu ja kaikki on valovuosien päässä muista intialaisista. Täällä tilataan kahdestaan usein kolme ruokaa, kun halutaan syödä mahd. monenlaista :evil:

Kiinalaiset on jees, mutta toimii usein tällä pariskunnalla take away-periaatteella, joskus käydään pizzalla (Classic pizza restaurant :kuola: ), tex mex-mestat (erintoten Cantina west toimii mulle :kuola: ). Pitäis käydä lähiaikoina testaa joku hyvä ja edullinen thai-paikka. Sushiakaan en oo saanu piiiitkään aikaan :kuola:

Ah, Cirpun mainitsema Cantina West on kyllä HELMI! Myös Santa Fé toimii, ja siellä ei koskaan olla nuristu kun olen pyytänyt annoksen kastikkeettomana tms.
Pastapaikoista ehdoton onkin sitten WTC:n Giovanni.

Edittiä:
Unohtui tosiaan vastata aloituspostin kysymyksiin :D Eli ulkona käydään syömässä yleensä vain kun on jokin special occasion, ihan sen takia, kun ollaan poikkiksen kanssa vähän nirsoja ruuan suhteen ja vähän turhankin tarkkoja energiasisällöistä :D

Kevymmistä ruuista en tiedä, ehkä mahd. vähärasvaiset lihat ja tomaattipohjaiset kastikkeet? Niitä tulee ainakin itse valittua.

Kerran-kaksi vuodessa tulee sitten pidettyä sellainen couldn't-care-less päivä, noin niinkuin kalorien suhteen. Mätetään ruokaa kilokaupalla, pidetään oikein safkakisat :D Yleensä mennää sillon johonkin all you can eat mestaan, ja jatketaan siitä vielä erinäisten kuppiloiden kautta hakemaan täytettyjä patonkeja jne. Ah sitä seuraavan päivän morkkista :D

Ulkona tulee syötyä harvoin. Tässä kuussa oon tainnu tehdä ennätyksen ja syödä ulkona 3 kertaa :) Kaksi ensimmäistä oli reissun päällä "hätilassa". Dietillä kun olin pyysin broilerifileetä kasviksilla. Täytyy sanoa, että annos oli tosi hyvä, edullinen ja kevyt :) Kyseinen paikka sijaitsee Helsingin Forumin alakerrassa nimeä en muista...Toinen tässä kuussa reissun päällä syöty ravintola safka oli vielä kevyempi...itseasiassa olin aika "hankala" asiakas. Oli nimittäin Turun katrsintoja edeltävä päivä, enkä saanut syödä "lainkaan" natriumia. Mitään muuta suolatonta ei ollut tarjolla kun salaatti annos hedelmä lisukkeilla. Olo oli kyllä aika kevyt tuon annoksen jälkeen, mutta tämä todistaa, että kyllä kevyttäkin voi syödä ravintolassa :)

Tämän kuun kolmas kerta oli sitten kisojen jälken raxissa. Harvinaisen huono päähän pisto!En muista koska olisin vetänyt sellasta "roskaa ja rasvaa" muutaman pizzan palan jälkeen vatsaa alko kivistää niin pirusti. No eipä tarvi taas käydä muutamaan vuoteen :)

Seuraavaksi syön ulkona ensi viikonloppuna kun meen risteilylle. Odotan innolla jo sitä herkku bufeeta :hyper:

Oon samoilla linjoilla kuin Serpent että pari kertaa vuodessa on kiva vetää sellanen "mättö" paikassa jossa saa syödä mitä tahtoo ja niin paljon kun tahtoo :) Muuten kun syön ulkona suosin kevyempää linjaa. Olis kiva kokeilla "jotain erilaista" ruokaa, mutta täällä meidän cityssä on vähän huonot vaihtoehdot...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kerran pari kuukaudessa tulee syötyä ulkona. Seurasta riippuen joko Amarillo, Rosso tai Rico. Noista etnisimmistä en niin välitä (tai sitte on vaan sattunu huonoja kohdalle..). Joskus krapulapäivänä tulee tuosta lähikebabista haettua rullakebab, niin hyvää :kuola:

Jos lähden ulos syömään, niin en todellakaan mieti kaloreita. Käyn ulkona syömässä silloin kun hyvältä tuntuu. Yleensä se on pizzaa tai sitten vaihtelen paikkoja, jotta löytyisi se kaikkein rakkain ravintola. Kaikki muut Rossot on pannassa paitsi Seinäjoen Rosso. Muissa on ollut huono palvelu, paha ruoka ja yhdessä ruoka tuotiin likaisella lautasella!!

On se kiva käydä ulkona syömässä vaikka pidän kyllä ruuan laitosta hyvin paljon.

Poikaystävän kanssa käydään parin kuukauden välein ravintolassa syömässä. Mennään usein paikkoihin kuten Fransmanni ja Huviretki, paikan pitää olla tarpeeksi rento :) . Kaloreita ei ravintelissa lasketa, vaan otetaan vaikka tuhdeinta kermakastiketta, jos siltä tuntuu.

Rakastan ruokaa! Ja etenkin sen tekemistä ;) Eksän kanssa meillä oli sanonta että "syödäänkö hyvin vai mennäänkö ravintolaan" (hän se meistä parempi kokki kylläkin oli). Tosin asuimme paikkakunnalla, joka ei ole Helsinki... (missä toden totta on PALJON ravintoloita, joista saa hyvää ruokaa!)

Mättämiseen Cantina West on oiva. Fiinimpään Sundmans Krog tai Chez Dominique (heh, ei omalla rahalla). Etnisistä ihania on esim Farouge ja Namaskaar (stadin vanhin intialainen, kuulemma, hiukan kallis minusta tosin). Isolla porukalla kiva mennä esim Viaan tai Limoniin. Onhan näitä.

Minä yleensä yhdistän mäsäytyspäivän ja jumalattoman kokkailusession (suunnitteluun, hankintoihin, valmistamiseen, syömiseen ja jälkien siivoamiseen menee ihan kevyesti puoli vuorokautta, ylikin). Välillä onnistuu täydellisesti, useimmiten parannettavaa jää. Se on vähän niin kuin näissä kehohommissakin - konkarillakin on aina kehittämisen varaa ;)

Täällä kun parin viikon päästä palailen offille niin miehen kanssa on ollu tapana pitää pizza/tortilla/pihvi -ilta perjantaisin. Rakastan mitä erikoisempia ruokia ja teen niitä myös paljon itse, mutta mikään ei kyllä voita ton lähikuppilan pizzoja.
Ravintoloissa käydään n.1-2krt/kk ja suosikkeina amarillo, fransmanni, coussica...seuraavaks haluan testata sen new yorkin, tamperelaiset huomio, onko kokemuksia kyseisestä paikasta??:)

Viime aikoina olen syönyt ulkona aika paljonkin, mikähän olisi sellainen keskiverto "kuinka usein"... Ehkä normaalisti 2krt/kk. Usein tulee syötyä Amarillossa tai Rossossa, Intro myös ok ruokapaikka. :kuola:

Käyn ehkä kerran kuukaudessa syömässä? Joskus enemmän, joskus harvemmin. Mä syön melkein aina pihviä, joten El Toro ja Fransmanni on jees, täällä Jyskylässä saa myös Blomostedtissa ihania pihvejä. Amarillo on myös jees (kaikki kanat ja burgerit) ja tietysti Hesen rouheinen naudanlihapurilainen... Niin, ja silloin tällöin "eksymme" pizzalle.

Ravintolassa ei todellakaan laskeskella kaloreita, tosin enhän mä niitä laske muutenkaan ikinä. :lol2:

Ulkona tulee syötyä ehkä kaks kertaa kuussa, useimmiten kun näkee frendejä niin siinä samalla syödään jotain..

Käyn useimmiten Memphisissä tai Amarillossa, aikaisemmin myös Iguanassa mutta mielestäni paikan taso ei ole kovin korkealla, en tiedä miks aikaisemmin kävin siellä.

Etnisissä paikoissa en oo käyny varmaan ikinä, jotenkin mulla on kauheet ennakkoluulot et ne ruoat ei oo mielestäni hyviä, miksköhän?

Mut joo, olis kyllä kiva käydä välillä jossain muuallakin...

Missäs tämä thaimaalainen sijaitsee?

Mulla on sellane muistikuva, et Hämeenkadulla(puiston päässä) on ravintola nimeltä Thai Na Kong Restaurant.
Nimi voi kyllä mennä metsään:nolo:

Hyvää ruokaa ja niin ihana palvelu+tunnelma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom