Ravintoasiaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gts/R
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Termos! Haluaisin hyödyntää 100% whey protein minttusuklaan ehkä parasta proteiinivalmisteen makua ikinä myös palautusjuomassa. Kaveriksi Malto80 ja kenties kreatiini + glutamiini. Olisiko näistä aineksista rakennettavissa kelpo setti?

Painoni tällähetkellä 73kg ja rasvat 8,4% ja tavoittelen mahd. puhdasta lihasmassaa, eli olisiko sopiva palautusjuoman suhde silloin kenties:

30g proteiini
30g hiilari (malto80?)
5g krea
5g glutamiini

Pyrin syömään vähärasvaista, monipuolista ruokaa (hyviä rasvoja unohtamatta) ja päivän aikana proteiinin saanti on taattu, mutta muutama kysymys koskien aamu- ja iltapalaa:

1. Aamupalani rakentuu puurosta, 2-3 ruisleivästä, joissa kalkkunaa, juustoa ja kurkkua sekä tuoremehusta. Itse luulen, että aamupala kaipaisi hieman lisää proteiinia jota kenties saisin 100% whey proteiinista pikku drinkin muodossa?

2. Iltapalana olen useimmiten nauttinut purkin ehrmannia ja banaanin. Onko ehrmann 100% hidasta maitoproteiinia, jolloin se soveltuu mainiosti ennen nukkumaanmenoa nautittavaksi, vai onko mukana myös nopeita proteiineja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
100 % whey proteinia voit kyllä hyvin käyttää palautusjuomassa. Voit laittaa reilumminkin proteiinia ja hiilaria, esim:

40-50 g proteiinia
40-50 g hiilaria
5 g kreatiinia
5 g glutamiinia

Huomaa muuten, että Fastin malto ( jota ilmeisesti tarkoitit) on malto6.
Maito80 on maitoproteiini, sekin Fastin tuote.

1. Lisää aamupalalle proteiinia, esim. proteiinidrinkki, raejuusto, tonnikala, jne...

2. Iltapalalta nopeat hiilarit pois, eli ei banaania. Maitorahkan proteiinit ovat hidasta maitoproteiinia, joten sitä voit huoletta syödä illalla. Lisää rahkaan vielä 1 rkl rypsiöljyä hidastaaksesi imeytymistä.

gts/R sanoi:
30g proteiini
30g hiilari (malto80?)
5g krea
5g glutamiini

kuten aikaisemmin sanottiinkin niin enemmän proteinia ja hiilareita ei varmasti tee pahaa. glutamiinia tulee normaalista sapuskastakin ihan hyvä määrä joten 5g tuskin tekee mitään. itse otan vähintään 20g päivässä jos otan ollenkaan. näin olen kuullut myös isompien setien tehneen.

Malto6:sta tarkoitin =)

Täytyy keksiä ehrmannin kaveriksi joku "banaaninkorvike", vaikkakin olen elänyt siinä käsityksessä että banaanissa ei aivan niitä nopeimpia hiilareita olisi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom