Ravintoarvot kohdallaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relic75
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
49
Huomenta kaikille,

Elikkäs olis tarkotus kiristellä vähän ja samalla treenata kuitenkin "täysillä". Tein alustavan ruokavalion ja olisi kiva kuulla mielipiteitä.

Taustana:
aion käydä edelleen sen 4x vko salilla sekä 2x aerobista viikossa..
Pituus: 188 , paino 90. Salilla käyty 6 kk / 4xvko. Ei paljon ole ylimääräistä mutta tuo maha rupeaa ottamaan sen verran päähän itsepäisyydellään, että jotain on tehtävä. Valiolla olen mennyt jo kauan mutta nyt hienosäätöä.

ravinto.gif

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika kohdallaan ovat kyllä. Rasvatkin taitavat olla pääosin vaan hyviä ja tuolla kalorimäärällä jaksaa kyllä treenaa. Tai ainakin itse jaksoin kun tiputin melkeen 11kg ylimäärästä hötöä (rasvaa & nestettä).
Painoa oli tiputuksen alussa 90-91kg ja lopussa 80-81.5kg. Nyt tasottunut 83-85kg kohdalle täyskaloreilla . Mahaa lähti kyllä erittäin hyvin ja jalat kiristyivät silmissä huomattavasti.

Salomaa sanoi:
Aika kohdallaan ovat kyllä. Rasvatkin taitavat olla pääosin vaan hyviä ja tuolla kalorimäärällä jaksaa kyllä treenaa. Tai ainakin itse jaksoin kun tiputin melkeen 11kg ylimäärästä hötöä (rasvaa & nestettä).
Painoa oli tiputuksen alussa 90-91kg ja lopussa 80-81.5kg. Nyt tasottunut 83-85kg kohdalle täyskaloreilla . Mahaa lähti kyllä erittäin hyvin ja jalat kiristyivät silmissä huomattavasti.

Kauan menit miinuksilla ennenkuin palasit täysille kaloreille?

ja kiitos kommenteista

:offtopic: millä tuollaisen taulukon voi tehdä? vai väänsitkö jollain exelillä?

hanttu sanoi:
:offtopic: Eikö öljyä mahdu ruokalusikkaan peräti 13g? Korjatkaa jos olen väärässä.

Hanttu: Niin eikös se ruokalusikkaan mene se 10-13g öljyä.

Kauan menit miinuksilla ennenkuin palasit täysille kaloreille?

Relic75: Kun päätin, että dieetti loppuu tähän niin menin vielä nelisen (4) päivää miinuksilla. Siitä sitten nostin 100-200kcal viikossa plussan puolelle. Itse dieetti meni helposti läpi ja missään välissä ei ollut ongelmia. Nuo viimiset 4 päivää olin kokonaan ilman hiilareita, että saisin nesteet pois. Voimatasot säilyivät hyvin ja olo oli erittäin raikas ja energinen. Kesän jälkeen taas uudestaan.

Salomaa sanoi:
Relic75: Kun päätin, että dieetti loppuu tähän niin menin vielä nelisen (4) päivää miinuksilla. Siitä sitten nostin 100-200kcal viikossa plussan puolelle. Itse dieetti meni helposti läpi ja missään välissä ei ollut ongelmia. Nuo viimiset 4 päivää olin kokonaan ilman hiilareita, että saisin nesteet pois. Voimatasot säilyivät hyvin ja olo oli erittäin raikas ja energinen. Kesän jälkeen taas uudestaan.

entä mikä oli dietin kokonaisaika? Kuulostaa hyvältä! Vähän tuli normia heikompi olo kun hiilareita pudotteli mutta jaksaa silti treenata täysin. Teen samoin ja pudotan dietin lopussa hiilarit veks kokonaan vikoiksi päiviksi.

kiitos taas

Itse pienentäisin jälkimmäisen 'aterian' (kana+riisi setistä) hiilareita reilulla kädellä ja korvaisin pitkin päivää hyvillä rasvoilla. Kenties muutama ruokalusikallinen hyvää öljyä sinne tänne?

Hiilareiden määrä on mielestäni hieman korkeahko, eihän tuo paha ole, mutta kuitenkin siinä olisi tinkimisen varaa.

EDIT: Luin tarkemmin ruokavaliosi, ja huomasin että eihän nuo hiilarit riisistä juuri tulekaan =)

Maltoa heittäisin pois palkkarista puolet. Itse karsin dietillä palautusjuomasta hiilaria rielulla kädellä, koska Godzillakin tekee niin :D

L0b0 sanoi:
Itse pienentäisin jälkimmäisen 'aterian' (kana+riisi setistä) hiilareita reilulla kädellä ja korvaisin pitkin päivää hyvillä rasvoilla. Kenties muutama ruokalusikallinen hyvää öljyä sinne tänne?

Hiilareiden määrä on mielestäni hieman korkeahko, eihän tuo paha ole, mutta kuitenkin siinä olisi tinkimisen varaa.

EDIT: Luin tarkemmin ruokavaliosi, ja huomasin että eihän nuo hiilarit riisistä juuri tulekaan =)

Maltoa heittäisin pois palkkarista puolet. Itse karsin dietillä palautusjuomasta hiilaria rielulla kädellä, koska Godzillakin tekee niin :D

kiitos vinkistä :thumbs:
voihan tuota kokeilla. Katon miten tää lähtee tästä kulkee vaikka tän vkon ja ens vko pudotan puolet maltosta.

Entä mikä oli dietin kokonaisaika?

Relic75: Aikaa meni n. 3kk. Itse tein myös niin, että laskin palautusjuomasta hiilarin määrää n. 50%. Olin viimeiset 4 päivää kokonaan ilman hiilareita ja siitä jatkoin eteenpäin (testiksi vain) aivan pikkumäärillä. Päivässä taisin syödä n. 40-80g hiilareita.
Muutama ensimmäinen päivä oli tuskanen: päätä särki, mahassa tuntui, huimasti, janotti yms. mutta sitten olo tasottui ja keho tottui--> olo mitä mainioin. Pidin tuota "low-carb" jaksoa yllä n. viikon ja aloi syömää täysin normaalisti kalorimääriä nostaen viikko viikolta.
Paino ei pudonnut merkittävästi tuon jakson aikana. Mitä nesteitä vähän lähti vielä pois (suurin osa lähti pois jo tuon 4 päivän aikana jolloin hiilarit oli 0g/päivä).

Noniin!

Viilasin tuota vielä.... kalorit putos aika paljo eli tuosta lähtö 2333 tuonna lähemmäs 2000. Tiedä sit menikö jo liian alas mutta ainut muutos minkä tein oli puolittaa malton määrä palkkarissa ja poistin jogurtin illasta sillä liikaa hiilareita siellä ja lisäsin hera80 iltaan et yöks tulis protskua.

fiksu veto vai nou?

tattis taas kommenteista! hyvä et saa palautetta niin tietää tekeekö oikein.
(aiempi taulukko ekassa viestissä)
:thumbs:
ravinto.gif

Rasvoista tulee alle 20% energiasta, kun suositus olisi siinä 30% tietämillä normaalisti ja laihduttaessahan kannattaa juuri hiilareista karsia, joten pitäisi olla vieläkin korkeammalla.

Salomaa sanoi:
Päivässä taisin syödä n. 40-80g hiilareita. Muutama ensimmäinen päivä oli tuskanen: päätä särki, mahassa tuntui, huimasti, janotti yms. mutta sitten olo tasottui ja keho tottui

Mä en pysty enää olemaan low carbilla kun alkaa särkemään päätä niin vietävästi. Kokeilin tuossa pari päivää sitten ja ei tullut mitään. Nykyään oma diettausfilosofia on se että aerobista liikuntaa vaan kehiin niin pakkohan siinä on ruveta läskin palamaan. Hiilarit noin 150-200 grammaa päivässä.

Mitä tulee viestiketjun aloittajan postaamaan ruokavalioon niin minusta se hipoo täydellisyyttä. Vaikka hiilareitten tiputtaminen alas on nykyään kovasti muotia en vähentäisi em. kirjoittajan dieetistä grammaakaan. Oikein hyvä! :)

kun laskin noi subtotalit uusiksi ja lisäsin iltapalaan vielä rkl öljyä niin rasvat näyttävät jo paremmilta.

eiköhän nyt rasvat riitä :)

protsku sanoi:
Mitä tulee viestiketjun aloittajan postaamaan ruokavalioon niin minusta se hipoo täydellisyyttä. Vaikka hiilareitten tiputtaminen alas on nykyään kovasti muotia en vähentäisi em. kirjoittajan dieetistä grammaakaan. Oikein hyvä! :)

Kiitos kannustavista kommenteista :kippis1:

Mielestäni tämä näyttää nyt todella hyvältä, mutta kokeilemallahan se selviää =) Tsemppiä!

Laitan Tänne vielä oman diettivalioni, niin näet, että suht samanlaisia arvoiltaan ovat :)

L0b0 sanoi:
Mielestäni tämä näyttää nyt todella hyvältä, mutta kokeilemallahan se selviää =) Tsemppiä!

Laitan Tänne vielä oman diettivalioni, niin näet, että suht samanlaisia arvoiltaan ovat :)

:thumbs:

thanks! nyt ei muutaku itsekuria (onneks oon varastoinu sitä aika paljon)

tsemppiä sulle myös!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom