Ravinto: tärkein(!) "vaihe" bulkilla, poltettaessa rasvaa tai laihdutettaessa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dexal
  • Aloitettu Aloitettu
Nii ja kun vedetään sitä öljyä niin kylmäpuristettuna jookoskookos ;) Nopeatkin hiilarit on paikallaan esmes reenin jälkee kun kohonneista insuliinitasoista on pelkkää hyötyä.

En jaksanu koko tredia lukee nii voi olla että tämä on sanottu jo pari kertaa :O

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei oltu sanottu tota jälkimmäistä, tottahan tuo.
Sikäli siis jos haluaa palautua treenistä.
Rasvanpolton kannalta esmes joku banaani treenin jälkeen tekee vaa pahaa, mutta palauttavana hiilarina hyvä vaihtoehto

:arvi:
Luultavasti oli hyvin paljon vanhaa ja tuttua tietoa, mutta toivotaan, että tästä ehkä jotain hyötyäkin olisi.
Saa nähdä mitä kaikkea unohtu. :whip:

Tuosta koko jutusta ainakin puolet oli meitsille uutta ja hyödyllistä tietoa, kiitokset SEARCH kun löysin tämän topicin! :hyvä:

Rasvanpolton kannalta suotuisa tila tarkoittaa juuri tätä.
Energiamäärä pidetään järkevissä mitoissa ja kiihdytetään aineenvaihduntaa ja elimistön toimintaa
(--> tätä kautta rasvanpolttoa) liikunnalla ja ravinnolla.
Tuloksena: rasva palaa.

Laihduttamiseen ne miinuskalorit liittyy huomattavasti oleellisemmin.

Ootko usein muuta ku rasvaa laihduttanu?

käytännössä siis laihduttaminen = rasvan poltto

Ootko usein muuta ku rasvaa laihduttanu?

käytännössä siis laihduttaminen = rasvan poltto

Saattaa vastaus vähän aikaa viipyä :D

Tää vääntö kun on käyty 2006-Kesällä ja Dexal täällä viimeksi postannu 11/06.;)

Rasvat:[/B] Pitkäketjuisia, tyydyttymättömiä rasvoja, mieluiten monityydyttämättömiä.

[

Bodybuilding.com:n artikkelisarjoista osui kerran silmiini allaoleva pätkä:

-------
It is widely recommended that saturated fats (animal fat, solid at room temperature) are avoided as they are known to contribute to various health problems, including heart disease. However, bodybuilders are advised to include a certain amount of saturated fat in their diet as it is thought cholesterol (often found in food which contains saturated fat) and saturated fat, in addition to all other fat sources, boosts testosterone levels, which, in turn, contributes to gains in muscle size (Berardi, 2004).

In fact, one study demonstrated that by decreasing dietary fat (which included the saturated type), both total and free testosterone levels were reduced. Upon resuming the fat inclusive diet, testosterone levels returned to normal. This study underscores the importance of dietary fat as a whole.
http://www.bodybuilding.com/fun/southfacts_cla.htm

------------

Eli myös ns. pahat rasvat, kuten tyydytetyt eläinrasvat, ovat tärkeitä teston tuotannolle ja niitä ei sovi unohtaa.

Aina kun Urmug luolamies oli syönyt mammutin, hän örisi testoissa useamman viikon :evil:

Alkoholin "tarpeellisuudesta" ei pitäisi edes olla aihetta keskustella.:)

Ehei. Meikä tietää kyllä sen, että siinä on paljon kaloreita ja maksa huutaa leipää, mutta jostain syystä en ole huomannut sen lihottavan enkä kyllä laihduttavan itseäni. Jos Esimerkiksi otan viinaa perjantain ja lauantain (kirkasta viinaa) niin tuntuu pissi lentävän kolme päivää pönttöön vaikkei joisi yhtään mitään. Älkää nyt kimppuun hyökätkö, mutta minusta tuosta alkoholista olisi aihetta keskustella enemmän, koska itseäni ainakin kiinnostaisi. Tuntuu vaan joka paikassa olevan aina, että sen tarpeellisuudesta ei tarvii keskustella eikä sitä saa juua.

Oon huono näissä asioissa ja nyt ku oon ollu juomatta kuukauden ni paino on vaan juuttunut tähän missä se nykyään on! Viinaa kun ottaa ja rapulassa käyn vaa'alla ni onhan se pompsahtanut, mutta kolmen päivän päästä kun käy kattomassa ni se on samoissa missä ennen juomista jos ei allekin.

Sitten muihin seikkoihin. Oon nyt ollu vajaa 4kk työharjottelussa joka on seisomatyötä ja tavaraa hyllyyn laittamista. Elikkä nin sanotusti asiakaspalvelija s-marketissa. Tänä aikana oon huomannu, että paino on pudonnu jotain 5 kiloa, mutta läskiä mulla on palanu "ihan älyttömästi" vähän joka puolelta kehoa paitsi vyötäröltä. Olen siis tainnut ns. kiristellä enkä laihduttaa :D Noh, en pidä itseäni aivan karmeana jokinorsuna kuitenkaan. Mittani ovat 177cm ja 95kg eikä porukka tahdo uskoa että tuon verran painan :) Tosiaan multa on lähteny käsistä, ylävatsasta, tisseistä (oon mies :D) ja yläselästä ainakin. Jalatkin on vahvistuneet tosi tehokkaasti tuolla töissä ollessa. Ajattelinkin nyt kysyä, että mikä on se läskin lähtemisen kaari miehillä? Vai lieneekö tämäkin yksilöllistä?

Katsohan kun kokoajan joutuu editoimaan, kun jotain jää sanomatta. Itse tein silleen, että aamulla en syönyt töihin lähtiessä yhtään mitään ja pärjäsin päivän ihan hyvin. Teen 6 tuntista työpäivää eikä koskaan ollut väsymisen tunnetta. Lieneekö tämä syy siihen, että multa on lähteny läskiä niin mukavasti poissa, mutta paino ei ole tippunut hirveästi? Eikä sarjapainotkaan salilla ole tippuneet. Tämä taitaa kertoa sen, että olen ns. kiristellyt :D

Liikunta puolihan mulla on ollut sellaista, että vähintään 4x viikossa 10 kilometrin kävely / juoksulenkki. Välillä hölkkäilen ja välillä kävelen kun en oikein jaksa vielä kokoajan hölkätä kun oon aika huonossa kunnossa. Välillä sitten repäisen vähän kovempaa sen minkä polvi antaa. Tämän lisäksi pyrin käymään 3x viikossa salilla ja salin jälkeen vielä uimassa vähintään 500 metriä. Ensin sali, sit uinti ja sitten tuo lenkki. Tuohon lisäksi se aamuinen työpäivä vielä. Mielestäni ei ainakaan aerobisessa ole puutteita :) Taisintuon liikunnan joskus jo johonkin topicciin laittaakin.

En kyllä tiedä menikö tämä nyt aivan offtopiciksi, mutta virkeänä tässä olen niin ajattelin hieman laittaa tekstiä tulemaan :) Loppuun vielä, että aivan loistava topic! Enempää en editoi :D

Tämä on mielestäni aika erikoinen väittämä. Jos halutaan "polttaa" rasvaa kehosta niin siihen vaaditaan vähemmän energiaa ravinnosta kuin mitä kulutetaan. Rasvavarastot ovat kumminkin vararavintoa ja ensiksi käytetään ne nopeammat energianlähteet kuten glykogeenivarastot. Mielestäni mahdottomuus saada lihas kasvamaan jos ollaan miinuskaloreilla vaikka kuinka treenattaisiin? Mistä siis rakennusaineet siihen uuden lihaskudoksen rakentamiseen kun kehon rasvavarastoja ei siihen tarkoitukseen voi kovinkaan tehokkaasti käyttää?

Itse kun olen ihan paska näissä asioissa. Väittääkö ihmiset, että jos mennään täysin +-0 kaloreilla ja käydään salilla tekemässä punttia ja urheillaan ja lenkkeillään ja tehään muutakin aerobista niin se olisi täysin sama asia, kun mentäisiin +-0 kaloreilla kotona ollen sohvalla maaten ja tietokoneella istuen eikä tehtäisi mitään?

Kyllä minun mielestäni ensimmäisen vaihtoehdon täytyy olla parempi elimistölle. Lihaksistossa täytyy mielestäni tapahtua jonkinlaista vahvistumista, koska niitä kokoajan työstetään, vaikka mennäänkin +-0 kaloreilla.

Oon ihmetelly tuota asiaa tällä foorumilla jo kauan ja oon todellakin saanut sen käsityksen, että täällä väitetään asian olevan noin niinkuin ensimmäisessä kappaleessa mainitsin. Minun mielestäni täyttä puppua etteikö muka +-0 kaloreilla vois elimistössä tapahtua muutoksia ensimmäisessä vaihtoehdossa. Toisessa vaihtoehdossa sen taas ymmärrän, että voi tapahtua muutoksia esim. lihasten surkastumista, koska niitä ei työstetä?

Nämä nyt on minun mielipiteitäni ja oon tosi aloittelija näissä, että elkää hyökätkö silmille, mutta minä näen itse asian tuolleen.

Ehei. Meikä tietää kyllä sen, että siinä on paljon kaloreita ja maksa huutaa leipää, mutta jostain syystä en ole huomannut sen lihottavan enkä kyllä laihduttavan itseäni. Jos Esimerkiksi otan viinaa perjantain ja lauantain (kirkasta viinaa) niin tuntuu pissi lentävän kolme päivää pönttöön vaikkei joisi yhtään mitään. Älkää nyt kimppuun hyökätkö, mutta minusta tuosta alkoholista olisi aihetta keskustella enemmän, koska itseäni ainakin kiinnostaisi. Tuntuu vaan joka paikassa olevan aina, että sen tarpeellisuudesta ei tarvii keskustella eikä sitä saa juua.

Oon huono näissä asioissa ja nyt ku oon ollu juomatta kuukauden ni paino on vaan juuttunut tähän missä se nykyään on! Viinaa kun ottaa ja rapulassa käyn vaa'alla ni onhan se pompsahtanut, mutta kolmen päivän päästä kun käy kattomassa ni se on samoissa missä ennen juomista jos ei allekin.
Olet vaan pystynyt pitämään kalorit miinuksella viinan juonnista huolimatta. Jos juo pari päivää viikonloppuisin ja eikä tule paljoa syötyä, niin kalorit voi hyvin olla miinuksilla. Varsinkaan, jos työpäivinä syö vasta töiden jälkeen ensimmäisen aterian. Terveellistähän tuo ei ole.

Itse kun olen ihan paska näissä asioissa. Väittääkö ihmiset, että jos mennään täysin +-0 kaloreilla ja käydään salilla tekemässä punttia ja urheillaan ja lenkkeillään ja tehään muutakin aerobista niin se olisi täysin sama asia, kun mentäisiin +-0 kaloreilla kotona ollen sohvalla maaten ja tietokoneella istuen eikä tehtäisi mitään?

Kyllä minun mielestäni ensimmäisen vaihtoehdon täytyy olla parempi elimistölle. Lihaksistossa täytyy mielestäni tapahtua jonkinlaista vahvistumista, koska niitä kokoajan työstetään, vaikka mennäänkin +-0 kaloreilla.

Oon ihmetelly tuota asiaa tällä foorumilla jo kauan ja oon todellakin saanut sen käsityksen, että täällä väitetään asian olevan noin niinkuin ensimmäisessä kappaleessa mainitsin. Minun mielestäni täyttä puppua etteikö muka +-0 kaloreilla vois elimistössä tapahtua muutoksia ensimmäisessä vaihtoehdossa. Toisessa vaihtoehdossa sen taas ymmärrän, että voi tapahtua muutoksia esim. lihasten surkastumista, koska niitä ei työstetä?

Nämä nyt on minun mielipiteitäni ja oon tosi aloittelija näissä, että elkää hyökätkö silmille, mutta minä näen itse asian tuolleen.
No sitähän varten juuri se ensimmäinen vaihtoehto on parempi, koska siinä ei tapahdu sitä lihasten "surkastumista". Esim. dieetillä saadaan sillä salitreenillä minimoitua lihaksien häviäminen.

Ja yleensäkin noi +-0-kalorit on ihmisillä sitä, että jonain päivinä syödään selvästi enemmän ja jonain päivinä taas vähemmän. Joten kyllä siinäkin tulee dieetti-bulkki jaksotusta ihan huomaamatta. Vaan suht lyhyinä jaksoina.

eddie kyselee että paljon oot lakenu itelles ton päivän kaloritarpeen? kun sanoit että maks 200 joskus miinusta.. ite nyt en osaa enää syödä laisinkaan kun rankka painonpudotus takana. 109- 70-75kg ja elän edelleen vajaalla 2000kcal/vrk. jotain ohjeita syömiseen ja kommentteja kaikilta tarinaani->http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=57369&page=209 sivun ala reuna

Sinulla näyttäisi jääneen tuo painonpudotus päälle ainakin mielessä? Kirjoituksesi näytti minun silmiini jotenkin hätääntyneeltä, ja siltä, että tiedät itsekin oikeasti järjelläsi, ettei tuo ole hyvä suunta elimistöllesi muttet vain saa katkaistua ajatusta ja tilannetta poikki. Tavallaan se laihtumisen ja onnistumisen (!) tuoma euforia jatkaa vain ja pakottaa pysymään valitsemalla linjalla mutta kuten itsekin sanoit, ei se taida enää pitemmän päälle olla se terveellisin linja.

Olet laihtunut huimasti ja liikut yhä paljon, NYT olisi se tilanne, jolloin pitäisi alkaa palata tavalliseen +/- nolla kulutuksen tasolle (vaikka en kyllä näkisi pahana pientä painonnousua lihaksen ja myös rasvan muodossa), jotta saisit ensinnäkin tarpeeksi ravintoa liikkua, toisekseen tarpeeksi ravintoa, että toipuisit ison laihdutuksen aiheuttamasta vääjäämättömästä kulutuksen alenemisesta (eli saisit aineenvaihdunnan jälleen rullaamaan tehokkaasti) ja ettet enää vain laihtuisi ja riuhtuisi. Luulisin että homma on enemmän siellä korvien välissä, sillä olithan jo kirjannut itsellesi tuossa linkittämässä postissasi toimenpiteet, joiden mukaan edetä. Kulutat varmasti miespuolisena ja paljon liikkuvana sen 2500-3000 kaloria (helposti), joka olisi myös hyvä siis saada syötyä. En näe kyllä mitään järkeä siinä, että pihistelisit syömisiä tai laskeskelisit vielä jotain miinuskaloreita. Nyt järki käteen!

Itse en koskaan vedä tonnikalapurkeissa olevaa öljyä. Usein ostan tonnikalaa vedessä. Jos ostat tonnikalaa öljyssä, kaada öljyt pois ja pistä rypsäriä tilalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom