No mitä hyötyä olisi sitten tankata? Ja kuinka paljon nopeammin "samaan lopputulokseen" pääsee tankkaamalla?
Mitäh?? Sinähän siitä tankkauksen ylivertaisuudesta tasaiseen käyttöön verrattuna olet puhunut. En minä. Minun mielestäni tankkaus suhteessa tasaiseen käyttöön verrattuna ei tuo yhtään mitää ylimääräistä etua. Hyödytöntä tankkaamismetodikaan ei ole, koska silloin kuitenkin käyttää kreatiinia eikä ole käyttämättä.
Minä en näe mitään perustetta tankkaamiselle ja kuuriluontoiselle kreatiinin käytölle, vaan suosittelen ehdottomastia kokoaikaista ja tasamääräistä käyttöä. Voi olla, että tankkausmetodi saattaa nostaa lihaksiston kreatiinipitoisuuden nopeammin täyteen määräänsä kuin mitä tasainen käyttö, mutta kun tasaisellä käytöllä se tehdään vain kerran eikä sitä sen jälkeen tarvi enää uudelleen nostella. Ja sanoin, että tankkausmetodi SAATTAA nostaa tason nopeammin, ei se sitä välttämättä tee.
Tankkausmetodissa ensin tankataan kreatiinia reilusti muutaman päivän ajan, jota seuraa ylläpitojakso pienemmällä määrällä ja sitten ollaan ilman kreatiinia jonkin aikaa ennen kuin tankataan taas. Tasaisessa käytössä kreatiinia syödään vuoden ympäri eli lihaksiston kreatiinipitoisuus on täynnä koko ajan. Tankkaaminen ei millään tapaa "ylitäytä" lihaksiston kreatiinipitoisuutta, vaan kun lihaksen kreatiinivarasto on täynnä niin se on täynnä, ei sinne enempää mahdu.
Jos oikein tarkkoja ollaan, niin tankkaaminen on hieman HUONOMPI vaihtoehto kuin tasainen käyttö, koska tasaisella käytöllä lihaksiston kreatiinivarastot on täynnä ympäri vuoden, kun taas tankkausmetodilla lihaksen täyteisyydessä tulee tauko aina ylläpitojakson ja uuden tankkauksen väliselle kreatiinittomalle ajalle. Ja ennen kuin kukaan sanoo mitään, niin sanon, että tottakai tankkausmetodilla kreatiinin tehon "huomaa" paremmin, koska ensin ollaan sitä ilman ja sitten otetaankin kreatiinia. Kun taas tasaisessa käytössä ei tapahdu mitään muutosta tilanteessa, vaan kreatiinilisä on voimatasoissa koko ajan... yhtä lailla tasaisessakin käytössä vaikutuksen "huomaisi" samalla tavalla silloin, jos joskus ottaa ja lopettaa kreatiinin käytön hetkeksi ja sitten aloittaa sen uudelleen.
Jatkakaa.