Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tiputetaan sit kaloreita ja syödään kunnolla sit jouluna seuraavaks. Koska en yhtään nälkää ole kokenut ja treeniväsymys ei ole iskenyt niin varaa on varmaan sit tiputtaa. Katsotaan miten paino liikahtaa.
Naputtelin oikeen kokeeks noi päivittäiset ruokani kalorilaskuriin ja lopputulema näyttää päivittäin tältä. H 186g,P 233g ja R 23g Kcal 1903. Tästä puuttuu siis ne noin kolme munkkia/muuta pullaa viikossa. Nyt siis pulla pois Jouluun asti ja pudotetaan maltillinen -200 kcal muista safkoista. Pakko sen rasvan on ruvettava sulamaan. 75kg pitää olla vaa´assa 2kk sisällä.

Rasvoja syöt 23g päivässä?! Menikös tuo nyt aivan oikein laskuriin? Alahan lisäilemään öljyä ruuan sekaan, hiilareita kärsii pudotella pois :)

Proteiiniakaan ei tarvitse kuin korkeintaan parisataa grammaa. Esim. itse tähtään 160-180g:aan tällä hetkellä (173/79). Rasvat on dieetillä sen verran funktionaalisia kropan toiminnalle, että suosisin kyllä niitä mahdollisuuksien mukaan.

Arvioitu vrk kulutus on tän kokoisella kaverilla about 2000-2200kcal ja omat kuntoilut kuluttaa päivässä about 700-1000kcal.

Mun oli tähän ihan pakko komentoida että oleksä aivan varma että kulutat kuntoilun muodossa noin paljon päivässä? Toihan on ihan hemmetisti! En tiedä miten porukka täällä arvioi liikunnan kuluttamia kalorimääriä, ite olen käyttänyt tuota kiloklubin sivustoa kun sitä on niin helppo käyttää ja lukujen pitäis olla suhteellisen luotettavia. Joka tapauksessa tällä sivustolla tunnin mittainen raskas punttitreeni salilla kuluttaa noin 330 kcal. En sitten tiedä onko noi kulutusmäärät eri miehille mutta toi 700-1000kcal PÄIVÄSSÄ tarkoittais monien tuntien liikuntaa joka päivä. Mun oma liikunnalla kulutettu kalorimäärä viikossa on 2441kcal ja siihen sisältyy 3 kertaa 60min punttitreeni, 45min spinningiä, 45min syvävenyttely ja 45min zumbaa. Sen lisäks koska en omista autoa mulle tulee joka päivä aika paljon hyötyliikunta kävelyn muodossa. En tiedä onks toi sitten paljon vai vähän mutta tän kolmen viikon aikana painoa on lähtenyt kolmen kilon edestä ja senttejä yllättävänkin paljon. :) Pointtini siis oli se että kannattaa aika tarkkaan katsoa ettei vahingossa yliarvioi liikunnan kuluttamia määriä ja aliarvioi ruoasta saatua kokonaisenergiaa.

^ No oma sykemittarini (syötetty paino/pituus/nykyinen kunto testattu) esim. näyttää combatissa 600-700 kcal kulutusta tunnissa. Että ei tuo tosiaankaan mitenkään mahdoton miehelle ole. Olettaen että kirjoittaja nyt oli mies.

Mun oli tähän ihan pakko komentoida että oleksä aivan varma että kulutat kuntoilun muodossa noin paljon päivässä? Toihan on ihan hemmetisti! En tiedä miten porukka täällä arvioi liikunnan kuluttamia kalorimääriä, ite olen käyttänyt tuota kiloklubin sivustoa kun sitä on niin helppo käyttää ja lukujen pitäis olla suhteellisen luotettavia. Joka tapauksessa tällä sivustolla tunnin mittainen raskas punttitreeni salilla kuluttaa noin 330 kcal. En sitten tiedä onko noi kulutusmäärät eri miehille mutta toi 700-1000kcal PÄIVÄSSÄ tarkoittais monien tuntien liikuntaa joka päivä.

Punttis ei pääsääntöisesti ole todellakaan sieltä kuluttavimmasta päästä. Syke kun ei ole koko aikaa korkealla ja suoritteet ovat varsin lyhyitä. Kalorilaskuri antaa minulle tunnin erittäin raskaasta liikunnasta kulutukseksi 916 kcal. Tunti salilla puolestaan on 436 kcal. Tuo erittäin raskas liikunta pitää sisällään vauhdikkaan juoksun ja laskisin myös oman lajini rankemmat treenit siihen. Treenejä voi olla myös kaksi päivässä ja kun niitä on melkein joka päivä niin aineenvaihdunta on muutenkin korkeammalla. Tuon kulutuksen saavuttaminen ei siis vaadi todellakaan mitään ihmeitä. Edellä annetut arvot ovat suuntaa antavia, niihin ei kannata takertua ihan hirveästi.

Mitä tulee tuohon alkuperäiseen tilanteeseen, niin siinä voi mättää niin kulutuksen laskeminen kuin syötyjen kalorien laskeminenkin. Kulutus kun on lopulta yksilöllistä niin aika paha sanoa näin netin välityksellä.

Ruoat on naputeltu oikeen ja rasvat ovat kyllä noin alhaalla. Kalaöljykapseleita syön hyvien rasvojen lähteenä ja rypsiöljyä käytän kanan paistamiseen. Kulutukseni on normitreenissä sykemittarin mukaan tuo edellä mainittu. Laji on siis pyöräily ja kulutus on aika tarkkaan 100kcal ja 10min. Lenkit ovat pituudeltaan 70-180min eli kyllä siinä kulutusta tulee. Viikossa siis tulee noin 10h liikuntaa tähän vuodenaikaan lähinnä pk-tehoilla. Salilla käyn vaan hoitamassa kestovoimatreeniä jaloille ja jotain yleisvoimaharjoituksia, esim leukoja,maastavetoja,keskivartalotreeniä,lihaskuntopiirejä yms. Sarjat siis 15-25X

Palkkariksi palkkaria ja protiinilisäksi heraproteiinia. Käyttötarkoitus / tarve määrittelee kumpaa kannattaa ostaa.

Kuitenkin näillä tiedoilla vastaan: Syö kunnon ruokaa proteiinipitoisesti niin ettet tarvitse sitä enää lisäravinteena. Osta palkkari jonka vedät treenin jälkeen.

Okei no mun syömis puoli onki vähän ongelmallinen... mutta se on asia eriksee.. :/ joten kannattaisko mun sit ostaa vaa tota heraprotskuu? Tiiän kyllä et ei tolla kuuluis korvata mitään normi ruokailuu mut kai se kantsis lisäks ottaa kun on muutenki vaikeuksii osata syödä kunnolla ja tarpeeksi..?

Onko kukaan kokeillut Mutant Mass massan lisäys tuotetta (http://www.***************/5/fi/artiklar/massanlisays/mutant-mass) itse tarvitsisin massaa lisää ja olen whey80 käyttänyt, mutta ei tule oikein tulosta niin olisiko tuo parempi vaihtoehto ? :P ja syödä vain helvetisti :)

Kuulostaako siltä että mun ruokahommat ois kunnossa. Kello 08:00 -3 kananmunaa ja täysjyväleipä. 11:00 nakkikeittoa,2 lasia maitoa,leipää. 13:00 ananspurkki. 16:30 perunaa ja pihviä,2 lasia maitoa,1 leipä. 18:00 palkkari. 19:30 tonnikalapurkki, 0.5l maitoa. 21:30 250g rahka,anaspurkki,2 kananmunaa. Statsit 179/80 ja pääruokiin en voi vaikuttaa.

Sen verran että lihakset säilyy yön yli parhaiten :D 1 varmaan riittää?

Edit: Mun rypsärissä on 90kcal
Laske vuorokauden kokonaiskalorit suhteessa kulutukseen ja sen mukaan sitten rypsäriä ja ruokaa yleensäkin. Oletan että haluat lihasmassaa kasvattaa, joten on turha miettiä jotain lihasten yön yli säilymistä ellei ravintoa tule vuorokausitasolla tarpeeksi.

Mä pyrin syömään nyt sen 3500kcal/vrk. Oma tyyli iltapalan kanssa on laskea illalla suunnilleen päivän syödyt kalorit ja säätää sitten iltapalalla haluttuun arvoon.

Mistä voi johtua että kahdella vastaavilla kypsillä kanan sisäfileillä on näin isot erot ravintoarvoissa?

Kariniemen paistetut sisäfileet

/100g
150kcal
25g prot
3g hh
4g r

Korpelan sisäfileet

/100g
110kcal
10,3g prot
2,2g hh
6,2g r