Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Joo, ekaa kertaa laihuttamassa.
Mitä virheitä välttää ? Muuta kuin lipsuminen.

100kg@195cm@~20%bf ja haluaisin päästä ainaski 90 kiloon mahdollisimman vähällä lihasmenetyksellä.

Dieetin kalorimäärä tulisi olemaan 3000kcal ja protskua paljon tietenkin. Treeni olisi simppeliä SS -tyylistä, tehtynä ababab -tyyliin ja HIITtiä soutamalla aina joka toinen päivä.

Kahvi taitaa tulla avuksi pirteyden pitämisessä.
Voisiko joku kyhätä malliksi 3000kcal päivittäisen ruokavalion, josta proteiinia olisi vaikka 250 grammaa ?

Treeni olisi simppeliä SS -tyylistä, tehtynä ababab -tyyliin ja HIITtiä soutamalla aina joka toinen päivä.

1135263672823.gif

SS-treeniä ABABABABAB - tyylillä? Anteeksi, olen vissiin liian vanha jo tai tottunut tekemään treenit ilman funktiolaskinta, mutta mitä ihmettä nuo tarkottaa? :D

Tarkoitin lähinnä, että tehdä moninivelliikkeitä ilman turhia hifistelyjä 6 kertaa viikossa ja sunnuntaina levätä.
Tossa on hiton paljon tekemistä dietille. Muista ottaa riittävän kevyellä intensiteetillä ja suunnittele treenit hyvin ennakkoon, menee muuten pian liian rankaksi.

Mutta voisiko joku kyhätä päivittäisen safkan joka koostuisi 3000 kalorista / 250grammasta protskua ensikertalaiselle malliksi.

Ja voidi, meinasin sittenkin tehdä Wendlerin 5/3/1:stä ajattelun jälkeen.

Mutta voisiko joku kyhätä päivittäisen safkan joka koostuisi 3000 kalorista / 250grammasta protskua ensikertalaiselle malliksi.

Ja voidi, meinasin sittenkin tehdä Wendlerin 5/3/1:stä ajattelun jälkeen.

Jos olet bulkilla niin se ei ole niin justiinsa kunhat et tee rankkoja ylilyöntejä, mutta pysyt kokoajan vähintään 100kcal plussilla, mieluiten yli 200kcal plussilla. Voin rakentaa runkoa, joka on ESIMERKKI. Itse en normaalisti enää syö ollenkaan viljatuotteita enkä suurinta osaa maitotuotteista, mutta oletuksella, että sinä syöt ja haluat syödä niin rakennan tätä runkoa. Kellonajat ovat tietysti viittellisiä..

Aluksi pari ihan mainlineä kaikista bodyruokavalioista:

- Aluksi on tärkeintä saada kaikki ylimääräinen paska ruokavaliosta pois. Älä silti harjoita varsinaista itsekieltäytymistä, koita vaan ymmärtää mitä nuo ruuat tekevät sinulle ja menestyksellesi salilla. Itse kun sitä näki tuon niin ei edes tehnyt enää mieli mitään suklaata jne.. Toisaalta myös kieltäytyminen voi toimia, koska kun olet tietyn ajan ilman makeisia jne. niin ei tee edes enää samalla tavalla mieli.. Itsellä toimi tuo miettiminen paremmin. En syö mitään mikä ei ole minulle hyväksi. Alkoholi on itsellä oikeastaan ainoa poikkeus tässä. Tottakai tietämättömyydestä johtuen saatan syödä kokoajan jotain, mutta siksi pyrin saamaan lisää tietoa asioista kokoajan. Punnitse asioiden haitat/hyödyt!!

- Etsi omia ylilyöntejäsi nykyisessä ruokavaliossa. Itsellä näitä oli kohtuuton maidon juonti, kohtuuton määrä hiilareita esim leivistä pastasta makaroonista lasagnesta jne sekä liian vähäinen kasvistensyönti, kun söin liikaa perunaa, vehnää, riisiä jne.. Nuo tuppaavat usein yksipuolistamaan ruokavaliota eikä niissä ole paljoakaan hyödyllisiä ravintoaineita. Korjaa omia virheitäsi pois ja korvaa ne terveellisimmillä syöntitavoilla yksi kerrallaan.

- Jätä kaikki einessafkat suosiolla sinne hyllylle. Ne on oikeasti ihan täyttä paskaa.

- Suosittelisin jonkun verran lisäravinteita. Vähintään multivitamiini pillerit ja möllerin tuplat tai vastaava valmiste. Myös palautusjuoma on tärkeää olla mukana!

- Muuta ruokavaliotasi pieniä askeleita kerrallaan. Opettele syömään uusia ruokia pikkuhiljaa. Hiljaa hyvä tulee! (: Ei ole järkevää heti yrittää syödä "täydellisesti"

Okei itse ruokavalioon:

Aamupala klo 6:20

- Puuroa (jos mahdollista ei mikrossa, mikropuurokin on kuitekin ok paremman puutteessa..)
- Raejuusto/maitorahka
- Mahdollisesti marjoja puuroon tai rahkaan
- Monivitamiini pilleri (Esim Multivita plus tai multitabs familly) Itse tuen familya.
- Juomaksi mahdollisesti maitoa tai vettä
- Kananmunat voisivat olla ainakin välillä kivoja

8:30-9:00

- Purkki tonnikalaa/raejuustoa/rahkaa (John west, tonnikalaa öljyssä!<3) Josset vielä pysty tonnikalaa syömään niin yritä opetella. Itsellä kesti viikko kun opin jo tykkäämään tuosta.. (:
- Pähkinöitä (ei maapähkinää tai cashewia..). Pidä järkevät määrät mielessä, pähkinöissä on yllättävän paljon rasvaa. Puhuisin 10-50g annoksesta. Katso kalorit pähkinäpussista.
- Mahdollisesti joku hedelmä jos tuntuu siltä. Ei banaania. Omenat, päärynät, kiiwit on kaikki aika kivoja.

12:00

Lihaa/kanaa/kalaa/. Esim. Paistettua lohta tai itsetehtyjä lihapullia tai paistettua kuhafilettä jossa ympärillä pekonikääryleet tai grillattu broileri tai kanafileepihvi tai jauhelihaa salaatin kanssa tai mantelikuhaa tai lihapataa. Vaihtelu virkistää! En lähde kommentoimaan peruna kysymystä tässä. Syö perunaa riisiä jne jos siltä tuntuu. Minä en syö.
- Vihanneksia! Salaattia.
- Ruokajuomaksi esim. maitoa. Pidä järki päässä maidon kanssa jos juot sitä. 1l päivässä on aika maksimi ja mieluiten alle.
- Jälkiruuaksi hedelmä

15:00 SALI

- Treenin jälkeen heramaltokombo sekä möllerin tuplat naamariin.

15:30-16:00

Päivän toinen lämmin ruoka. Katso ateriavaihtoehtoja 12:00 ruokailusta.

18:00 - 19:00

Päivän viimeinen ateria jolla syödään "kunnon ruokaa".
- Esim. täysjyväruisleipää (jos on pakko syödä leipää iltaisin.. :( ) feat leikkeleet/munaa/juustoa ja ehkä päällä jopa hieman salaattia. :> Myös esim. Jauhelihaa salaatin kanssa tai päivällisen tähteitä on ok. Ei hiilihydraatteja ainakaan liiaksi.
- Rahkaa/tonnikalaa/raejuustoa
- pähkinöitä
- sanoisin, että jossei ruisleivän päällä salaattia niin syö sitä sitten erikseen.

20:30

- Oliiviöljyä kaksi ruokalusikallista
- Jos päivän proteiinitarve ei vielä täynnä, niin söisin tonnikalapurkin. Yleensä tätä ei tosin tarvita.

21:00 tai vähän jälkeen riippuen omasta unentarpeestasi.

- Happy sleeping. (:

Jos haluat, että lasken sinulle jotain tarkasti niin tässä on yksi esimerkki, johon olen heittänyt osan kaloreista ja proteiineista päästä, joten en takaa kaikkien 100% oikeellisuutta. Hiilareita ja rasvoja en nyt laita. Kaikki laskelmat ovat kuitenkin +- 50kcal tai +-5g prot heitolla oikein.

6:20
- neljän viljan mikropuuro Guldsol 40g(mikropuuro on huono, mutta ajanpuutteessa..)
- Valio pehmeä rasvaton maitorahka 250g
- Omena 100g

Kcal: 350 Prot: 30g

9:00
- Tonnikalaa oliiviöljyssä John West 250g
- Saksanpähkinä 50g

Kcal: 530 Prot: 34.5

- Paistettua lohta 200g
- Salaattia
- Täysjyväruisleipää 50g

Kcal: 580 Prot: 43g

- Maltoa 40g heraa 40g
- möllerit

Kcal: about 380 Prot: about 30g

^ Riippuu valmisteista.

18:00
- Jauhelihapihvejä, sika-nauta 200g
- Salaattia
- Pähkinäsekoitus 50g

Kcal: 855 Prot. 35g

20:00

- Oliiviöljyä kaksi rkl. (20g)
- Tonnikalaa öljyssä, John west, 250g

Kcal: 367 prot. 52g

TOTAL KCAL: 3062 TOTAL PROT. 224.5 (anteeksi, että jäi alle. Korvaa esim. aamun maitorahka tonnikalalla/raejuustolla tai syö sitä yksinkertaisesti enemmän..)

Ylläoleva ruokavalio on viitteellinen ja jonkinlainen runko. Lähes kaikki tuotteet voi vaihtaa vastaaviksi lähes samoin tuloksin.. (: On myöskin vaikea arvioida kulutuksesi +-100kcal heittoja mikäli olet oikesti aktiivinen. Tämä näiden ravintoarvojen tarkka laskeminen ei mielestäni ole edes yleensä tarpeelllista jonkun ajan päästä, kun osaat noita ravintosisältöjä jo suunnilleen ulkoa ja tiedät missä on mitäkin suunnilleen minkä verran. Jos syöt muuten terveellisesti, niin vaistolla pystyn ainakin itse bulkkaamaan ja dieettaamaan. Vaiston kehittyminen vaatii tietysti itse ravintoarvoista kiinnostumista ja asioihin perehtymistä. Suosittelen.

Älä ole vihainen itsellesi vaikka sorrut välillä. Suurien linjojen noudattaminen on paljon tärkeämpää. Jos syöt kahdessa viikossa 13pv kunnolla niin neljästoistapäivä voi tapahtua kummia jos itse niin haluat. Kuitenkin jos ajattelet asiaa järkevästi ja haluat oikeasti kasvaa isoksi, niin tuo tarve herkutella menee kyllä pois. Tämä vaatii tiettyä kovuutta ja uskallusta taistella itseään vastaan ja muokata omia elintapoja sellaisiksi, kun ne itse haluaa. Jossei sinulla ole oikeasti tahtoa elää terveellisesti niin peli on menetetty jo heti alkuun.. On vain ja ainoastaan sinusta kiinni mitä laitat suuhusi ja mitä et.

Itse kokoajan etsin omasta ruokavaliostani lisää parannettavaa ja koitan syödä yhä terveellisemmin. Jaksamiseni ja vireyteni on muuttunut aika totaalisesti saliharrastuksen myötä. Viimeisin lisäykseni oli vihreä tee ja cla pillerit näin dieettaillessa. Lisäravinteet ovat kuitenkin aina vain loppusilaus muuten terveelliseen ruokavalioon. Yksinään niiden vaikutus on aika marginaalinen. Kannattaa myös miettiä syötkö luomua vai et jne. kun pääset pidemmälle.

Onnea bulkkaamiseen, mutta älä ylilyö ettei tarvitse dieetata sitten liian tiukasti!

Onko uunissa paistettavat kanankoivet hyvää evästä? Verrattuna esim. broilerinsuikaileisiin?

Tottakai on, ehkä parempaakin! Lähes kaikki liha/kana/kala on hyvää evästä jos se on ostettu lihatiskiltä eikä sitä ole käsitelty valmiiksi. Yleissääntönä: Mitä enemmän ruokaa on käsitelty sitä "huonompaa" se monesti on. Poikkeuksena herat sun muut lisäravinteet tablettimuodossa. Jos kanankoivessa sattuu olemaan nahkaa niin itse syön sitäkin. Yam.

Jos olet bulkilla niin se ei ole niin justiinsa kunhat et tee rankkoja ylilyöntejä, mutta pysyt kokoajan vähintään 100kcal plussilla, mieluiten yli 200kcal plussilla. Voin rakentaa runkoa, joka on ESIMERKKI. Itse en normaalisti enää syö ollenkaan viljatuotteita enkä suurinta osaa maitotuotteista, mutta oletuksella, että sinä syöt ja haluat syödä niin rakennan tätä runkoa. Kellonajat ovat tietysti viittellisiä..

Aluksi pari ihan mainlineä kaikista bodyruokavalioista:

- Aluksi on tärkeintä saada kaikki ylimääräinen paska ruokavaliosta pois. Älä silti harjoita varsinaista itsekieltäytymistä, koita vaan ymmärtää mitä nuo ruuat tekevät sinulle ja menestyksellesi salilla. Itse kun sitä näki tuon niin ei edes tehnyt enää mieli mitään suklaata jne.. Toisaalta myös kieltäytyminen voi toimia, koska kun olet tietyn ajan ilman makeisia jne. niin ei tee edes enää samalla tavalla mieli.. Itsellä toimi tuo miettiminen paremmin. En syö mitään mikä ei ole minulle hyväksi. Alkoholi on itsellä oikeastaan ainoa poikkeus tässä. Tottakai tietämättömyydestä johtuen saatan syödä kokoajan jotain, mutta siksi pyrin saamaan lisää tietoa asioista kokoajan. Punnitse asioiden haitat/hyödyt!!

- Etsi omia ylilyöntejäsi nykyisessä ruokavaliossa. Itsellä näitä oli kohtuuton maidon juonti, kohtuuton määrä hiilareita esim leivistä pastasta makaroonista lasagnesta jne sekä liian vähäinen kasvistensyönti, kun söin liikaa perunaa, vehnää, riisiä jne.. Nuo tuppaavat usein yksipuolistamaan ruokavaliota eikä niissä ole paljoakaan hyödyllisiä ravintoaineita. Korjaa omia virheitäsi pois ja korvaa ne terveellisimmillä syöntitavoilla yksi kerrallaan.

- Jätä kaikki einessafkat suosiolla sinne hyllylle. Ne on oikeasti ihan täyttä paskaa.

- Suosittelisin jonkun verran lisäravinteita. Vähintään multivitamiini pillerit ja möllerin tuplat tai vastaava valmiste. Myös palautusjuoma on tärkeää olla mukana!

- Muuta ruokavaliotasi pieniä askeleita kerrallaan. Opettele syömään uusia ruokia pikkuhiljaa. Hiljaa hyvä tulee! (: Ei ole järkevää heti yrittää syödä "täydellisesti"

Okei itse ruokavalioon:

Aamupala klo 6:20

- Puuroa (jos mahdollista ei mikrossa, mikropuurokin on kuitekin ok paremman puutteessa..)
- Raejuusto/maitorahka
- Mahdollisesti marjoja puuroon tai rahkaan
- Monivitamiini pilleri (Esim Multivita plus tai multitabs familly) Itse tuen familya.
- Juomaksi mahdollisesti maitoa tai vettä
- Kananmunat voisivat olla ainakin välillä kivoja

8:30-9:00

- Purkki tonnikalaa/raejuustoa/rahkaa (John west, tonnikalaa öljyssä!<3) Josset vielä pysty tonnikalaa syömään niin yritä opetella. Itsellä kesti viikko kun opin jo tykkäämään tuosta.. (:
- Pähkinöitä (ei maapähkinää tai cashewia..). Pidä järkevät määrät mielessä, pähkinöissä on yllättävän paljon rasvaa. Puhuisin 10-50g annoksesta. Katso kalorit pähkinäpussista.
- Mahdollisesti joku hedelmä jos tuntuu siltä. Ei banaania. Omenat, päärynät, kiiwit on kaikki aika kivoja.

Lihaa/kanaa/kalaa/. Esim. Paistettua lohta tai itsetehtyjä lihapullia tai paistettua kuhafilettä jossa ympärillä pekonikääryleet tai grillattu broileri tai kanafileepihvi tai jauhelihaa salaatin kanssa tai mantelikuhaa tai lihapataa. Vaihtelu virkistää! En lähde kommentoimaan peruna kysymystä tässä. Syö perunaa riisiä jne jos siltä tuntuu. Minä en syö.
- Vihanneksia! Salaattia.
- Ruokajuomaksi esim. maitoa. Pidä järki päässä maidon kanssa jos juot sitä. 1l päivässä on aika maksimi ja mieluiten alle.
- Jälkiruuaksi hedelmä

- Treenin jälkeen heramaltokombo sekä möllerin tuplat naamariin.

15:30-16:00

Päivän toinen lämmin ruoka. Katso ateriavaihtoehtoja 12:00 ruokailusta.

18:00 - 19:00

Päivän viimeinen ateria jolla syödään "kunnon ruokaa".
- Esim. täysjyväruisleipää (jos on pakko syödä leipää iltaisin.. :( ) feat leikkeleet/munaa/juustoa ja ehkä päällä jopa hieman salaattia. :> Myös esim. Jauhelihaa salaatin kanssa tai päivällisen tähteitä on ok. Ei hiilihydraatteja ainakaan liiaksi.
- Rahkaa/tonnikalaa/raejuustoa
- pähkinöitä
- sanoisin, että jossei ruisleivän päällä salaattia niin syö sitä sitten erikseen.

20:30

- Oliiviöljyä kaksi ruokalusikallista
- Jos päivän proteiinitarve ei vielä täynnä, niin söisin tonnikalapurkin. Yleensä tätä ei tosin tarvita.

21:00 tai vähän jälkeen riippuen omasta unentarpeestasi.

- Happy sleeping. (:

Jos haluat, että lasken sinulle jotain tarkasti niin tässä on yksi esimerkki, johon olen heittänyt osan kaloreista ja proteiineista päästä, joten en takaa kaikkien 100% oikeellisuutta. Hiilareita ja rasvoja en nyt laita. Kaikki laskelmat ovat kuitenkin +- 50kcal tai +-5g prot heitolla oikein.

6:20
- neljän viljan mikropuuro Guldsol 40g(mikropuuro on huono, mutta ajanpuutteessa..)
- Valio pehmeä rasvaton maitorahka 250g
- Omena 100g

Kcal: 350 Prot: 30g

9:00
- Tonnikalaa oliiviöljyssä John West 250g
- Saksanpähkinä 50g

Kcal: 530 Prot: 34.5

- Paistettua lohta 200g
- Salaattia
- Täysjyväruisleipää 50g

Kcal: 580 Prot: 43g

- Maltoa 40g heraa 40g
- möllerit

Kcal: about 380 Prot: about 30g

^ Riippuu valmisteista.

18:00
- Jauhelihapihvejä, sika-nauta 200g
- Salaattia
- Pähkinäsekoitus 50g

Kcal: 855 Prot. 35g

20:00

- Oliiviöljyä kaksi rkl. (20g)
- Tonnikalaa öljyssä, John west, 250g

Kcal: 367 prot. 52g

TOTAL KCAL: 3062 TOTAL PROT. 224.5 (anteeksi, että jäi alle. Korvaa esim. aamun maitorahka tonnikalalla/raejuustolla tai syö sitä yksinkertaisesti enemmän..)

Ylläoleva ruokavalio on viitteellinen ja jonkinlainen runko. Lähes kaikki tuotteet voi vaihtaa vastaaviksi lähes samoin tuloksin.. (: On myöskin vaikea arvioida kulutuksesi +-100kcal heittoja mikäli olet oikesti aktiivinen. Tämä näiden ravintoarvojen tarkka laskeminen ei mielestäni ole edes yleensä tarpeelllista jonkun ajan päästä, kun osaat noita ravintosisältöjä jo suunnilleen ulkoa ja tiedät missä on mitäkin suunnilleen minkä verran. Jos syöt muuten terveellisesti, niin vaistolla pystyn ainakin itse bulkkaamaan ja dieettaamaan. Vaiston kehittyminen vaatii tietysti itse ravintoarvoista kiinnostumista ja asioihin perehtymistä. Suosittelen.

Älä ole vihainen itsellesi vaikka sorrut välillä. Suurien linjojen noudattaminen on paljon tärkeämpää. Jos syöt kahdessa viikossa 13pv kunnolla niin neljästoistapäivä voi tapahtua kummia jos itse niin haluat. Kuitenkin jos ajattelet asiaa järkevästi ja haluat oikeasti kasvaa isoksi, niin tuo tarve herkutella menee kyllä pois. Tämä vaatii tiettyä kovuutta ja uskallusta taistella itseään vastaan ja muokata omia elintapoja sellaisiksi, kun ne itse haluaa. Jossei sinulla ole oikeasti tahtoa elää terveellisesti niin peli on menetetty jo heti alkuun.. On vain ja ainoastaan sinusta kiinni mitä laitat suuhusi ja mitä et.

Itse kokoajan etsin omasta ruokavaliostani lisää parannettavaa ja koitan syödä yhä terveellisemmin. Jaksamiseni ja vireyteni on muuttunut aika totaalisesti saliharrastuksen myötä. Viimeisin lisäykseni oli vihreä tee ja cla pillerit näin dieettaillessa. Lisäravinteet ovat kuitenkin aina vain loppusilaus muuten terveelliseen ruokavalioon. Yksinään niiden vaikutus on aika marginaalinen. Kannattaa myös miettiä syötkö luomua vai et jne. kun pääset pidemmälle.

Onnea bulkkaamiseen, mutta älä ylilyö ettei tarvitse dieetata sitten liian tiukasti!

Ei tää bulkkaamista ole ku laihuttamista, mutta kiitos osviitasta/rungosta! Tutkin sitä vielä illemmalla enemmän ja kysyn jos kysyttävää on.

Ovatko maidossa olevat hiilihydraatit ns. hyviä vai huonoja?

Maitosokeri eli laktoosi on "huono" eli nopea hiilihydraatti. "Too much of anything is bad". Maidonjuonnissa on hyvä pitää se järki mukana, että paljonko sitä päivässä juo. Mikäli saan heittää oman mutumielipiteeni niin sanoisin, että ihan maksimissaan 1l päivässä. Toisaalta tämä ei tosiaankaan välttämättä ole mikään universaali fakta, kun en minä tiedä asioista loppupeleissä tarpeeksi sanoakseni mitään kunnon suosituksia.

Onko muita kulutusta laskevia kaavoja Harris-Benedictin kaavan lisäksi? Melkein joka toisessa tarinassa alle sata kiloinen jantteri yrittää vähentää painoa, vaikka syö 2000-3000 Kcal päivässä. Pitää liikkua tohon jo aika paljon. Alussa juoksin/hölkkäsin/laahustin tunnin purunradalla kalorimittarin näyttävän kulutusta 1300. Nyt tuntiin juoksen samalla purunradalla yli 10 km ja kulutus vajaa 500. Salilla saa vetää hirmu treenit, että saa palamaan 500 Kcal/h.Hyvä kuntoinen kuluttaa todella eritavalla kaloreita verrattuna huono kuntoiseen. Niin, löytyykö jotain kaavaa, joka huomioisi kuntotason?

Laitetaan tää ny tähänkin..

Niin, tulipa vaan mieleen noista myyteistä, että onko se totta vai tuubaa, että elimistö ei kykene polttamaan rasvaa, kun kilo/vko vaikka olisi millaisilla miinuskaloreilla?

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Kuinka paljon sinkkiä ja magnesiumia tarvitaan, että saa yliannostuksen? Tulee nimittäin treenattua aika pirusti ja sen takia otan 2 Animal Pakia/treenipäivä, mutta silti jalat eilenkin kramppasivat salilla. Tietenki saattoi johtua liian vähästä nesteestäkin, mutta noiden Pakien lisäksi, kun suositeltaisiin vielä ottamaan ZMA tabujakin (tai itsellä erilliset tabletit sinkille ja magnesiumille mut whatever) niin uskaltaako niitä vielä ottaa? Ja mitkä ovat yliannostusten oireita?

Kuinka paljon sinkkiä ja magnesiumia tarvitaan, että saa yliannostuksen? Tulee nimittäin treenattua aika pirusti ja sen takia otan 2 Animal Pakia/treenipäivä, mutta silti jalat eilenkin kramppasivat salilla. Tietenki saattoi johtua liian vähästä nesteestäkin, mutta noiden Pakien lisäksi, kun suositeltaisiin vielä ottamaan ZMA tabujakin (tai itsellä erilliset tabletit sinkille ja magnesiumille mut whatever) niin uskaltaako niitä vielä ottaa? Ja mitkä ovat yliannostusten oireita?

No, itse syön magnesiumia keskimäärin 2-2,5g/vrk. Ja sinkkiä 75-300mg.
En usko että se Animal Pakin magnesiumoksidi kauheaa öveririskiä aiheuttaa.
Ripuli on ehkä pahimmasta päästä jos tulee liikaa syötyä.

YO! Osaako joku kertoa minkä helvetin takia hiilihydraatin nauttiminen saa kropan keräämään nestettä? Olin pitkään vähällä hiilihydraatilla ja nyt olen pikkuhiljaa lisännyt sitä ruokavalioon lähinnä lihasmassan kasvatuksen toivossa. Naama vaan levenee kun nestettä kerääntyy. Edes reilu veden juonti ei tunnu pitävän sitä kurissa, juon 3-6 litraa päivässä. Mikä tämän nestepöhön aiheuttaa, miks hiilari saa kropan pitelemään kiinni nesteistä vaikka juo vettä reilusti?

Back
Ylös Bottom