Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko muilla ollu dieetillä havaittavissa muistin huonontumista?:) Itse nykyään unohtelen lähes päivittäin esim. avaimet, puhelimen tai lompakon kotiin.. pari kertaa olen salin ovella huomannu että puuttuu koko treenikassi selästä.. vituttaa lähtä takas kotiin hakemaan sitä. Lisäsin nyt kalaöljyä ruokavalioon siinä toivossa että se auttaisi kun dieettini on aika niukka rasvainen.

Terve!

Olen nyt suunnittelemassa ensimmäistä ruokavaliotani, ja tarvitsisin apuanne kalorien määrän suhteen.

-Olen 176cm/86kg. Rasvaprosenttini on kalorilaskuri.fi:n mukaan 30-34%.
Voisiko se olla vähän liikaa, sillä en ole mitenkään lihava, ja jopa ylimmät vatsalihaksetkin näkyy? :D
-Viikon liikunta koostuu kuntosalista ja BJJ-treeneistä. Salilla käyn 1-jakoisella ohjelmalla kolmesti-, sekä BJJ-treeneissä kahdesti viikossa.

Kalorilaskuri.fi:n mukaan 2400kcal olisi minulle normaali määrä, jolla en siis lohoisi/laihtuisi ollenkaan. Minusta luku tuntui pieneltä (tämä perustuu omaan arvailuun) joten kokeilin myös EnergyNet:n kalorilaskuria. Se antoi luvuksi 3618.18 kcal päivässä. :hyvä:

Tarkoituksena olisi saada lihasta kuitenkaan lihomatta. Oikeastaan kevättä kohden ei olisi pahitteeksi vähän pudottaakin, mutta sen ajattelin toteuttaa hiilihydraatittomalla dieetillä sitten myöhemmin.

Lopulta itse kysymys: Eli siis kumpi laskureista on oikeassa? Kuinka paljon kaloreita minun tulisi syödä treeni-, sekä lepopäivänä? Näin suppeilla tiedoilla varmasti mahdotonta vastata, mutta edes suurinpiirtein. Tieto auttaisi kovasti itse ruokavalion suunnittelussa.

Miten tonnikalasta saa sietävän makusta? en oo kesän jälkee syöny ku pari kertaa ku tuntuu että vieläki maistuu se peltipurkki siinä eikä itse tuna.
millä itse maustatta? ja öljytuna vai vesituna vai mikä tuna?

Miten tonnikalasta saa sietävän makusta? en oo kesän jälkee syöny ku pari kertaa ku tuntuu että vieläki maistuu se peltipurkki siinä eikä itse tuna.
millä itse maustatta? ja öljytuna vai vesituna vai mikä tuna?

Ite syön tonnikalapaloja vedessä. Menee alas helvetin hyvin ku ottaa pienen kupin täyteen esim. perus poimitettuja sipsejä, sit vaan iso haarukallinen tunaa ja pari sipsiä naamariin samaan aikaan, nam! Kandee koittaa, noin menee Itelläni paaaljon helpommin alas.

E. Vedän Pirkan tonnikalapaloja vedessä. Ei maistu pelti, mielestäni. Kaveri suosittelee tonnikalaa "satay" yms. kastikkeessa, on kuulemma hyvää.

Terve!

Olen nyt suunnittelemassa ensimmäistä ruokavaliotani, ja tarvitsisin apuanne kalorien määrän suhteen.

-Olen 176cm/86kg. Rasvaprosenttini on kalorilaskuri.fi:n mukaan 30-34%.
Voisiko se olla vähän liikaa, sillä en ole mitenkään lihava, ja jopa ylimmät vatsalihaksetkin näkyy? :D
-Viikon liikunta koostuu kuntosalista ja BJJ-treeneistä. Salilla käyn 1-jakoisella ohjelmalla kolmesti-, sekä BJJ-treeneissä kahdesti viikossa.

Kalorilaskuri.fi:n mukaan 2400kcal olisi minulle normaali määrä, jolla en siis lohoisi/laihtuisi ollenkaan. Minusta luku tuntui pieneltä (tämä perustuu omaan arvailuun) joten kokeilin myös EnergyNet:n kalorilaskuria. Se antoi luvuksi 3618.18 kcal päivässä. :hyvä:

Tarkoituksena olisi saada lihasta kuitenkaan lihomatta. Oikeastaan kevättä kohden ei olisi pahitteeksi vähän pudottaakin, mutta sen ajattelin toteuttaa hiilihydraatittomalla dieetillä sitten myöhemmin.

Lopulta itse kysymys: Eli siis kumpi laskureista on oikeassa? Kuinka paljon kaloreita minun tulisi syödä treeni-, sekä lepopäivänä? Näin suppeilla tiedoilla varmasti mahdotonta vastata, mutta edes suurinpiirtein. Tieto auttaisi kovasti itse ruokavalion suunnittelussa.

Koita keskiarvoo noista eli jtn 3000kcal. Viikossa huomaat jo kumpaan suuntaan paino lähtee.

okei, sipseistä en välitä mutta toi kastikeidea vois toimia kunhan ei mitää saissea oo, en oo koskaan ollu kovin perso makeisille ja suolaisille, toki vietän mässypäivää kerran 1-3kk jolloin veänki kunnolla kaikkea leffan ohella yms. Eli sipsejä en varmaa lähe ihan heti testaan :D

muita ehotuksia? Miten tonnikalasta poistetaan peltimaku, tai tehdään siis siedettävän makusta?

Itse huomasin että vaalea tonnikala paloina vedessä ei maistu niin metallille ku yleensä muut tunat.. rainbown tavaraa syön. Eihän nuo mikään paljaalta kovin herkkua ole. Öljyssä olevat menee kyllä paremmin alas pelkästään senki johdosta että niissä on se voiteluaine mukana.:D Nykyään olen sotkenu mukaan esim. pippuria,suolaa ja KETSUPPIA..

Tiedä sitte tuleeko se metallin maku siitä purkista vai mistä.. itse uskon ettei ainakaan kokonaan tule purkista.

Onko kukaan tilannut proteiinijauhojaan tuolta MASS:n sivuilta, *******?

Ajattelin ehkä tilata tuolta tollasen 4kg:n pöntön. Onko suuria eroja tuossa normi Mass Whey:ssa verrattuna Mass IsoWhey?

Onko kukaan tilannut proteiinijauhojaan tuolta MASS:n sivuilta, *******?

Ajattelin ehkä tilata tuolta tollasen 4kg:n pöntön. Onko suuria eroja tuossa normi Mass Whey:ssa verrattuna Mass IsoWhey?

Hyviä ovat. Erot löydät tuoteentiedoista.

Leaderin Good Night Proteiinin ohjeessa sanotaan, että pitäis ottaa puol desiä jauhetta ennen nukkumaanmenoa. Niin miten semmoinen puol desiä voi olla muka riittävä määrä keholle koko yöksi? Eihän se nyt voi millään riittää...

olen ottanut omien epäluulojeni takia aina noin desin sitä jauhetta :D

voiko maltodextriini aiheuttaa ripulin? Aika tarkalleen 1h45min palautusjuoman ottamisen jälkeen tulee aina kiire pöntölle :D pistän maitoon about desin maltoo ja desin heraa. Tuskin mikään laktoosi-intoleranssikaan kun ei ole ennen ollut mitään ongelmia. Mitähän vois kokeilla malton sijaan?
empiiriset tutkimukseni jatkuivat ja totesin että tuo johtuikin siitä, ettei ollut tarpeeksi nestettä jauhojen seassa. Ennen oli 4 desiä, nyt 6, eikä ongelmaa enää ole :arvi:

Nouseeko ihan yleisesti muilla verenpaine/pulssi ku syö enemmän ku kuluttaa tai paljon energiaa/hiilareita kerralla? Nykyään kun yrittää bulkkailla ja jos syö enemmän niin sydän tykyttää sitte hirveästi... Kroppa ei oo ehkä tottunu isompiin kaloreihin vai mistäköhän voisi johtua? :)

Nouseeko ihan yleisesti muilla verenpaine/pulssi ku syö enemmän ku kuluttaa tai paljon energiaa/hiilareita kerralla? Nykyään kun yrittää bulkkailla ja jos syö enemmän niin sydän tykyttää sitte hirveästi... Kroppa ei oo ehkä tottunu isompiin kaloreihin vai mistäköhän voisi johtua? :)

Kyllä näin dieetilla ainakin on tullu huomattua että kunnon mättöaterian jälkeen syke monesti alkaa tuntumaan rinnassa.

en tiiä onko tästä ollu puhetta täällä, en viitsinyt lukea jokaista viittäsataa sivua lävitse, mutta niin tietääkö kukaan nuudeleista? Lähinnä ihmetyttää tuo miksi mielestäni parhaimman makuisissa mama-nuudeleissa on 60 kcal/100g, kun taas esim. lidlin instant noodles sisältää sen 471 kcal/100g. Maku on toki erilainen, lidlin nuudelit maistuvat hieman rasvaisemmilta, mutta miten voi olla mahdollista noin suuri ero? Ja pitäiskö noi lidlin nuudelit vaa heittää roskiin ku ei ees oo nii hyvän makusii..

en tiiä onko tästä ollu puhetta täällä, en viitsinyt lukea jokaista viittäsataa sivua lävitse, mutta niin tietääkö kukaan nuudeleista? Lähinnä ihmetyttää tuo miksi mielestäni parhaimman makuisissa mama-nuudeleissa on 60 kcal/100g, kun taas esim. lidlin instant noodles sisältää sen 471 kcal/100g. Maku on toki erilainen, lidlin nuudelit maistuvat hieman rasvaisemmilta, mutta miten voi olla mahdollista noin suuri ero? Ja pitäiskö noi lidlin nuudelit vaa heittää roskiin ku ei ees oo nii hyvän makusii..

Olisikohan tässä nyt joku keitetty vs. kuivapaino -jekku? Eli mama-nuudelien arvot olisi keitetylle ja lidlin raaoille?

Kiristyykö vielä huomattavasti jos dietin lopussa jättää pariksi päiväksi suolan pois, nesteet vähemmälle ja syö enemmän hiilareita?

Eikö kisabodarit vedä dieetillä vettä ainakin siinä ihan loppu aikoina, kun ovat menossa lavalle. Vettä siis, suolasta en osaa sdanoa. Hiilareita, kun menevät lavalle.

Mikä olisi paras hiilareitten lähde kun puhutaan perunoista, riiseistä ja muista vastaavista? Eli ihan normaalin ruokailun yhteydessä pitkin päivää.

Back
Ylös Bottom