Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

No jos söisin 5-7 kertaa päivässä niin se tekisi laihduttamisesta paljon vaikeampaa?
Kun niin kauhean löysä ja lihava tuo vatsanseutu.
Olen jo treenannut vuoden ja kyllä verisuonia on tullut esille käsiin ja lihaksetkin jonkun verran kasvaneet vaikka syön huonosti.

No jos söisin 5-7 kertaa päivässä niin se tekisi laihduttamisesta paljon vaikeampaa?
Olen jo treenannut vuoden ja kyllä verisuonia on tullut esille käsiin ja lihaksetkin jonkun verran kasvaneet vaikka syön huonosti.

Paljon järkevämpää se on kuin, että söisit sen 1-2 kertaa päivässä hirvittävän annoksen. Syöt 5-6 kertaa päivässä, kerralla vähän vähämmän eli siinä se juju. Dieetilläkin tarvitsee tarpeeksi niitä kaloreita, ettei kroppa mene säästöliekille ja tätäkautta vaikeuttaa laihduttamista. 500kcal miinuksilla on se hyväksi todettu tahti, seuraat vaikka joka viikko samaan kellon aikaan mihin suuntaan se paino alkaa menemään.

Kalori on kalori. Laihtumisen kannalta on ihan helvetin yhdentekevää, että otatko sä sen yhdellä vai kahdeksalla aterialla. Mä itse jaksan elää siinä lapsen uskossa, että kroppa, vatsa ja aineenvaihdunta toimivat paremmin jos ravinnon ottaa useamman kerran päivässä. Uskon myös, että kroppasi ottaa proteiinista suuremman hyödyn jos se saa sitä tasaisesti joka aterialla pitkin päivää.

Hmm juu hyviä vinkkejä kyllä. 1-2 kertaa kun olen päivässä syönyt niin se ollut esim ranskanleivästä puolet aamulla ja loput illalla ennen klo 18.
Syön melkein ainoastaan leipää, ruis ja vaaleata leipää.

Hmm juu hyviä vinkkejä kyllä. 1-2 kertaa kun olen päivässä syönyt niin se ollut esim ranskanleivästä puolet aamulla ja loput illalla ennen klo 18.
Syön melkein ainoastaan leipää, ruis ja vaaleata leipää.

Hyvältä näyttää, jatka samaa rataa niin tulokset on taattu. :D

Otetaanko maltoa ennen treeniä vai heran kanssa treenin jälkeen?

Otetaanko maltoa ennen treeniä vai heran kanssa treenin jälkeen?

Usein monet ottaa sen treenin jälkeen, jotta palautuminen alkaa nopeammin ATP-varastojen täydentyessä. Tosin ne varastot pitäisi saada täyteen myös ennen treeniä, jotta jaksaa salilla painaa. Syömällä hiilihydraattipitoista safkaa ennen ja jälkeen treenin, ei välttämättä tarvitsisi maltoa ollenkaan.

Banaanissa 13g vaan hiilareita ja nekin kaikki sokereita. Itse en suosittelis. Tai syö ainakin sit 3 jos meinaat banaanista hh.

Olen nyt dieetillä ollut n.kuukauden vähän vaihtelevalla menestyksellä. Silmä huomaa eroa, mutta vaaka vain 2 kiloa. Tulokset pysynyt samana yms. Yksi ainoa probleema on, joka on minusta todella paha ongelma. HILLITÖN Makean nälkä. Sorrun 2-3 kertaa viikossa johonkin herkkuun ja sitten rupeaa vituttamaan oikein urakalla. Auttakaa joku minua ja sanokaa joku hyvä ja terveellinen naposteltava makean nälkään :( Ei juotavia...

Olen nyt dieetillä ollut n.kuukauden vähän vaihtelevalla menestyksellä. Silmä huomaa eroa, mutta vaaka vain 2 kiloa. Tulokset pysynyt samana yms. Yksi ainoa probleema on, joka on minusta todella paha ongelma. HILLITÖN Makean nälkä. Sorrun 2-3 kertaa viikossa johonkin herkkuun ja sitten rupeaa vituttamaan oikein urakalla. Auttakaa joku minua ja sanokaa joku hyvä ja terveellinen naposteltava makean nälkään :( Ei juotavia...

Onhan noita keinoja... Syö aina paprika/jalopeno kun tulee makeannälkä, tai imeskele ruisleivän palaa.

Voiko yöproteiinia ottaa myös treenin jälkeen välittömästi, vai onko hyöty vain nukkuessa? Yleensä treenin jälkeen otettu Gainomax ja yöks sit yöprotskuu.

Kuivatut hedelmät, pähkinät, pakaste marjat toimii.

Back
Ylös Bottom