miksi jotkut bb ei juo maitoa aterioilla??
kun siellä talossa ei saa aina leipää ostettua
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
miksi jotkut bb ei juo maitoa aterioilla??
Kalorilasku.fi -sivustolle kun syöttää tiedoiksi nuo mainitsemani, päivän aktiivisuustasoksi "kevyt" olisi peruskulutus noin 2400. Kun tätä vertaa tohon likemmäs 3000 (kiloklubi), johon ei käsittääkseni ole laskettu mitään aktiivisuuksia, hämmentyy tästä vähemmästäkin.
Vastaavia kysymyksiä olen lukenut useita. Eihän tuota tarkasti tiedetä, mutta luulisi lukujen olevan silti lähempänä toisiaan, jos ne yrittävät kuvata keskiarvoa.
Onkohan noissa varmasti samaa asiaa mitattu? Perusaineenvaihdunta tarkoittaa käsittääkseni sitä, että makaa koko päivän, ei käännä edes kylkeään ja laskee alleen. Jos siitä nousee edes wc-käynnin vuoksi, saati ihan istumaan tv:tä katsomaan, lähtee heti palamaan lisää kaloreita. Voiko tuo suurempi luku tarkoittaa jonkinlaista keskiarvopäivää ilman mitään suoritusta jota kutsuisi nimellä 'liikunta', 'urheilu' tai 'kuntoilu'? Mukana siis lehden haku, kävely autolle, töissä istuminen ja pari matkaa telkkarin ja jääkaapin väliä?
Kiitti vastauksista! Sit viel yks kysymys: Pitääkö glutamiinia ottaa vain treenipäivinä, vai kannattaako ottaa se 5g joka päivä?
Näin opiskelijana kun raha on hieman tiukoilla ja syödäkkin pitäisi. Eli onko ihan ok, jos hiilarin lähteinä käyttää pääasiassa vain kaurahiutaleita ja täysjyväriisiä? Eli aamulla rahkan kanssa 3dl elovena kaurahiutaleita ja lounaalla/päivällisellä täysjyväriisiä? Tässä vielä tämä opiskelijabudjetilla tehty lievähkö bulkkaus. Kasvikset ja hedelmät jätin pois tuosta laskusta, mutta niitä tulee tasaisesti myös syötyä päivän mittaa ja nostaavat kokonaiskulutusta noin 250kcal, jolloin energiämäärä treenipäivinä on noin 3000kcal. Lepopäivinä karsin hiilareita muutaman sadan kalorin verran pois. Ikä 21, pituus 177cm ja paino 76-78kg vaihdellen aina.
Aamianinen:
Kourahiutaleet 3dl
Maitorahka 250g
Maito 1dl ja 1dl sokeriton mehukeitto ja kaikki sekasi sekoittimella.
Lounas:
Kana/liha/kala 200g
Riisi 70g(vajaa desi)
2dl maito
Oliiviöljy 2rkl
Välipala:
Tonnikalapurkki vedessä
2-3rkl rypsiöljyä
lounas:
Kana/liha/kala 200g
Riisi puoli desiä
2dl maito
kova voi nokare(sellanen 4 sormeenpään kokoinen)
iltapala:
4kpl keitetty kananmuna
rypsiöljy 1rkl
oliiviöljy 1rkl
Mitähän lisäravinteita pitäisi ostaa ja mistä kun haluan lisää lihasmassaa ja voimaa. Toki ruokavaliolla tekee ihmeitä mutta kuitenkin.
Sen tiedän että hiilaria, kreattiniä ja omega3 on melkein pakko hankkia, mutta mitä muuta?
Voisko joku ottaa tähän kantaa? Minusta hyvä tai pakkohan se minun mielestä on ollakki ku ite sen suunnittelin :D
Ihan hyvältä näyttää myös omaan silmääni. Mitä nuo kourahiutaleet muuten on? :wtf:

En mä lähtis tuosta mitään muuttelemaan jos kerran proteiinia ja rasvaa tulee riittävästi.Mitä parannettavaa olisi? Ja eihän oliivi- ja rypsiöljystä ole haittaa, jos tulee liikaa? Tai no jos puhutaan tuosta määrästä, mitä minun ruokavaliossa on?