Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Miten toi syöminen kannattais toteuttaa mun kohal, koulus tulee syötyy siin n. 11:00 maissa ja sit pääsen koulust siin 14-16:00 ja salille tulee mentyy siin 17:00 maissa. Kannttaaks syyä ennen treenii ihan kunnon lämmin ateria vai jotaa välipää ja sit treenin jälkee lämmin ruoka? Vai jotenki toisten?

Ennen treeniä välipalaa, jotta liian täysi vatsa ei häiritse treeniä.
Treenin jälkeen sitten lämmintä ruokaa niin paljon kuin uppoaa.

Vanha ketju aiheesta:
http://www.pakkotoisto.com/ravinto/14664-tonnikalan-ravintosisaeltoe/

Eikös tiedot yleensä ole koko tuotteen sisällöstä...

Jos osa tuotteesta on vettä, huomioidaan /100 g -arvoissa vain "se pihvi", eli tässä tapauksessa tonnikala. Jos kala lilluu rasvassa, on /100 g -arvoissa mukana rasvankin arvot ja ne ynnätään sen fisun arvoihin.

Jo aiemmin mainittiin esimerkkinä ananaspalat. Kun ne lilluvat omassa liemessään (joka sisältää energiaa hiilareiden muodossa), on purkissa koko bruttopainon mukainen määrä kaloreita, rasvaa, protskuja ja hiilareita. Jos tonnikala lilluu vedessä (joka ei sisällä ravintoaineita eikä energiaa), jätetään se laskuista pois, eli per 100 g-arvot koskevat VAIN kalan osuutta painosta.

Tämä koskee tietty vain tuotteita, joissa vesi on erillään itse kamasta. Esmes joku pavut-ja-tomaattikastike sisältää tietty vettä, mutta kun se vesi on siinä "orgaaninen osa" safkaa, on kyseessä koko purkin sisällön mukaan lasketut arvot.

Miten lasken tonnikalaa öljyssä kalorit? Jos purkin kyljessä lukee 185g, josta tonnikalaa 140g. eli jos valutan öljyt pois ja syön 100g tonnikalaa niin onko siinä se 200 kaloria mitä purkin kyljessä on ilmoitettu?

Jos saat "kaiken" öljyn veks, lasket kalorit tonnikalan tietojen mukaan, eli vajaat 110 kcal / 100 g fisua. Aika mahdotonta, eli pyöristele ylöspäin.

oon aina ymmärtänyt, että vitamiinit ja hivenaineet ovat täysin kalorittomia, mutta multivitamiinipurkissa lukee suomeksi:"Vitamiinit ja hivenaineet eivät sisällä kaloreita", kun taas englanniksi:"Vitamins and minerals are low on calories".

Kumpi on sitten oikein? :confused:

Eivät sisällä kaloreita, joista energiaa vapautuisi kropalle kuten aminohapot, rasvat ja glukoosi sisältävät. Ne vain osallistuvat erinäisiin kemiallisiin reaktioihin, mutta niiden sisältämästä sidosenergiasta ei heru mitään ATP:a kropan käyttöön.

Pahoittelen - menin viestejä läpi aikajärjestyksessä ja huomasin vasta tänne asti päästyäni toistettuani sen munajutun:(.

Uustumpelokin oon - mikä on multiquote?

"Vastaa lainaten" -napin vieressä oikealla on tuollainen puhekuplan ja + merkin ikoni, sitä kun painat kaikkien postien kohdalla, joita haluat lainata ja sitten viimeisessä käytät ihan tuota tavallista lainausta niin ne tulevat automaattisesti samaan. Eli saat kaiken yhteen postiin.

"Vastaa lainaten" -napin vieressä oikealla on tuollainen puhekuplan ja + merkin ikoni, sitä kun painat kaikkien postien kohdalla, joita haluat lainata ja sitten viimeisessä käytät ihan tuota tavallista lainausta niin ne tulevat automaattisesti samaan. Eli saat kaiken yhteen postiin.

Oivaa. Kiitos, Pandakarhu!

Olen pudottanut painoa 2kk aikana 15kg, vielä olis pikkasen kyllä pudotettavaa. Miten olisi fiksuin edetä? Jatkaa miinuksilla vai nostaa plussille, kerätä massaa ja sormet ristissä toivoa, että ne läskit sieltä katoaa?

Olen pudottanut painoa 2kk aikana 15kg, vielä olis pikkasen kyllä pudotettavaa. Miten olisi fiksuin edetä? Jatkaa miinuksilla vai nostaa plussille, kerätä massaa ja sormet ristissä toivoa, että ne läskit sieltä katoaa?

Jos alat keräämää massaa taas niin sitä ihraa alkaa tulla vaan lisää. Eli ei ne läskit itestää tirise pluskaloreilla. Eli pudotat painoa nyt niin paljon, kun hyvältä tuntuu ja sit alat vasta nostaa sitä painoa uudestaa.

En löydä vanhaa tekstiä ja kirjoitin yhteen vanhaan topicciin mut ei kukaan vastannut et jos kysyn täst? Kannattaako kreatiinia ottaa jokapäivä kun pidän 4-5 päivän treenitauon? Normaalisti olen ottanut n 8g palkkarissa ja lepopäivinä aamupalanyhteydessä.

proteiini vai massanlisääjä?

Haluaisin tietää kumpi olisi parempi lihasten kasvattamiseen.
Proteiini jauheet vai Massanlisääjä jauheet?

Jos ei millään saan normi ruuasta tarpeeksi kaloreita niin sitten voit ottaa massanlisääjää, sillä ei sitten korvata mitään annosta vaan täydennetään.

En löydä vanhaa tekstiä ja kirjoitin yhteen vanhaan topicciin mut ei kukaan vastannut et jos kysyn täst? Kannattaako kreatiinia ottaa jokapäivä kun pidän 4-5 päivän treenitauon? Normaalisti olen ottanut n 8g palkkarissa ja lepopäivinä aamupalanyhteydessä.

Ota se 5g joka päivä..

Back
Ylös Bottom