Ravinto kuntoon vähimmän vaivan periaatteella

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Normaalisti olen tottunut syömään kerran päivässä jumalattoman ison lämpimän aterian keskipäivän jälkeen, tämän lisäksi korkeintaan pari leipää illalla. Kokonaisenergia näistä lähentelee 2000-2700kcal, joka minulle riittää normaalina päivänä.

Nyt lihasten massankasvatusaikeideni alkaessa ei tuo ruokailurytmi taida olla optimaalinen, mutta vanhoista tavoista on vaikea luopua ja turha syöminen ei ole mielekästä.

Siispä, kuinka tarpeellista oikeasti on ahtaa proteiinipitoista ruokaa naamaan kautta päivän? Kuinka hyvin mm. treenin jälkeen syöty raejuustosetti ajaa proteiinilisän?

Ja fysiologiselta kannalta vielä, missä vaiheessa lihasten kasvu on suurinta treenin jälkeen: heti? seuraana päivänä? vakionomaista pari päivää?
Tuossa kohtaa kun lisäproteiinien napsiminen on kannattavinta.

Lisäksi, lihakset eivät kasva massaa jollei keholla ole käytettävissään ylimääräistä energiaa&proteiineja; Jos voimatreenien jälkeen ei em. resursseja ole, tapahtuuko voiman/kestävyyden kasvua ollenkaan, vaikka massa ei kasvaisikaan. Toisin sanoen, onko oikea ravinto reilusti tärkeämpää kuin itse treenaus?

Siispä, kuinka tarpeellista oikeasti on ahtaa proteiinipitoista ruokaa naamaan kautta päivän? Kuinka hyvin mm. treenin jälkeen syöty raejuustosetti ajaa proteiinilisän?
Sinun pitäisi syödä kunnon satsi ruokaa treenin jälkeen, myös hiilihydraatteja. Ravinto olisi muutenkin parempi syödä tasaisesti. Elimistö ei pysty hyödyntämään kaikkea, jos syöt ainoastaan yhden ison satsin päivässä.

onko oikea ravinto reilusti tärkeämpää kuin itse treenaus?
On.

No ei se jumalattoman iso ateria yleensä niin iso ole, että sillä päivän pärjäilee. Kyllä niitä isoja aterioita pystyy vetelemään useampia päivän aikana. Suosittelen pari isoa ja sitten välipaloja.

Ja fysiologiselta kannalta vielä, missä vaiheessa lihasten kasvu on suurinta treenin jälkeen: heti? seuraana päivänä? vakionomaista pari päivää? Tuossa kohtaa kun lisäproteiinien napsiminen on kannattavinta.
Kyllä siinä jonkun aikaa menee ennen kuin lihakset alkavat kasvaa. Reenin jälkeinen yö on aika tärkeä, sekä seuraava päivä. Eli syöt vain protskuu tasaisesti päivässä niin ei tarvitse tuollaisia murehtia. Ja muista nukkua kans hyvin.

KYNÄNISKAHEVARI sanoi:
Toista lämpimää ateriaa en kyllä ala syömään, mutta välipalojen lisääminen on seuraava veto.

Kiitoksia.

Eipä se keho ymmärrä mitään eroa onko se ruoka lämmintä vai ei, joten tuo yksi lämmin ateria riittää ja sen lisäksi sitten reiluja proteiinipitoisia välipaloja.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Tuossa ketjussa on vähän esimerkkiä oikein toteutetusta ruokavaliosta, viestissä 2 siis.

Koita muuttaa syömätottumuksia pikkuhiljaa. Alat pienentää sitä päivän mäsäytystäsi, niin alkaa tulla nälkä myöhemminkin ja iltapalakin maittamaan. Aamulla myös jotain naamatriin vakkein niin maistuskaa, ei sitten päivällä tule hontattua niin paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom