Ravinto kellonympäri?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Paljon apua olen täältä foorumilta jo löytänyt sekä ruokavalioon että harjoitteluun. Kaipaisin kuitenkin vielä pientä ohjausta siihen millaista ruokaa tiettyyn aikaa pitäisi/kannattaisi syödä ja mitä taas välttää:jahas: Siispä olisin kiitollinen jos joku hieman jaksaisi minulla valaista millaisia ravintoaineita ja millaista ruokaa kulloiseen kellonaikaan tulisi saada? Ruokavalioni on aika simppeli ja yksipuolinen joten tehtävän ei luulisi olevan kovin vaikea... Tavoitteenahan on siis saada lihasta lihomatta muodottomaksi:) Taustatietona sen verran että painoa on 66 kg ja pituutta 178 cm.

Päivän ruokasisältö:

- 500 g rahkaa jogurtin säestämänä
- Tonnikalaa 1-2 säilykettä
- Muroja ja mysliä (ei mitään suklaamuroja vaan terveellistä tavaraa)
- Leipää leikkeleillä höystettynä 1-3 kpl
- Satunnaisia hedelmiä (yleensä banaani) silloin tällöin
- Mikroaterioita (makaroonilaatikkoa, lihapullia yms) koska olen usein kotona ruokatunnilla
- Satunnaisesti tortilloja
- Maitoa noin 1 litra
- Joskus raejuustoa

Tuossa siis pääosin päivittäinen ruokavalioni. Lisäksi kulutan lähes päivittäin proteiinipatukkaa tai juomaa. Nämä varmaan kannattaa nauttia treenin jälkeen? (salilla käyn klo: 18-20.30 välillä) Joskus tosin olen iskenyt kiireessä lärviin patukkaa jo aamutuimaan...

Eli siis jos jotain pientä vinkkiä saisin että mitä kannattaa mihinkin aikaan syödä niin olis tosi jees :) Esim. Mitä treenin jälkeen? Entä aamulla ja illalla? Mitä ei kannata esim. illalla syödä? Kts.

Proteiinia pitäs saada 2-3h välein ja tietenkin hiilareitakin..Ja sit illalla välttäisin niitä hiilareita..Sillon protskua ja rasvoja. Vähä tarkennusta.Eli aamulla vaikka rahkaa ja sit hitaasti imeytyvää hiilaria..Esim.Kaurapuuroo ym. Treenin jälkeen sit iso annos ruokaa ;) Kanaa,riisiä ym. Ja jos mikroaterioita kerran syöt,niin sit sekaan vaan raejuustoo tai sit rahka lopuks et saa sitä proteiiniakin.
Ja illalla sit vaikka rahkaa ja kylmäpuristettua rypsi/oliiviiöljyä
Jeps! Treenin jälkeen ois hyvä juoda palautumisjuoma.. Ei jassa enempää kirjottaa..On nukkumaan menon aika! :zzzz:

Ton ku luet läpi,niin pitäs olla asian vähän enemmän selvä! :)

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=7215&highlight=kehonrakentajan+ruokavalio

Päivän ruokasisältö:
- Satunnaisesti tortilloja

Mitäs tällä tarkoitat, eli päivässä satunnaisesti tortilloja vai esim. viikossa satunnaisesti? On myös tärkeää miettiä, että mitä niissä on täytteenä. Tortillat nyt ei ole sieltä pahimmasat roskaruokapäästä, mut IMO ei ne ihan ns. bodysafkaakaan ole.

Tuossa siis pääosin päivittäinen ruokavalioni. Lisäksi kulutan lähes päivittäin proteiinipatukkaa tai juomaa. Nämä varmaan kannattaa nauttia treenin jälkeen? (salilla käyn klo: 18-20.30 välillä) Joskus tosin olen iskenyt kiireessä lärviin patukkaa jo aamutuimaan...

Korvaatko aterioita patukoilla? Aamupalaa ei ole hyvä korvata millään lisäravinteella koska aamulla tarvii paljon energiaa kun lihasten energiavarastot on tyhjät yön jälkeen. Tietty voit TÄYDENTÄÄ aamupalan proteiinipitoisuuksia näin, mutta itse en ainakaan lähtisi pelkällä patukalla uuteen päivään. Eri asia on silloin, jos et vaan saa mitään aamuisin alas, mutta sitä ongelmaa sulla ei ymmärtääkseni ole. Ja ilman muuta nestemäinen palautus (joo, huono termi:david: )koska nestemäisessä muodossa protskut ja hiilarit imeytyy nopeammin ja lihasten palautuminen saadaan välittömästi käyntiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom