Ravinteet tuli, miten mittaan oikean määrän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j.nu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
kyllähän tuossa on merkittävä (50%) ero sentään 2 ja 3 gramman välillä, ja jos on kyse vielä satakiloisesta tyypistä jolloin vaihtoehdot ovat 200g tai 300g proteiinia vuorokaudessa.

Tomi sanoi:
Joo, noi pussukat onkin sitten melkein ainoat, joissa mittaa ei ole.

Eipä ollu tuossa Protein-XL pussukassakaan mittaa, voi tietysti olla että söin sen vahingossa. ;)

Edit. alkuperäiseen juttuun sen verran, että Proteoksella on oikeet metodit, ei se niin tarkkaa ole.

goodolmob sanoi:
Taidan sitten pistää digivaa'an hankintaan.

Jos sä asut vielä himassa, niin pistät mutsis maksaan siitä ainakin puolet. Siitä kun on hyötyä kaikessa ruuanlaitossa.

:offtopic: hehe sain kerran kokeilla mun siskon vaakaa, se on semmonen apteekki vaaka mikä näyttää tarkasti painon, yksi hiekan muru muuttaa sitä, ja se on mahdoton saada täysin tarkalleen johonkin lukuun ku se näyttää jotain 5 # pilkun jälkeen. yritin saada 5g glutaa tasan ni se olie jotain 5.00026 :D

Kimple sanoi:
Mistä mä voin tietää, että onko mun optimaalisinta syödä proteiinia 2,0 grammaa/painokilo? Vai kannattaisko syödä 2,2 g/kg? Vai ehkä 3 g/kg? Tarkoitan siis sitä, että mun mielestä on ihan turhaa mitata digivaa'alla proteiinigrammoja, koska samalla tarkkuudella ei kuitenkaan voi tietää omaa henkilökohtaista tarvettaan. Itse arvioin tarpeeni olevan noin 2 - 2,5 g/kg proteiinia, joskus menee ehkä enemmänkin, mutta yksi kymmenen grammaa ei kyllä vaikuta tuossa määrässä. Tai jos vaikuttaa, en tiedä onko siitä hyötyä vai haittaa.

Kimple: voit tietää kun kokeilet tai kuuntelet kokeneempia. Tokihan varmasti yksilöllisiä eroja on, mutta kyllä olen sitä mieltä että 3g per painokilo tuo paremmat tulokset kuin 2g. Luulin itse ennen nauttivani varmasti tarpeeksi proteiinia. Sitten aloin pitää ruokapäiväkirjaa myös bulkilla ja laskea viikon keskiarvoja. Arvaat varmaan miten kävi...ei tullut päivää kohden edes kahta grammaa per painokilo, kun välillä oli mitä millonkin kissan ristiäisiä ja ryyppyreissuja...

Heikki722 sanoi:
Kimple: voit tietää kun kokeilet tai kuuntelet kokeneempia. ...
Kyllä kyllä, tuo ei ollutkaan pointtini. Tarkoitin sitä, että mitä hyötyä mun on mitata digivaa'alla gramman (tai edes kymmenen gramman) tarkkuudella päivittäinen proteiinimääräni. Mun mielestä ei mitään. Mitä mä hyödyn siitä, että tiedän tänään syöneeni just 257 grammaa proteiinia? En voi tietää, eikä kukaan muukaan, että tuo määrä olisi jotenkin juuri se oikea määrä. Joten on ihan sama, vaikka mä tiedän syöneeni noin 250 grammaa proteiinia. (Siltikään en tiedä onko se optimaalinen määrä.)

kimple, En puhunut päivän proteiini määrästä, vaan ydeste annoksesta!
Lähinnä tarkoitin palkkaria ja se on mielestäni paljon saako 20-, 30-, tai 40g!!

Ja tuossa joku sanoi, että pakkiksen proteiinit on hyvän laatuisia
ja painaa aina tietyn määrän!
Itse en ole tilannut, mutta voin olla varma siitä..
Proteiini jota itse mittasin oli paakkuuntunutta
(vaikkakin sen sekoitin hyvin) eikä pakkikselta.

ringside sanoi:
Jos sä asut vielä himassa, niin pistät mutsis maksaan siitä ainakin puolet. Siitä kun on hyötyä kaikessa ruuanlaitossa.

Tai sitten pistän äipän maksamaan sen kokonaan :)

"Saisit säkin tukea mun harrastusta jonkin verran, piru vie" :D

Meinaatko et 900g riittää pitkäksikin aikaa? Kaverin kaa tilattii 25000g!! Ja sitä on nimittäin syöty, mut kohta se loppuu.. :) ..eiku tilaamaa lisää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen itsekkin pitänyt kirjaa syödyistä proteiinimääristä sun muista ravinteista. Digivaaka on ollut hyvä apulainen tässä asiassa. Nyt vaaka on varsinkin kovassa käytössä kun dietillä ollaan. Joskus tuli vedeltyä esim. proteiinia ihan tuntuman mukaan niin noin mitoilla ja metsään meni todella pahasti. Kaikki on tullut mitattua tarkasti joten ainakin tietää ravinnon kohdalta missä mennään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom