Ravinteet tuli, miten mittaan oikean määrän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j.nu
  • Aloitettu Aloitettu
Ensiksi kiitos Pakkotoistolle hyvästä toimituksesta :)

Mutta mutta, huomasin juuri että ei ole mitään kunnon mittoja, jos joku viisaampi osaa sanoa että paljonko yksi teelusikallinen on grammoissa.. siis ihan "noin" mitalla niin varmaankin pärjäilen.

Tai jopa yksi ruokalusikallinen?

Itellä on muistikuva että yksi teelusikallinen on noin 5 grammaa.

Noin 1g/1ml on nuo jauhot, eli teelusikallinen juurikin sen 5g. Eri jauhojen painoja taisivat pakkotoistolaiset ihan kilpaa mittailla ja ylös kirjotella johonkin searchillakin löydettävään threadiin.

Joo, ainaki Prolabin Pure wheyn seast löytyy mitta ku kaivelee ja hc power nutritionssin tuotteis on ne lusikat mukaan. Muista en sitte tiiäkkää onko mittoi mukaan.

Jees, kiitoksia varmistuksesta :)

Tomille: Ultra Wheyta 800 gramman säkki, Maltodextriinia 900g säkki ja Post workouttia 900 gramman säkki.

Arvelinkin että sisällä voisi mitta olla, kokeilin sitten painella pussin läpi mutta ei siitä mitään tullut. Ajattelin ottaa varman päälle tässä asiassa.

Kävelet kauppaa ja ostat sarjan erilaisia mittoja. Ei maksa montaa euroa.

goodolmob sanoi:
Tomille: Ultra Wheyta 800 gramman säkki, Maltodextriinia 900g säkki ja Post workouttia 900 gramman säkki.
Joo, noi pussukat onkin sitten melkein ainoat, joissa mittaa ei ole.

Ikinä enää en luota mihinkään "teelusikka=5g" never..
Kyllä nyt huomaa kuinka helvetisti ja taas helvetin vähän on toisia tuotteita
tullut vedettyä..kannattaa mitata digivaakalla(miten toi kirjotetaan? :nolo: )

Sumu sanoi:
Kävelet kauppaa ja ostat sarjan erilaisia mittoja. Ei maksa montaa euroa.

Totta ja jos ei itsellä ole digivaakaa niin eiköhän jollakin kaverilla ole. Sitä vaan päiväksi lainaan ja punnitsee eri mitoilla niitä jauhoja ja kirjottaa ylös. Miksi tästäkin pitää tehdä niin vaikeeta?

goodolmob sanoi:
Ensiksi kiitos Pakkotoistolle hyvästä toimituksesta :)

Mutta mutta, huomasin juuri että ei ole mitään kunnon mittoja, jos joku viisaampi osaa sanoa että paljonko yksi teelusikallinen on grammoissa.. siis ihan "noin" mitalla niin varmaankin pärjäilen.

Tai jopa yksi ruokalusikallinen?

Itellä on muistikuva että yksi teelusikallinen on noin 5 grammaa.

Osta godomolomobo (vai mikä se sun nimi oli) halpa digivaaka niin et kadu päätöstäsi, ja haaveesi kehityksestä ottaa aimo askeleen eteen päin. Siitä on hyötyä erityisesti dieetillä tai muuten vaan kun pidät ruokapäiväkirjaa. Mielestäni ruokapäiväkirja on hemmetin hyvä juttu AINA ei siis vain dietillä. Siitä voi hyvin laskea viikon keskiarvot jolloin saa käsityksen siitä missä todella menee eikä missä luulee menevänsä.

Ja sitten toinen neuvo nyt kun olet astunut lisäravinteiden satumaiseen maailmaan (jos jotakuta närästää, että olen aina neuvomassa, niin palautetta sopii laitaa.) Niitä lisäravinteita ei kannata säästellä siellä kaapissa "että kestäisivät mahdollisimman pitkään". Itsellä kestää 900 g herapussi noin viikon, ja samaan viikkoon mahtuu myös muita protskuja, maltoa, promixia, maitoisolaattia, Protein60 pulloja sun muuta. Lisäravinteista on hyötyä eniten, jos niissä ei pihtaa. 2 g protskua per painokilo ei riitä meikäläisellä, 3g per painokilo alkaa jo muutaman kuukauden aikana antaa näkyviä tuloksia.

Säästä pätäkkää sen verran, että voit tilata vaikka pakkikselta 3 kk:n RIITTÄVÄT lisäravinteet kerralla, ja vedä kunnon sapuskaa ja suunnittele lisäravinteiden käyttö (kysy neuvoa jos et osaa) sekä reenaa reikä päässä niin 3kk:n jälkeen voit sitten sanoa, että onko lisäravinteista hyötyä ja kannattaako "kuuri" ottaa joskus uusiksi. Eli yritän sanoa, että 3 kk:n tehopanostus on parempi kuin 12 kk "vähänmitensattuu-sinnepäin" panostus.

Mä soittelen korvakuulolta ja koitan laittaa ainakin tarpeeksi. Ei ole liiemmin ainakaan fläsäksi kertynyt ylimääräisiä.

Taidan sitten pistää digivaa'an hankintaan.

Heikille: Luulen että ei kauan nuo hankinnat kestä, ainakaan palautusjuoma. Voisi todellakin pistää rahaa sukan varteen ja ostaa isomman satsin kerralla.

Onko muitakin jotka suosittelevat Heikin ehdottamaa 3 kuukauden tehokuuria ja sitten miettii että ottaako kuurin uudestaan?

goodolmob sanoi:
Onko muitakin jotka suosittelevat Heikin ehdottamaa 3 kuukauden tehokuuria ja sitten miettii että ottaako kuurin uudestaan?
No ei noissa sun tilaamissa tuotteissa kannata mitään tehokuureja pitää. Vedät vaan ihan vuoden ympäri joka päivä (treenistä riippuen) riittävästi niitä.

Ja osta ensin sellanen mittasarja. Kyllä digivaakakin varmaan ihan käypänen peli on, mutta aika vähän sä sillä lisäarvoa saat treeneihin, jos saat proteiinidrinkkiin mitattua gramman tai kaksi tarkemmin sen heramäärän. Eli ts. alkuvaiheessa uraa kannattaa panostaa ihan vaan olennaisimpiin perusasioihin. :thumbs:

Kimple sanoi:
Ja osta ensin sellanen mittasarja. Kyllä digivaakakin varmaan ihan käypänen peli on, mutta aika vähän sä sillä lisäarvoa saat treeneihin, jos saat proteiinidrinkkiin mitattua gramman tai kaksi tarkemmin....

Ai gramman, itse huomasin 10g heittojakin.
Glutamiinia otin 5g kerralla liikaa..
Gabaa n.3g liian vähän..(meinasin heittää purkin menemään)

Ja sapuskoja mitatessa ehdoton!!

lampunjalka sanoi:
Ai gramman, itse huomasin 10g heittojakin.
Glutamiinia otin 5g kerralla liikaa..
Gabaa n.3g liian vähän..(meinasin heittää purkin menemään)

Ja sapuskoja mitatessa ehdoton!!
Täällä pakkiksellahan on varmaan kaikista tunnetuimmista jauhoista "tarkat" painot. Joten, jos ei välttämättä halua joka kerta erikseen tarkistaa sitä oikeaa painoa, niin voi varmaan luottaa ihan tilavuusmittoihin.

Ja tästä päästäänkin kätevästi toiseen asiaan. Miksi ei-kilpailuihin tähtäävän bodarin/kuntosalilla kävijän kannattaa mitata päivittäinen proteiinimäärä edes sen kymmenen gramman tarkkuudella? En epäile ollenkaan, etteikö se onnistuisi. Se vaan kiinnostaa, että kuka pystyy sanoa oman päivittäisen tarpeensa edes sen kymmenen gramman tarkkuudella.

Mistä mä voin tietää, että onko mun optimaalisinta syödä proteiinia 2,0 grammaa/painokilo? Vai kannattaisko syödä 2,2 g/kg? Vai ehkä 3 g/kg? Tarkoitan siis sitä, että mun mielestä on ihan turhaa mitata digivaa'alla proteiinigrammoja, koska samalla tarkkuudella ei kuitenkaan voi tietää omaa henkilökohtaista tarvettaan. Itse arvioin tarpeeni olevan noin 2 - 2,5 g/kg proteiinia, joskus menee ehkä enemmänkin, mutta yksi kymmenen grammaa ei kyllä vaikuta tuossa määrässä. Tai jos vaikuttaa, en tiedä onko siitä hyötyä vai haittaa.

Back
Ylös Bottom