Ravinnon arvostelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonee
  • Aloitettu Aloitettu
Jos voisitte arvostella/kommentoida mun ruokailua :D

Aamupala 0700
Lautasellinen eloveena puuroa, 2ruisleipää(voita,8viipaletta juustoa ja 4kalkkuna viipaletta), kevyt maitoa 3 lasillista + 30g heraa

1.välipala 1000
2ruisleipää(samat lisukkeet leivässä, mitä aamupalassakin)

Lounas 1100-1200
Vaihtelee opiskeluaikoina, mutta nyt kesälomalla on tonnikala purkki,raejuusto purkki ja annos pastaa. +välillä pari palaa leipää

2.välipala 1400
2purkkia rainbow rahkaa

Salitreenit 1600-1700
Palari: 40g heraa ja 50g hilareit

ruoka salin jälkeen 1800-1900
perunaa,nakkeja, 2ruisleipää+lisukkeet, kasvikset ja 3lasii kevyt maitoa.

iltapala 2200
2ruisleipää(samat lisukkeet taas)

Yleensä syön tollein, mutta joskus muuttelen tota "ruokailu kaavaa":)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iltapala 2200
ei paras mahdollinen. yöllä aineenvaihdunta on pientä joten et tarvitse hiilihydraatteja yöksi. roteiinia tarvii, vetäse ton tilalle rahka purkki, raejuustoa, kaseiinia, lihaa ( saa olla rasvaista, se hidastaa sulamista)
ja kyllä ostaisin jonkun vitamiinipillerin että pysyis terveenä, koska syöt vihanneksia ja kasviksia surkeasti.

Jos haluut pitää samat kalorit niin vaihda toi esim. toinen välipala rahka illaks.
Rypsäriä pullosta esim. voin tilalle, hyviä rasvoja kun sulla ei tarpeeks

Menikö multa jotain ohi??! Missä on kaikki vihannekset ja muut vihreet? Puol kiloo päivässä!! Tuleeko täyteen? Mitenkäs noi nakit? Syötkö niitä päivittäin? Niissä on sitten aivan tolkuttoman paljon suolaa.. Jos en ihan väärin muista niin lapsille suositus oli nakeissa korkeintaan pari kertaa kk. Nakkien tilalle vaikkapa kanaa au naturel.. Helppo väsää ja salettiin parempaa!

Muuten näyttää ihan hyvältä.. Iltapalasta itse heittäisin noi hiilarit pois ja vetäisin tilalle jotain protsku- ja rasvapitoista mättöä..

Joo no nakit saa sit kyl jäädä, joka toinen päivä syön tai noi söin nakkeja :D
Vihanneksia tulee kyl aika heikosti syötyyks, oisko,et syön niitä vaa viikonloppuisin. Siks oon hankkinu noita vitamiini "nappeja", ei ala nukuttaa niin nopeesti:hyper:

Sit tosta iltapalasta. Voiks sillo vaikka vetää tonnikala purkin vai sit pelkästää rahkaa, vai mitä sörseleitä syötte iltaisin? :P

No eipä sillä nyt niin väliä ole mitä protskupitoista sä iltapalaksi mätkit menemään.. Itse vedän aika usein just rahkaa, tunaa tai raejuustoa.

Jos sä opiskelet niin mun mielestä kannattais koulussa lounailla vetää kunnolla salaattia.. Noi vitamiinit ei kuitenkaan oo ihan sama juttu.. Vaikka sä saat niistä sun tarvitsemas hivenaineet ja vitskut niin noilla kasviksilla on kyllä muitakin vaikutuksia..

Tässä nopee poiminta netistä..

www.apetit.fi sanoi:
Kasviksia, hedelmiä ja marjoja suositellaan syömään runsaasti, noin 400-800 g vuorokaudessa. Suomalaisilla näiden saanti jää keskimärin selvästi alle suositusten sekä naisilla että miehillä. Kasvikset sisältävät vain vähän energiaa mutta paljon erilaisia vitamiineja ja kivennäisaineita sekä ravintokuitua. Kasvikset sisältävät myös muita bioaktiivisia yhdisteitä, joilla on positiivisia vaikutuksia terveyteen. Kasvisten bioaktiiviset yhdisteet toimivat monella eri mekanismilla elimistössä, ja tällä hetkellä nämä yhdisteet ovat kovan kiinnostuksen ja tutkimuksen kohteena. Runsaan kasvisten käytön on todettu suojaavan ainakin suun, nielun, kurkunpään, ruokatorven ja peräsuolen syöviltä sekä keuhkosyövältä. Monissa epidemiologisissa tutkimuksissa on myös todettu runsaan kasvisten syönnin käänteinen yhteys sepelvaltimotaudin ja aivohalvauksen esiintyvyyteen. Kasvisten syönnillä on myös alentavaa vaikutusta koholla olevaan verenpaineeseen.

Salaattia naamariin!! Mulla menee kesällä kasviksia ja hedelmiä varmaan joku 1-1,5kg päivässä.. Kyllä sunkin täytyy se 500g saada täyteen!

Muista tosiaan se, että vitamiinipilsut on ravintolisä ja ravintolisällä ei korvata monipuolista ruokavaliota!

:haart:

No eipä sillä nyt niin väliä ole mitä protskupitoista sä iltapalaksi mätkit menemään.. Itse vedän aika usein just rahkaa, tunaa tai raejuustoa.

Jos sä opiskelet niin mun mielestä kannattais koulussa lounailla vetää kunnolla salaattia.. Noi vitamiinit ei kuitenkaan oo ihan sama juttu.. Vaikka sä saat niistä sun tarvitsemas hivenaineet ja vitskut niin noilla kasviksilla on kyllä muitakin vaikutuksia..

Tässä nopee poiminta netistä..

Salaattia naamariin!! Mulla menee kesällä kasviksia ja hedelmiä varmaan joku 1-1,5kg päivässä.. Kyllä sunkin täytyy se 500g saada täyteen!

Muista tosiaan se, että vitamiinipilsut on ravintolisä ja ravintolisällä ei korvata monipuolista ruokavaliota!

:haart:

jees, pitääkin käydä koulussa syömää salaattii iha urakal:)

Suositut

Back
Ylös Bottom