Rautakirja OY ja sairausloman omituiset säännöt. Seuraus: palkanmenetys!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Musta suurin ongelma tässä on riski siitä, että työnantajalle selviää että firman sisäisiä käytäntöjä ja konflikteja on postailtu nettiin keskustelupalstalle.

Suurin ongelma olisi se, ettei työnantajan käytännöt kestäisi julkista keskustelua. Koko asia sietää muutenkin olla julkinen kun kerran käyttävät julkista terveydenhoitoa hyväksi. Niin kuin jo sanoin aikaisemminkin: jos firma haluaa joka nuhasta lappuja ja todistuksia, niin saisivat prkl järjestää itse yksityisen lääkärin niitä kirjoittelemaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suurin ongelma olisi se, ettei työnantajan käytännöt kestäisi julkista keskustelua. Koko asia sietää muutenkin olla julkinen kun kerran käyttävät julkista terveydenhoitoa hyväksi. Niin kuin jo sanoin aikaisemminkin: jos firma haluaa joka nuhasta lappuja ja todistuksia, niin saisivat prkl järjestää itse yksityisen lääkärin niitä kirjoittelemaan.
Tässä tulee silti esiin vain toisen osapuolen näkemys. Itse suuttuisin työnantajana jos tällaisia jauhettaisiin keskustelupalstoilla.
 
Tässä tulee silti esiin vain toisen osapuolen näkemys. Itse suuttuisin työnantajana jos tällaisia jauhettaisiin keskustelupalstoilla.
Sananvapaus, hyvä mies. Ei tässä mitään salaisia asioita olla tuotu julki, vaan herätetty keskustelua. Miksi suuttuisit "työnantajana" jos keskusteltaisiin epäkohdista? Julkista keskustelua käydään niin monista muistakin asioista. Esim palvelualojen ammattiliiton lehdessä keskustellaan todella paljon firmojen epäkohdista ja suoranaisista vääryyksistä työntekijöitä kohtaan. Sinun mielestäsikö täällä pitäisi olla hiljaa ja niellä asiat? Aika kommunistinen työnantaja olisit jos näin meinasit.
 
Tuosta työterveydenhuollon järjestämisestä sanoo työterveyslaki seuraavaa:

4 §
Työterveyshuollon järjestäminen
Työnantajan on kustannuksellaan järjestettävä työterveyshuolto työstä ja työolosuhteista johtuvien terveysvaarojen ja -haittojen ehkäisemiseksi ja torjumiseksi sekä työntekijöiden turvallisuuden, työkyvyn ja terveyden suojelemiseksi ja edistämiseksi.

Työterveyshuolto tulee järjestää ja toteuttaa siinä laajuudessa kuin työstä, työjärjestelyistä, henkilöstöstä, työpaikan olosuhteista ja niiden muutoksista johtuva tarve edellyttää, siten kuin tässä laissa säädetään.

25 §
Työterveyshuoltoa koskevien säädösten ja sopimusten tai kuvausten nähtävänäpito
Työnantajan on pidettävä tämä laki ja sen nojalla annetut säädökset, työnantajan ja työterveyshuoltopalvelujen tuottajan välinen työterveyshuollon järjestämistä koskeva sopimus tai työnantajan laatima kuvaus itse järjestämästään työterveyshuollosta sekä 12 §:n 1 momentin 1 kohdassa tarkoitettu työpaikkaselvitys työntekijöiden nähtävinä työpaikalla.

Jos työterveyshuoltoa ei ole järjestetty, niin kipinkapin ilmoitusta työsuojelupiiriin...
 
Sananvapaus, hyvä mies. Ei tässä mitään salaisia asioita olla tuotu julki, vaan herätetty keskustelua. Miksi suuttuisit "työnantajana" jos keskusteltaisiin epäkohdista? Julkista keskustelua käydään niin monista muistakin asioista. Esim palvelualojen ammattiliiton lehdessä keskustellaan todella paljon firmojen epäkohdista ja suoranaisista vääryyksistä työntekijöitä kohtaan. Sinun mielestäsikö täällä pitäisi olla hiljaa ja niellä asiat? Aika kommunistinen työnantaja olisit jos näin meinasit.
No mitä mieltä itse olisit jos Rautakirja kirjoittelisi vaikka muropakettiin miten kaduttaa kun tuli palkattua sellainen eräs Bisley-niminen uuvatti joka ei tee muuta kuin syö rahkaa ja eiran mummotkaan ei uskalla tulla hakemaan sunnuntaimaitoa :rolleyes:
Ehken vaan ymmärrä miksi näitä pitää näin julkisesti setviä. No, toivottavasti asia selvää :)
 
Tässä tulee silti esiin vain toisen osapuolen näkemys. Itse suuttuisin työnantajana jos tällaisia jauhettaisiin keskustelupalstoilla.

Ihan vaan heittona, mutta kun fakta on että ihmiset puhuvat ihmisistä lähes koko ajan, toisin sanoen juoruavat/porisevat/turisevat/pälättävät jne. Niin onko parempi että puhuminen tapahtuu
a) seläntakana missä et kuule/näe sitä, vai
b) netissä, missä voit reagoida siihen?

Itse tykkäisin tietenkin eniten kasvotusten tapahtuvasta palautteesta, oli se sitten suuntaan tai toiseen, mutta noista kahdesta valitsen ehdottomasti vaihtoehdon B, koska siihen voi reagoida.
 
Hyvään hyvyttään
Heh. Kyllä tuossa takana ihan se et säästetään rahaa. Kuten siinäkin, että toisissa työpaikoissa voi olla esim. sen kolme päivää ilmoittamalla esimiehelle olevansa flunssassa niin säästetään lääkärikulut.

Tuli mieleen et oot saattanut olla liian kauan duunissa rautakirjalla ne maksaa sulle liikaa palkkaa verrattuna johonkin lukiolaistyttöön ja ne haluais susta eroon...
 
Back
Ylös Bottom