Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
aziz[Fin] sanoi:Joo tiiä sitten onko totta vai ei.. Paljon siitä äijästä liikkui muutakin juttua. Sen tiiän et luutnantti se on vieläkin ja on ollut viimiset 15 vuotta ainakin.
Ahvena sanoi:Jos meinaat ukkoa joka kimittää korkealta huutaessaan ja on entinen nyrkkeilijä, taidan tietää ketä tarkoitat. Kova rälläämään kelkalla ja endurolla. Etunimi kolme kirjainta ja sukunimi saksa-vivahteinen? Hauska mies, kun saa 300 kilsaa välimatkaa. :D
Sama huhu meilläkin liikkui, että olisi kapua kuonoon pistänyt. Tämä ukko jaksoi aina yllättää kommenteillaan ja kiljahduksillaan. Meillä oli taisteluammunnat menossa ja pakkaset yli 40 asteen. 44 oli mittarissa kun ootettiin ampumaradalle lähtöä. Edellisenä päivänä oli jo paleltumia tullu ja kapiaiset pitivät kokousta ammuntojen keskeyttämisestä. Olin päivystäjänä ja hiivin oven taa kuuntelemaan. Tämä vekkuli luti puolusti jääkäreitä! Olin ihan . Muut meinasivat että pakkanen ei haittaa, mutta luti huusi kovaan ääneen että pakkasraja pietään koska miehet on avokäsin ja se raja on 50!
Dies Irae sanoi:Nuori luti päätti näyttää sissinkyntensä ja meni lähimmän KOIVUkannon luokse, vuoli siihen viillon, nuuhkaisi sitä ja hymyili voitonriemuisena todeten: "Taitaa olla tervasta..."
Olin täysin sanaton.
aziz[Fin] sanoi:Hehee sama mies, ilmeisesti se on aikoinaan ollut ihan kovakin mies nyrkkeilemään.. Toinen legendaarinen juttu oli tästä jampasta että aikoinaan joku alokas oli käynyt painamassa tämän muijaa ja kun luutnantti oli saanut asiasta vihiä niin olisi poistuttanut porukan heikoille jäille.. Mutta tämäkin vaan komppaniassa kiertäyttä huhupuhetta, sen verran hullu se mies oli että kyl vois olla ihan hyvin tottakin..
Dies Irae sanoi:Nuori luti päätti näyttää sissinkyntensä ja meni lähimmän KOIVUkannon luokse, vuoli siihen viillon, nuuhkaisi sitä ja hymyili voitonriemuisena todeten: "Taitaa olla tervasta..."
Olin täysin sanaton.
Ahvena sanoi:Sen verran olen kyseisen lutin muijasta saanut selville, että tapaus on tuplasti pelottavampi kuin luti ite, eli tuskin kukaan sellaista kotkaa on uskalta viikseen vetassa. (Ja jos onkin, niin se jamppa on hoidellu homman nohevassa polviasennossa rynkky oikean jalan päällä..) Olin vartiossa leirillä kuusenjuurella ja tää luti lampsii vilkuillen paikalle. Mietin että ilmoitanko vartioaseman vai annanko lähestymistunnukset. En kerennyt, koska huomasin että ukolla on kännykkä korvalla. Ja se ääni, se on sitten siirappisimpien äänten listalla vieläkin, kumpusi syvältä tohvelin alta pelokkaana kuin aukealle joutunut jänis: "Hei kulta, *** tässä" En uskaltanut tämän jälkeen edes hengittää vartiopaikalla. Ukko ois potkinut blåbandit ulos minusta jos ois tienny että joku kuuli. :D
DrCarter sanoi:Tavesta on aivan priceless juttuja ja varmasti niistä moni onkin totta. Vaikea selittää mikä siinä miehessä on, se oli vain niin äärimmäisen skapparimainen ja tiesi mikä miehiä hajottaa, puhetyylistä lähtien:D Komppanian naistenmies Leinonen APJ oli käynyt VLV:llä nussimassa Taavitsaisen tytärtä:whip: Naurettiin että olis pitäny Leinosen jäädä vielä aamiaispöytään niin olis ollu entinen rajaneekeri:lol2: Se oli kuitenki lähteny jo yöllä pois sieltä
Ahvena sanoi:Jos meinaat ukkoa joka kimittää korkealta huutaessaan ja on entinen nyrkkeilijä, taidan tietää ketä tarkoitat. Kova rälläämään kelkalla ja endurolla. Etunimi kolme kirjainta ja sukunimi saksa-vivahteinen? Hauska mies, kun saa 300 kilsaa välimatkaa. :D
Sama huhu meilläkin liikkui, että olisi kapua kuonoon pistänyt. Tämä ukko jaksoi aina yllättää kommenteillaan ja kiljahduksillaan. Meillä oli taisteluammunnat menossa ja pakkaset yli 40 asteen. 44 oli mittarissa kun ootettiin ampumaradalle lähtöä. Edellisenä päivänä oli jo paleltumia tullu ja kapiaiset pitivät kokousta ammuntojen keskeyttämisestä. Olin päivystäjänä ja hiivin oven taa kuuntelemaan. Tämä vekkuli luti puolusti jääkäreitä! Olin ihan . Muut meinasivat että pakkanen ei haittaa, mutta luti huusi kovaan ääneen että pakkasraja pietään koska miehet on avokäsin ja se raja on 50!
Jakge sanoi:
Onkohan yksikään näistä ylenemiseste-jutuista totta? Onko koko ylenemiseste-käsitettä edes olemassa?
Jakge sanoi:
Onkohan yksikään näistä ylenemiseste-jutuista totta? Onko koko ylenemiseste-käsitettä edes olemassa?
apina-arska sanoi:Jsen aikaa mitä seurailin äijän touhuja niin ajeli lantikalla ampumaradan valleja ja hillittömiä offroad-pätkiä siellä puuhamaan rinteissä. Välillä kuulu vaan jostain kimeällä äänellä "saatana!! pojat työntämään!!!!!"
Konsta sanoi:Taitaa Ahvena ja apina-arska jutella jokaiselle Ivalossa palvelleelle tutusta Ltn. F:sta :D
Tai en väitä, että KAIKKI hänet tietää, mutta kyllä niitä tornareita ko. kaverista liikkuu eestä ja takaa!
kaamio sanoi:Ystävällisin Terveisin
Alikersanttisi :D
DrCarter sanoi:Itse kun sain passin ja olin lähdössä pois niin käännyin vielä päivystäjän aulassa roikkuville lämäreille näyttämään passia. Jumalauta että säikähdin kun yhtäkkiä kuuluu takaa:"Ja saapumiserän miehillä alkaa olla kiire ULOS TÄÄLTÄÄ!!" Silloin lähdin muuten tangentin suuntaan ja melko vihaseen, kuten Tave oli aikoinaan opettanut