Rauhanturvaajaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Core
  • Aloitettu Aloitettu
Oon nyt vähän kahden vaiheilla, mitä sitä tekisi jatkossa. Kävin SKVJ-testeissä keväällä, mutta ne kaatuivat evakuointitestiin.

Tammikuussa mulla alkaisi armeija varsinaisesti, mutta oon miettinyt pitäisikö hakea uudelleen ensi keväänä tuonne valmiusjoukkoihin. Kuitenkin se siirtäisi mun suunnitelmia aina vuodella eteenpäin, ja vaikka hakisinkin ensikeväällä uudelleen, ei siltikään ole varmuutta pääsisinkö tuonne valmiusjoukkoihin.

Kysynkin että onko tuo valmiusjoukot ns. "must" paikka, jotta pääsisi ulkomaille rauhanturvaamistehtäviin? Onko mun järkeä siirtää palvelustani mahdollisesti vuodella, vai kannattaisiko mun mennä tammikuussa tai jopa mahdollisesti jo nyt heinäkuussa armeijaan, koettaa suorittaa se mahdollisimman hyvin arvosanoin? Sillä halua rauhanturvaamiseen on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin itsekin keväällä SKVJ-testeissä. Nukke painoi kyllä helvetisti enemmän, kuin mitä 50 kg nukelta olettaisi, mutta kutsu tuli 1/2014 kansainvälisen valmiusjoukon saapumiserään.

Vastatakseni kysymyksiin: SKVJ ei tietääkseni ole ainoa reitti rauhanturvaajahommiin, mutta mikäli oikein olen ymmärtänyt niin se on kuitenkin helpoin kanava. Esim. Utin Jääkärirykmentti antaa tietääkseni samat valmiudet, mutta sinne pääsemisiseksi pitää olla kahta kauheampi kunto; mikäli SKVJ ei ole pääsykokeineen ainoa reitti rauhanturvaamistöihin, niin se on todennäköisesti helpoin niistä.

P.S Olen kuullut, että SKVJ:in olisi mahdollista "siirtyä" puolen vuoden varusmiespalveluksen jälkeen, mutta tämä on vain kaverilta (jonka setä on tosin palvellut rauhanturvaajana) kuultu asia, jota en voi varmistaa.

Jos en aivan väärin muista niin Keuruulta taisi muutema taistelija lähtee aukin jälkeen Säkylään juuri tuohon valmiusjoukkokoulutukseen. Jokainen ukko niistä palveli myöhemmin rauhanturvatehtävissä

Niin, minä vuonna? Tuo koulutus kun on vähän muuttunut vuosien varrella muutenkin.

Kuten sanoin, en voi varmistaa em. tietoa. Yhteyshenkilö kyllä löytyisi gmailista, joten halutessani voisin tuonkin todennäköisesti varmistaa oikeaksi tahi vääräksi. Tuosta riippumatta suosittelen SKVJ testejen kautta pyrkimistä, sillä jos esim. se 50 kilon nukke ei nouse, niin on aivan turha pyrkiä rauhanturvaajaksi muidenkaan reittien kautta, sillä vaatimusrajat eivät näiltä näkymin tuosta enää alemmaksi tipu. Salia ja lenkkiä itseä rikkomatta niin pääset aivan varmasti ensi vuonna huutaen sisään.

Tsemppiä siihen mitä nyt päätätkään tehdä :rock:

Wohoo!! Tänää tuli postia Säkylästä et hakemus on hyväksytty ja vastaanotettu. Kumpa onni potkasis ja pääsis maailmalle. Mun taustan on 9kk spol (korppina kotiutunu) ja intin keski-arvo oli 4.8 asteikolla 1-5. Palveluskelpoisuus A tottakai :)
Nyt vaa salia ja lenkkiä ja toivotaa et pääsis reisuun. En oo muute ikinä odottanu postin tulemista näin kipeesti :D

Wohoo!! Tänää tuli postia Säkylästä et hakemus on hyväksytty ja vastaanotettu. Kumpa onni potkasis ja pääsis maailmalle. Mun taustan on 9kk spol (korppina kotiutunu) ja intin keski-arvo oli 4.8 asteikolla 1-5. Palveluskelpoisuus A tottakai :)
Nyt vaa salia ja lenkkiä ja toivotaa et pääsis reisuun. En oo muute ikinä odottanu postin tulemista näin kipeesti :D

Juuuu no sehän on jo pouli voittoa tässä homassa :hyvä: Nyt vaan kovaa kuntoilua salilla ja ulkona :puntti: että ei tuu niissä mahdollisissa testeissä sitten ikäviä yllätyksi :) Ja ilmottele sitten jos vaan viittit että miten siinä kävi, pääsitkö reissuun vai et ?

Onnee ja menestystä elämää ja työhön :fuckyeah: :rock: :dance2: :dance:

Nyt tuli itselleni kirjettä säkylästä että "hakemuksenne on hyväksytty ja teidät on valittu sotilaallisen kriisinhallinnan toimintavalmiuteen" mutta ei ilmeisesti vielä tarkoita että olisi pääsy koulutukseen? korjatkaa jos olen väärässä! :face: Itselläni taustana 1.jk + itkk ampujan koulutus. koulutukseltani olen rakennusmies sekä 3 vuotta yrittäjänä.. ikää se 21 ja yleis arviointi oli kiitettävä.. Kovasti olisi kiinnostusta lähteä rauhanturvatehtäviin. :dance:

Nyt tuli itselleni kirjettä säkylästä että "hakemuksenne on hyväksytty ja teidät on valittu sotilaallisen kriisinhallinnan toimintavalmiuteen" mutta ei ilmeisesti vielä tarkoita että olisi pääsy koulutukseen? korjatkaa jos olen väärässä! :face : Itselläni taustana 1.jk + itkk ampujan koulutus. koulutukseltani olen rakennusmies sekä 3 vuotta yrittäjänä.. ikää se 21 ja yleis arviointi oli kiitettävä.. Kovasti olisi kiinnostusta lähteä rauhanturvatehtäviin. :dance :
Joo nyt sut on valittu siihen porukkaan, josta se koulutukseen kutsuttava pienempi poppoo kutsutaan. Eli nyt odottelet sitte pahimmillaan vuoden soittoa Porin Prikaatista ja lähettelet sen jälkeen uutta hakemusta kun et reissulle päässy. No älä huoli, sun meriitit näyttää aika hyviltä esimerkiksi Libanoniin jossa suomalaiset ottaa johtovastuun. Varsinkin tuota rakennismiehen koulutusta ja yrittäjätaustaa kannattaa mainostaa / painottaa, koska niiden alan osaajia tarvitaan aina.

Jou, joku tietäväinen vois varmaan vähän kertoo jos vaan pystyy että onko ideassani mitään perää? Ajattelin siis yrittää PanssariJääkäriksi, mutta missä välissä menen/yritän mennä siihen SKVJ koulutukseen? Ja SKVJ testejä on siis coopper testi (tiedän, on saatava yli 2800m jos haluaa paremman arvosanan kuin hylätty/tyydyttävä) , lihaskuntotesti, testi 1 ja 2b (mitä ne ovat?), ja kuulustelu ja enkun koe (ei kuulemma vaikea), menikö minulta jotain väärin? Ja joo rakennus alan tunteminen kuulemma editää asiaa jonkun verran.

Ja tosiaan, vastata saa ja antaa neuvoa ja vinkkiä

:hyper:

Jou, joku tietäväinen vois varmaan vähän kertoo jos vaan pystyy että onko ideassani mitään perää? Ajattelin siis yrittää PanssariJääkäriksi, mutta missä välissä menen/yritän mennä siihen SKVJ koulutukseen? Ja SKVJ testejä on siis coopper testi (tiedän, on saatava yli 2800m jos haluaa paremman arvosanan kuin hylätty/tyydyttävä) , lihaskuntotesti, testi 1 ja 2b (mitä ne ovat?), ja kuulustelu ja enkun koe (ei kuulemma vaikea), menikö minulta jotain väärin? Ja joo rakennus alan tunteminen kuulemma editää asiaa jonkun verran.
Ja tosiaan, vastata saa ja antaa neuvoa ja vinkkiä
:hyper :
En tiedä missä meinaat panssarijääkäriksi kouluttautua, mutta SKVJ-koulutus on kuitenkin Porin Prikaatissa Säkylässä. Oot varmaan lukenut tuolta mil.fi-sivustolta ohjeet SKVJ-koulutukseen?
Suomen kansainvälinen valmiusjoukko

(Vastaan yllä olevaan viestiin) No Säkylässä aattelin siihen virkaan yrittää kouluttautua. Joten meneekö homma niin että käyn armeijan läpi ja menen sen jälkeen SKVJ koulutukseen vai voinko jotenkin jatkaa armeijassa SKVJ koulutkusella? Ja kyllä minä olen noita silmäillyt että rikosrekisteri ja vahvat allergiat eivät auta asiaa ja että ajokortti on oltava ja sen sellaista.

(Vastaan yllä olevaan viestiin) No Säkylässä aattelin siihen virkaan yrittää kouluttautua. Joten meneekö homma niin että käyn armeijan läpi ja menen sen jälkeen SKVJ koulutukseen vai voinko jotenkin jatkaa armeijassa SKVJ koulutkusella? Ja kyllä minä olen noita silmäillyt että rikosrekisteri ja vahvat allergiat eivät auta asiaa ja että ajokortti on oltava ja sen sellaista.

SKVJ-koulutus on varusmieskoulutusta.

Moro tyypit!
Viime perjantaina, mua muistettiin jälleen Säkylästä. Ilmotettiin että kiitos hakemisesta ja että valmius alkaa. Elikkä nyt on 12kk odottelua ja puhelimen ja postin odottamista, jos ne mut sinne mukaan maailmalle ottais. Jännittää kyl vielki skidisti, mut rauhassahan se pitää ottaa, toivottavasti natsais.

Nyt vaa rajusti kuntoilua, nii ollaan tarpeen tullen hyvässä iskussa :hyper:

Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta miten työpaikan ja opintojen suhteen tehdään jos olet valmiudessa ja kutsu käy? Harva kuitenkaan varmaa työttömänä odottelee että josko sitä pääsis.

Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta miten työpaikan ja opintojen suhteen tehdään jos olet valmiudessa ja kutsu käy? Harva kuitenkaan varmaa työttömänä odottelee että josko sitä pääsis.

"[h=5]25 §[/h][h=5]Virkavapaus ja työ- tai virkasuhteen jatkuminen[/h]Valtion palveluksessa olevalla on oikeus saada virkavapautta tai vapautusta työstä 6 §:ssä tarkoitetun koulutuksen tai harjoitusten taikka 9 ja 10 §:ssä tarkoitetun palvelussuhteen ajaksi.
Työ- tai virkasuhdetta, joka koulutukseen, harjoituksiin tai palvelukseen otettavalla on, ei hänen työnantajansa saa koulutuksen, harjoitusten tai palveluksen takia päättää eikä niiden aikana irtisanoa. Koulutuksen, harjoitusten tai palveluksen päätyttyä tai keskeydyttyä henkilöllä on oikeus palata työhön siten kuin maanpuolustusvelvollisuutta täyttävän työ- ja virkasuhteen jatkumisesta annetun lain (305/2009) 4 §:ssä säädetään. (8.5.2009/310)"

FINLEX ® - Ajantasainen lainsäädäntö: 31.3.2006/211

Eli ihan normaalisti ollaan töissä ja opiskellaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom