Ratsastajalle aloittelijaohjelma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyselen täältä siksi, koska asun ulkomailla ja kuntosali jolla on käynyt on ihan ok, mutta
personal trainerit siellä voisi määritellä kauniisti muppetteiksi. Eivät osaa oikein kunnolla
kieltä ja jos osaavat niin aksentti on niin hirveetä ettei oikein tajua. Ja no osaavat
antaa sen tasan yhden ohjelman ja sen on kelvattava kaikille. Ei auta vaikka kuinka selittää,
että joo mulla on huono ranne ja vanha polvivamma tarviin vaihtoehtoisen tavan.

Eli siis kaipaisin apua itselleni sopivan ohjelman kehittelyssä. Pohjatiedoiksi voin kertoa,
että olen todellakin aloittelija ja olen ylipainoinen. Takana on kuitenkin vuosia sitten
onnettomuuteen (tuo polvi) loppunut kilpaurheilu-ura, joten jonkilainen lihasmuisti on olemassa.
Ja muutamia juttuja, jotka pitää
ottaa huomioon: polvivamma (en voi tehdä liikkeitä, joissa täytyy olla polvien varassa, ainakaa niin kauan kun olen ylipainoinen, mutta juoksut sun muut onnistuu kyllä) ja tosiaan tuo ranne (eli alussa kaikki hauiskäännöt sun muut ranteen venytykset on pois pelistä, mutta vahvistan rannetta nyrkkeilemällä). Ai niin ja kuntosalilla ei ole rekkitankoa (tosin enpä jaksaisi leukoja vetääkää).

Pääharrasteeni on ratsastus ja olen jo pitkään suunnitellut uskaltaisinko ryhtyä harrastamaan krav magaa (kolme ryöstöä alkaa pikku hiljaa riittämään :P). Voisin käydä kuntosalilla 2-3krt viikossa ja kuntosalilla on uima-allas. Uidaki peräti osaan. Koska lajini on ratsastus on niin tärkeintä olisi keskivartalotreeni (koska olen päästänyt itseni ylipainoiseksi ja rupsahtamaan niin en pysty ratsastamaan oikeassa asennossa).

Se mitä nyt ainaki aion änkeä ohjelmaani on:

Lapojen lähennys (vaakasoutulaite)
Leveän selkälihaksen vahvistus alataljassa
Ristikkäistalja
Vatsarutistus
Vartalon kierto