Rasvojen erot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Titaani
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kolesteroli ainut syy välttää eläinrasvoja?

Onko terveyden kannalta ihan ok juoda rypsäriä puoli pulloa päivässä? :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:eek:
Eikö puolessa pullossa rypsäriä ole jotain 400 g rasvaa??? Mä en tiedä ravintoasioista mitään, mutta menee kyllä jo vähän yli mielestäni. Mut mikäs siinä, kivasti tulee 3000-4000 kcal. :hyper:

Habankorppu sanoi:
:eek:
Eikö puolessa pullossa rypsäriä ole jotain 400 g rasvaa??? Mä en tiedä ravintoasioista mitään, mutta menee kyllä jo vähän yli mielestäni. Mut mikäs siinä, kivasti tulee 3000-4000 kcal. :hyper:

Bulkilla siis kävisi? :lol2:

Onko tosta mitään muuta haittaa, kun että ylimääräisen energian takia lihoo?
Ei tee munuaisille tai maksalle tai millekkään hallaa liika hyvälaatuinen rasva?

tossa on mun mielestä liikaa omega 6 rasvaa, saattaa varmaan aiheuttaa jotain häikkää... en ole varma... rypsärissä siis liikaa omega 6

Nuo rasvahapot pidentävät veren hyytymisaikaa ja vähentävät verihiutaleiden yhteenliimautumista (mikä osaltaan vähentää riskiä saada veritulppa), joten jos esim. tuntuu tulevan mustelmia tavallista helpommin, kannattaa ehkä vähentää sitä rasvojen määrää.

Kolesteroli ei ole mikään järkevä syy välttää eläinrasvoja. Eläinrasvoja ei ylipäätänsä kannata vältellä. Rasvoja kannattaa syödä monipuolisesti luonnollisista lähteistä, eli lihasta, maidosta, kasviöljyistä, pähkinöistä, jne. Kaikki nämä ovat ns. hyvää rasvaa. Vältettäviä rasvoja ovat vain teollisesti käsitellyt kovetetut kasvirasvat.

Puoli pulloa rypsiöjyä päivässä on todella huono idea, eikä pelkästään tuon kalorimäärän takia. Tuossa määrässä on aivan liikaa monityydyttymättömiä rasvahappoja, KTL:n suositus on 5-10 E% monityydyttymättömiä. Tuon suuremmasta saannista ei ole terveydelle hyötyä, vaan haittaa.

MC Aropupu sanoi:
monityydyttymättömiä. Tuon suuremmasta saannista ei ole terveydelle hyötyä, vaan haittaa.

Mikäs se haitta nyt olikaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom