Rasvattomat (vähäkaloriset) kastikkeet lihan kylkeen

Kertokaahan minkälaisiin kastikkeisiin ootte törmänny mitkä ovat ns. rasvattomia? ja mielellään vähä kalorisia

Itse olen käyttänyt makua antamaan barbecue ja salsa kastikkeita, mutta alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttää.
Isommissa kaupoissa on nykyään sellanen määrä kaikennäköstä putelia ja tölkkiä ettei jaksais alkaa kaikkea selailemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvän tomaattikastikkeen saa laittamalla kattilaan paljon valkosipulia ja paseerattua tomaattia. Rasvaton ja kevyt.

Hyvän tomaattikastikkeen saa laittamalla kattilaan paljon valkosipulia ja paseerattua tomaattia. Rasvaton ja kevyt.

Viela kun lisaa hieman pippuria ja sitruunaa niin se on aika ok! No, kun taalla fucking vietnamissa tollainen dippi on standardi.

Lisää ideoita vaan kehiin... mielellään myös kaupasta löytyviä valmis purkkeja, mitä voi käyttää pitkään eikä tarvi nähä vaivaa joka kerta ruokaa laittaes :)

Kokeile tosiaan vaikka tomaattikastiketta jos pitää olla kevyt. Ei oo työlästä edes ja paremman maun saa kun valmiskastikkeista vähemmillä extrakemikaaleilla! ;)

Kylmänä kastikkeena dippijauhe sekoitettuna maitorahkaan.

^Hmmm, tota pitää kyllä joskus testatata. Itse oon vääntänyt kylmäksi kastikkeeksi omaa "tzatsikia" silppuamalla kermaviilin sekaan tuore- ja suolakurrkua ja maustamalla pippurilla, valkosipulijauheella, hunajalla yms. Onnistuiskohan toi myös maitorahkalla...?! Pitää tuotakin testata joskus. Luulisin, että ihan ok:sti menis ainakin salaatin kanssa...

Itse olen rasvatonta luonnonjugurttia maustanut reilulla valkosipulilla ja pippurilla. Kylmäkastikkeena toimii lihalle ja kasviksille.

Suositut

Back
Ylös Bottom