Rasvaprossaa alemmas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skile
  • Aloitettu Aloitettu
Paino 84 ja pituus 170, rasvat jotain 25-30, ja pitäisi saada tuota rasvaprossaa alaspäin...

Mulla on ollu kalorit 2800-2900, jolla paino pysyny tossa. Nyt aattelin pudottaa kalorit n. 2500:aan, proteiinia 270 hiilareita 220 ja rasvaa 66. Nuo on jaettu suht tasasesti kuudelle aterialle mukaanlukien palautusjuoma. Salilla 5krt/viikko + pari aerobista. Ja vettä tietysti lipittelen, n. 3-4 litraa päivässä.

Onko mitään järkeä? Oon kuullu sellasenkin mielipiteen, että pikemminkin pitäisi nostaa kaloreita tonne yli 3000...
Te, joilla kokemusta löytyy, antakaa tulla palautetta, vaikka sitten täystyrmäys :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa tehdä Excel-taulukko, johon kirjata viikottain paino, sekä mittanauhalla kropan speksejä ylös. Sitä seuraamalla näkee hyvin mitä tapahtuu.

Hei vaan ja kiitos terveisistä, ensimmäinen postaus

Itse just pudottamassa 25 prosentista (176cm, 92kg) alaspäin ja suosittelisin ite sellasta 500-800 pudotusta kaloreissa, eli päivittäin noin 1800-2000. Toki voi kokkeilla enemmän mut itellä ei ainakaan vielä keho (mieli) tottunu tarpeeks hyvin tonnin pudotusta.

Itsellä excel taulukko johon oon päivittäny ennemmin kaikkea mitä syön eli periaattessa ruokapäiväkirja. Se kun laskee kalorit, proteiinit, hiilarit jne vähä tarkemmin kun mitä itse arvioisin ne omassa päässäni. Samalla myös seuraan sitä kautta omaa painoa.

Mitä tarkoitat että nostaa kalorit yli 3000? Liikuntaa sitä enemmän sit vaan vai?

"Kiitos terveisistä"?

Aika kovalta pudotukselta tuntuu toi, että laskis alle 2000. Nykysillä kaloreillaki meinaa välillä olla nälkä, mähän kuolen jos noin alas pudotan :o
75kg vois olla aika hyvä tavote. Jos söis ton 2500 ja lisäis aerobista ni vois kuvitella painon lähtevän laskuun...

Excelissä mulla on ylhäällä kaikki syömiset, kalorit, proteiinit, hiilarit, rasvat. Vyötärönympärystä oon seurannu, keikkuu tossa 90-92cm hujakoilla.

Sinänsähän painoa on helppo pudottaa jos vaan lyö kalorit alas, mutta täytyis osata tehä se fiksusti, että jaksaa salilla treenata, ettei katoa motivaatio treenaamisesta...
No yks tuttu sano, että syön sen mielest ihan liian vähän kun kalorit ton 2800-2900.

Noniin nyt sitä järkeä käteen eli jos olet syönyt tohon alle 3000 pintaan ja sillä on paino pysynyt samassa niin ei se ainakaan laskemaan lähde, jos nostat kaloreita lisää.
Voisit lähteä siitä, että syöt nyt pari viikkoa sellasta 2500kcal päivä ja katsot minne se paino siitä muuttuu. Ekan 2 viikon aikana saattaa lähteä painoa enemmänkin, kun lähtee nesteitä, mutta jos paino jatkaa laskemista enemmän kuin 0,5kg / viikko niin kannattaa nostaa hieman kaloreita, jos sulla jotain lihasta jo löytyy ettei jäis dietin tulokseksi sellasta laihaläskiä.

Sun kannattais nostaa rasvoja ehkä hieman yleensä sanotaan et 1-1,5g / rasvaton painokilo mikä kenellekkin tuntuu hyvältä. Kannattaa myös varmaan jossain vaiheessa vähentää hiilareita tyyliin 120g pintaan.
Omalla kokemuksella tuntuu, että dietti on paljon tehokkaampi, kun hiilareiden määrää lasketaan vaikka kalorit pysyvätkin samassa.

Ei toi 3000kcal ole mun mielestä ole kovin vähän. Oon itte 174/79 noin 18% rasvoissa. Yleensä bulkkaan sellasilla 3200-3500kcal ja mulla paino pysyy tasaisena 3000kcal. Mun liikunnat tosin sisältää vain salia 4x viikossa, et ottaen huomioon et sulla on vielä aerobista päälle niin sit joskus bulkatessa saatat joutua syömään luokkaa 3500+ kcal, mutta kaikesta saa parhaimman kuvan kun kokeilee itse ja huomaa mikä itsellä toimii.

Mitä reeneihin jaksamiseen tulee niin kannattaa tosta pakkiksen etusivulta lukea vaikka ensi alkuun http://www.fastnews.fi/2013/ravinteiden-tasmakaytto-osa-4-oikeat-hiilarit-oikeaan-aikaan/

Itselläni oli aika lähelle vastaavat speksit, mutta rasvaa ei ehkä ihan noin paljoa. Painoa oli 80 kg, pituutta 171 ja rasvaprosentti varmaan jotain 20. Ensimmäiset 3 kg lähti tipattoman tammikuun aikana kovaa treenaten. Helmikuun alusta otin käyttöön vielä kalorilaskurin ja pidin sellaista -500 kcal/päivä tahtia ja paino tippui alimmillaan 75:een. Seurasin Exceliin kirjoittelemalla aamupainoa, vyörärön ympärystä (82 cm) ja pihdeillä mitattuna rasvan paksuttaa aivan navan vierestä, rintalihaksen vierestä sekä jenkkakahvasta. Navan vierestä rasvat putosi 40 mm --> 14 mm:iin.
Kun pelistä alkoi näyttää siltä että kesäkunto on saavutettu, mutta ikkunasta katsottuna kesä näytti olevan kaukana, aloin ottamaan väliin pluskaloripäiviä. Olen myös lisännyt lepopäiviä, etten treenaa enää 6-7 päivää viikossa (puntti ja aerobiset). Paino on pompannut nyt pienessä ajassa 2 kg, mutta ei se kyllä rasvoissa näy. Ilmeisesti kreatiini ja glykokeenivarastot alkaa olemaan täynnä.

Vielä on tarvoitteeseen kuitenkin matkaa. Paksuimmalta kohdalta vatsamakkara on vielä 20 mm. Hauisten ympärys 2 x 39 cm jää vielä vyörärön ympäryksen 81 - 82 cm alle.

Tuolla 3000 kcal ei kyllä mies kiristy, jos ei sitten tee aerobista ihan sikana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom