Rasvaprosenttia alemmas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 1993
  • Aloitettu Aloitettu
Joo elikkä sellane kysymys olis ku oon 70/170 ja rasvaprosentti aika korkea sillä lihakset vatsas hyvät mutta ne ovat siellä panssarin alla ^^ olen vielä nyyppä tän jutun kanssa...
Eli rasvaprosenttia alemmaks ja painoa ylemmäks onko mahollista.. kaverini kohta 80kg vatsat näkyy tosi hyvi... apuvaa :whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainut suhteellisen yksinkertainen ja toimiva keino mainitsemaasi tavoitteeseen on jättää herkut pois ja keskittyä mahdollisimman vähärasvaiseen (tai no, hyviä rasvoja unohtamatta toki), normaaliin ruokavalioon. Kehonkoostumuksen muuttaminen käy hitaasti mutta varmasti, jos pitää tästä täysillä kiinni. Mutta kannattaa lukea noita aloittelijoiden ketjuja, joissa on puhetta järkevästä diettauksesta ja sen sellaisesta. Ruokavalion ja salilla käymisen tueksi voi sitten ottaa ohjelmaan mukaan esim. HIIT:in muutaman kertaan viikossa.

Onhan se mahdollista, erityisesti jos on saliuran alkutaipaleella. Hidasta se on, mutta mahdollista. Jos sen sikspäkin sieltä läskin alta haluaa näkyviin, niin dieetti on siihen paras keino.

Noni saliura on alkutaipaleella mut muuta urheiluu paljon takana joten en mikää siima oo...
mahassa vaa on panssaria. ja pitäs sielt saaha näkyvii se päkki enkä kyl ymmärrä mitää noist alottelioije dietti hommist :S

En lähtis kyseiselle kaverille pelkkää diettiä suosittelemaan, koska noilla mitoilla ja vähällä kokemuksella korkeintaan polttaa liikaa lihasta, ja vaikkei polttaisikaan, vatsalihasten erottumiseksi paino menee jo melkoisen alhaiseksi.

Jos on ns. panssaria jo valmiiksi, en näe mitään järkeä ruveta massaa hakemaan. Jotta koko vatsalihakset, eikä vain ylin rivi, näkyisivät pitäisi pääsääntöisesti päästä alle 10%:n. Lisäksi ne vatsalihakset pitäisi olla jokseenkin treenattu, jotta erottuisivat toisistaan. Totuus on, ettet mitenkään maagisen nopeasti niitä saa näkyviin.

Jos on ns. panssaria jo valmiiksi, en näe mitään järkeä ruveta massaa hakemaan. Jotta koko vatsalihakset, eikä vain ylin rivi, näkyisivät pitäisi pääsääntöisesti päästä alle 10%:n. Lisäksi ne vatsalihakset pitäisi olla jokseenkin treenattu, jotta erottuisivat toisistaan. Totuus on, ettet mitenkään maagisen nopeasti niitä saa näkyviin.

Aika yksilöllistä tuo rasvaprosentti ja masupalikoiden erottuminen. Joillakin voi näkyä 20% rasvoissa ja joillain vasta kympissä.

Itsellä on näkynyt sixpäkki jo silloin kun rasvaa oli 13%
(Nykyinen 8%)
Itse treenanut sixpäkin näkyviin sellaisella kevyellä lenkkeilyllä ja 1500 vatsaa päivässä

Rasvaprosentti alas ja paino ylös mahdollista, mutta ei samaan aikaan.
Hiilareita syömällä se onkin aika toivotonta. Tekisi niiiiiin mieli puffata ketodieettiä. :D Siis erityisesti jos ongelmakohtana on nimenomaan maha ja vyötärönympärys, koska se hyvin todennäköisesti johtuu sisäelinrasvasta (viitaten Pasi Saarion artikkeliin Maksan rooli metabolisessa oireyhtymässä).

Joka tapaukessa ylipainon yhteydessä esiintyy usein insuliiniresistenssiä, joka vaikeuttaa lihaskasvua. Siksi on helpompaa laihduttaa ensin läski pois ja vasta sitten hankkia lihasta, kuin toisinpäin.

Sen verran pakko sanoa väliin, että vaikka porukka neuvoo täällä välillä ''bulkkaa, bulkkaa, bulkkaa!! ni saat lihaa alle'', niin silti sä joudut siellä oikeassa elämässä elämään sen pelastusrenkaan kanssa, ja kukaan ei ole lohduttamassa, kun peilikuva häiritsee. Pointti on se, että kannattaa itse päättää, mitä tekee, koska siitä kummiskin itse on vastuussa ja saa kärsiä/iloita seuraukset. Toki vinkkiä voi ottaa ja kannattaakin pitää korvat/silmä auki, mutta itse tekee ne arviot ja päätökset.

Tää viesti tuskin vie sun tilannettas suuntaan tai toiseen, mutta tunsin tarpeen sano väliin. Samanlaisia ketjuja foorumi täynnä, ''bulkkaanko vai laihdutanko?''. Nää on melko yksinkertaisia päätöksiä tehdä, toteutus erikseen, mutta siihenkin löytyy apua foorumilta 5000 threadia. :rolleyes:

Onnea valitsemallesi tielle.

Jos olet tosiaan -93:nen niin minkään laihduttamisen kans ei ole mitän kiirettä vielä. Syö vaan terveellisesti ja paljon ja nostat punttia niin kyllä sitä lihasta ajan kanssa tulee ja jos liian lihava tuntee sit olevansa niin miettii laihduttamista uudestaan sitten.

Mutta jos todella haluat pömpöt pois ilman lihaskasvua niin paino menee jo todella alhaiseksi sen jälkeen. Ruokavaliolla on suuri merkitys.

Oonko ihan väärällä uralla kun on itellä sellanen käsitys, että vyötäröltä saa ylimääräsen rasvan pois lisäämällä esimerkiks lenkkeilyä tai muuta kovemman sykkeen hikiurheilua (siis jos sitä nyt ei ole kymmeniä kiloja). Ruokavaliostahan ei tartte tinkiä tajuttomasti kunha vähentää vaa hiilarit ja liian rasvan alas ja proteiinit ylös ni ei lihaskasvukaan häiriinny liikaa jos samalla punttaa?

Edit: Itellä on ainaki ollu huomattavissa jo tässä parin kuukauden punttauksen aikana et kropassa lihas ja paino lisääntyy hyvää vauhtia, mut vyötärölle ei oo tullu yhtään lisää ja kenties vähä on kadonnukki ainakin ylävatsan kohdalta...

Itse laihduin noin 4kg tekemällä vatsalihaksia muutaman kerran viikossa. Tein myös punnerruksia ja selkiä.

Plaah, eipä se paino noiden takia tippunut, muutenkin tais pelkkää nestettä lähteä. Yksinkertaisuudessaan: söit vähemmän, kun kulutit ja eipä tollanen vatsalihasjumppa kerran viikossa mitään rasvaa polta, ei edes kovin paljoa kaloreita kuluta. Että sikäli.

Hiilareita syömällä se onkin aika toivotonta. Tekisi niiiiiin mieli puffata ketodieettiä. :D Siis erityisesti jos ongelmakohtana on nimenomaan maha ja vyötärönympärys, koska se hyvin todennäköisesti johtuu sisäelinrasvasta (viitaten Pasi Saarion artikkeliin Maksan rooli metabolisessa oireyhtymässä).

Liitänpä tähän aiemman kysymykseni johon ei massaketjuissa tullut vastausta. Eli käytännön kokemuksia haluaisin kuulla joltain joka on hiilaridieetillä saanut viimeiset pois. Tässä vaiheessa nimittäin on suurin riski saada lihaksensa hukattua ja siksi tässä panikoin! :eek:

"Monia dieettejä koittaneena ja toistaiseksi ne kaikki onnistuneesti suorittaneena tässä 1vuosi/-25kg projektissa tarttisin vielä vähän kokeneempien neuvoja.
Tämän välitavoitteen jälkeen olen 6vk ollut plussilla ruumiin ja mielen tervehdyttämiseksi ja nyt pitäisi jälleen aloittaa 8-10vk projekti.

tavoite hukata 4-5kg puhdasta rasvaa. Lähtötilanne 174cm ja 83kg
Kyse on siis niistä vaikeista kiloista ja pitäisi saada itsensä ahdettua 77kg sarjaan ilman pahoja nestetiputuksia.

Varsinainen kysymykseni on että onnistuuko viimeiset rasvat polttaa seuraavalla tavalla vai vaatiiko ne tosiaan esim. ketoosin tjms.

P32%/HH32%/R36% kokonaiskalorit 2200 (tätä sitten päivitetään viikoittain tarpeen mukaan)
170g/170g/90g

6-7 ateriaa/pv"

Ketoo ei tarvii, mutta noita hiilareita tiputtamalla ja korvaamalla ne hyvillä rasvoilla homma on toiminu itellä ainakin huomattavasti paremmin. Kalori määrä 2200 on mielestäni hyvä mutta jakauma vois olla esim P40 H25 R35. Hiilarit pelkästää aamulla ja treenin jälkeen.

Tolla yllä olevalla menetelmällä itse tiputin vuosi sitten rasvaprosentin 15,5-->8,5 3kk ja nyt sama projekti taas menos. Sali 5krt/vko ja aerobinen 5krt/vko. Tsemppiä!

Dantor sanoi:
Hiilarit pelkästää aamulla ja treenin jälkeen.
Itse olen myös vetänyt hiilaria myös ennen treeniä dietillä. Nuo kolme oikeastaan ovat ajankohdat jolloin hiilaria tarvitaan. Ennen treeniä ei toki ole niin kriittinen ajankohta, mutta treenistä saa tällöin enemmän irti, kun on vähän hiilaria alla.

Ketoo ei tarvii, mutta noita hiilareita tiputtamalla ja korvaamalla ne hyvillä rasvoilla homma on toiminu itellä ainakin huomattavasti paremmin. Kalori määrä 2200 on mielestäni hyvä mutta jakauma vois olla esim P40 H25 R35. Hiilarit pelkästää aamulla ja treenin jälkeen.

Tolla yllä olevalla menetelmällä itse tiputin vuosi sitten rasvaprosentin 15,5-->8,5 3kk ja nyt sama projekti taas menos. Sali 5krt/vko ja aerobinen 5krt/vko. Tsemppiä!

On meitä usein liikkuviakin näköjään vielä. :D itellä on sali 4krt/vko ja 4-5krt/vko :whip:
Pitää koittaa kuinka lähtee liikkeelle ja sitten alkaa karsiin hiilareita jos ei tahti miellytä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom