Rasvaprosentti

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pääsin elämäni ensimmäiseen rasvaprosentin mittaukseen viime viikolla. Kone oli semmoinen elektroninen vehje mitä puristettiin ja maagiseksi lukemaksi se antoi 17%. Jotain "normaaliahan" tuo jonkun taulukon mukaan vastaa, mutta jäi kuitenkin mietityttämään, että minkälainen rasvaprosentti pitäisi olla, jos haluaisi kunnon lihaserottuvuutta, sanotaan nyt vaikka vatsat näkyviin?

Tällä hetkellä sixpäkki näkyy vain reenin jälkeen, mutta katoaa mystisesti saunasta tultua... :jahas:

Ei noilla elektronisilla vehkeillä tee mitään. Mittasin piruuttani viime kesänä tuollaisella vekottimella ja tulos oli 14.8%. Olin edellisenä päivänä mittauttanut läskit pihdeillä, jolloin lukema oli tasan puolet vähemmän, eli 7.4%. Tyttö ei millään suostunut uskomaan, että hänen hieno masiinansa voisi näyttää väärin. :) Tuo rasva%, ja vatsojen erottuminen on vähän yksilöstä kiinni, mutta kai ne siellä jossain kympin paikkeilla alkaa vähän pilkottamaan.

Joo, ne näyttää vähänkin bodanneella kaverilla aivan mitä sattuu. Itse otin kanssa yhden välimallin dieetin päätteeksi tuommoisella rasvat ja tulos oli muistaakseni 18.1%. Kunto oli täsmälleen tämä:
ar2.jpg

Eikös se niin menny että alle 15% niin pitäis vatsat näkyä, alle 10% ja pitäis näkyä hyvin ? Eli ton kuvan perusteella mikella olis varmaanki ollu alle 10% (?) :worship:

Veikkaisin että 17% voi mennä aika lähelle, jos vatsat näkyy treenien jälkeen mutta ei muuten ?

ak8400 sanoi:
Eikös se niin menny että alle 15% niin pitäis vatsat näkyä,
Hyvin yksilöllistä kyllä, tuttavalla oli rasvat n15,5% pihdeillä ja ihmeen hyvin sillä vatat kyllä näkyi(ainakin reenin jälkeen) tai sitten se mittamies oli huono :)

ak8400 sanoi:
Eikös se niin menny että alle 15% niin pitäis vatsat näkyä, alle 10% ja pitäis näkyä hyvin ? Eli ton kuvan perusteella mikella olis varmaanki ollu alle 10% (?) :worship:

Veikkaisin että 17% voi mennä aika lähelle, jos vatsat näkyy treenien jälkeen mutta ei muuten ?

Pääsääntöisesti näin, tosin poikkeuksiakin varmasti on kuten Neutraali sanoi.

Niin niin, meinasinki että noin ne yleesti menee, toki mistä tahansa asiasta, joka koskee bodausta, löytyy aina poikkeuksia yms. Toisin sanoen suuntaa antavat prosentit joiden avulla voi hakea jotain numeroita peilin kautta..

Asiasta sen enempää tietämättä kommentoin seuraavaa;

Itseltäni on mitattu rasvat muutamaankin kertaan ja tuohon kädessä pidettävään laitteeseen en usko vähääkään (tai sitten olen friikki, jonka rasva% muuttuu parissa minuutissa + - 5%).

Pihdeillä on myös mitattu ja käytössä on ollut kahta eri pihtimallia. Toinen oli semmoinen puristamalla avattava ja kun ihopoimu oli välissä niin mittaaja päästi puristuksen jolloin laitteen jousi-vipuvarsi-mekanismi hoiti puristamisen. Tällä päästiin käsittääkseni aina samaan poimun puristusvoimaan kerta toisensa jälkeen.

Toisen mallin pihtimittaus oli semmoinen, että mittaaja puristi pihdit poimun ympärille. Tässä tulos perättäisten mittausten välissä vaihteli jonkun verran.

Summa summarum; vertailukelpoisia tuloksia saanee vain tuolla vakiopuristusvoiman tuottavalla pihdillä, jolloin mittaajan käyttämä puristusvoima ei määrittele ihopoimun "paksuutta".

Kuulostais et se elektroninen laite liiottelis, mut mulla tulos oli 12 %, eikä sixpäkki näy kun hyvällä uskolla, toisaalta tuntuu ettei rasvaa löydy juurikaan muualta kuin vyötäröltä. Elimistön nesteisyys vaikuttaa kuulemma tulokseen, Ja rasvaprosentin mittailu muutenkin on jokalailla vain suuntaa antavaa.

kuikelo sanoi:
Summa summarum; vertailukelpoisia tuloksia saanee vain tuolla vakiopuristusvoiman tuottavalla pihdillä, jolloin mittaajan käyttämä puristusvoima ei määrittele ihopoimun "paksuutta".
Aina kannattaa käydä samalla mittaajalla, ja käyttää samoja pihtejä. Näin tulokset ovat jollain tapaa vertailukelpoisia, ja tuloksia voidaan käyttää kehitystä arvioitaessa.Tuohon sixpackin näkyvyyteen 15% rasvoissa en kyllä jaksa uskoa. Itse ainakin näytän valaalta sellaisissa rasvoissa, jos puhutaan pihtimittauksesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään mittasin paino on 88.7kg pituus 185cm mittari näytti 25%.
Dieetin alussa paino oli 97kg ja mittari näytti 22%.Nämä on kyllä mitattu eri mittareilla,mutta molempia puristettiin edessä olkapäitten tasolla.
Onkohan tässä kropan sähkönjohto vähän pielessä?Liikaa eristettä(no kestää
paremmin sähköiskuja). :)
Mikähän huippunakertajilla on rasvaprosentti,kun perseestä erottuu säikeet?

Quadzilla sanoi:
Ei noilla elektronisilla vehkeillä tee mitään. Mittasin piruuttani viime kesänä tuollaisella vekottimella ja tulos oli 14.8%. Olin edellisenä päivänä mittauttanut läskit pihdeillä, jolloin lukema oli tasan puolet vähemmän, eli 7.4%. Tyttö ei millään suostunut uskomaan, että hänen hieno masiinansa voisi näyttää väärin. :)

Joo, samassa tilanteessa olen ollut. Tosin prosentit vain vähän korkeemmalla :) Mutta suhteellinen mittauksen vituilleenmeno oli samaa luokkaa, eli olin jotai 11 rasvoissa ja sähköinen vitkutin näytti päälle 20. Vastaava poikkeama tullut myöhemmin todettua pariin kertaan. Kenenkään vähääkään lihasta varteensa keränneen ei pitäisi noihin laitteisiin uskoa.

niin että paljonko rasvapihdit maksaa ja mistä niitä saa?kun en googlella löytänyt mitään järkevää ja toivottavasti ei haittaa jos tässä sitä kysyn :)

reme sanoi:
niin että paljonko rasvapihdit maksaa ja mistä niitä saa?kun en googlella löytänyt mitään järkevää ja toivottavasti ei haittaa jos tässä sitä kysyn :)

Ainakin pari kuukautta sitten löytyi Aikatalon luontaistuotekaupasta Helsingistä. Maksoi jotain 10-20 € muistaakseni. Aika lelut noi kyllä on, mutta eiköhän noilla jotain suuntaa antavia arvoja saa otettua.

Kaivellaanpas näitä muumio-thredejä ylös... Tilasin Sport-Heavyltä pihdit, jotka näytti rasvaprosentiksi 12-14. Bulkki on meneillään joten nousua on odotettavissa:D . Noista vatsapaloista: ylemmät vatsalihakset näkyy kun jännittää, mutta alemmista ei ole tietoakaan (sinne ainakin itsellä kaikki fläsä kertyy). Aiemmin tässä threadissä ei ole mainittu ollenkaan vatsalihasten koosta. Eihän ne voi näkyä jos ei lihasta (vertaa hauis). Jos isot treenatut vatsalihakset niin kyllähän ne voi näkyä vaikka 15% rasvoissa. Luulenpa että mun pitää vetää kympin tienoille, tai vähän alle jos meinaa saada koko setin näkymään, mutta toisaalta onhan tässä aikaa noita lihaksiakin kasvattaa vielä muutama kuukausi.

Mitattiin piheillä viikko sitte 11%, kun oltii kädet ja maha mitattu nii mittaheppu sano et "maksimissaa 10" mut sit selästä tuliki vissii vähä enemmä =), kaikki kalikat näkyy masussa (oon ollu jo viikon bulkilla )

Tulipas tää tredi hyvään saumaan :)
Nimittäin itse kävin vähän aikaan kolmessa eri rasva% mittauksissa. Ensimmäinen vehje antoi 23%, ja oon 186 pitkä ja ~70kg :d
Toinen vehje antoi lukemaks 12,4 ja viimeinen, pihdeillä mitattu, antoi tulokseksi ~11. Se mikä tässä touhussa on vittumaista, suoraan sanottuna, että vatsat ei näy vieläkään :wall:, ei treenin jälkeen, ei koskaan. Vielä vähän diettaan, rasvat sinne kympin pintaan ja katellaan sit uudestaa mitä tehdä.....

Siellä vatsassa pitää tosiaankin sitä lihastakin olla, että jotain näkyis alhasillakin rasvoilla. Joillain näkyy vatsapalat hieman suuremmissakin rasvoissa, koska ne lihakset on vaan niin törkeen isot. Tietenkin riippuu myös vähän geeneistä minne sitä rasvaa eniten pukkaa, mutta miehillä kuitenkin testosteronin takia sitä tuppaa tohon alavatsaan herkästi kertymään. Voimanostajilla on yleensä aika isot vatsalihakset, koska esim. erilaiset raskaat kyykyt ja vedot ilman vyötä kehittää vatsalihaksia tosi hyvin.

Ja vatsalihasten vääntämisessä pitäis muistaa pitää sama progressio painojen kanssa, kuin muidenkin lihasten kanssa. Jos haluaa isot lihakset, pitää käyttää isoja painoja. Ei vatsoihinkaan auta mitkään yli 50 toiston maraton-sarjat vaan 10-20 toiston sarjat lisäpainoilla/kulmassa tehtynä. Ite oon välillä lisänny vatsalihaspenkin kaltevuutta, kun on siltä tuntunu. Nuo isot levypainot on huonoja vatsoja tehdessä, joten pientä kympin kiekkoa oon pitäny apuna. Ja niitä vatsoja pitää sitten pommittaa monipuolisesti joka treenipäivä vaihtelevilla tekniikoilla.

Ootteko muuten kuin tarkasti luottanu noihin Accu-Measure-pihteihin, missä on se "klik"-homma? Tuon napsauttimenhan on tarkotus vakioida joka mittaus saman tehoiseksi, mutta voiko yhden kohdan mittaukseen luottaa kuinka tarkasti?

Itse tilasin sport-heavy:sta. Sieltä niitä löytyy edelleen ainakin nettisivujen mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom