Rasvaprosentti NOLLA (0)?

Jep, eli se on hirveän yksilöllistä. Meikäläisellä tuo 10% (suurin piirtein) on selkeä kipuraja ja jo sinne pääsy vaatii selkeää yrittämistä. Joku toinen voi olla jo ihan luonnostaan alempana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
bodom2 sanoi:
Mitäs vaivoja tuo rasvattomuus sitten aiheuttaa?
Itselläni ollut rasvat 5% jo vuosia.
Lajina hiihto

kuvia kehiin sitten jos 5% rasvoissa mennään vuosia. vaikka kestävyysurheiliat onkin kireitä niin 5% rasvoja vuosia putkeen ei helposti niellä.

millä mitattu?

sellanen puntarin tapainen
mittaa rasvaprosentin ja kehon nesteen määrän.
vehkeeseen syötetään ikä ja pituus jonka jälkeen seisotaan
ikäänkuin puntarille avojaloin.
koneen tarkkuudesta ei ole tietoa,veljellä prosentti 10,5
myös hiihtäjä

bodom2 sanoi:
sellanen puntarin tapainen
mittaa rasvaprosentin ja kehon nesteen määrän.
vehkeeseen syötetään ikä ja pituus jonka jälkeen seisotaan
ikäänkuin puntarille avojaloin.
koneen tarkkuudesta ei ole tietoa,veljellä prosentti 10,5
myös hiihtäjä

noihin tuommosiin ei paljoa kannata luottaa jos antaa 5% lukemaa, antavat usein kuulema 3-6% rasvoissa oleville kehonrakentajille reilusti yli 10% rasvoja. sitä en tarkoita ettetkö olisi kireä ja alhaisilla rasvoilla mutta 5% rasvat on TODELLA vähän ja hengenvaarallista pitää rasvaprosentti niin alhaalla vuosia.

iän ja pituuden ei pitäis mitenkään vaikuttaa asiaan.

Itselläni on myös tuollainen vaaka joka näyttää rasvaprosentin. Niihin ei kyllä voi luottaa, eli näyttää ihan mitä sattuu. Esimerkiksi yhtenä aamuna kävin vaalla ennen aamulenkkiä ja näytti 9% aamulenkin jälkeen näytti 0%! :hyper:

Kokeilepa myös mittaamista esim. suihkua ennen ja suihkun jälkeen. Tai mittaa vaikka ensin ja juo sitten puolilitraa vettä ja mittaa uudestaan. Lukemat vaihtelee vaikka rasvat ei taatusti vaihtele.

mulla tollanen vaaka näyttää, että mun rasvat olis 20% vaikka oon laihtunu 5-6 kg ( lähtö oli 20 % kanssa ) ja huomaan ite, että rasvoja on lähteny. näyttää myös. että mulla on vähemmän lihaksia kuin pikkuveljellä ( veljen rasvat jotain 30 ja ei oo koskaan käyny salilla ) GJ!

erkjetter sanoi:
iän ja pituuden ei pitäis mitenkään vaikuttaa asiaan.
Siis onko nyt kyseessä sähköllä mittaus? Jos se mittaa kropan vastusta jalkapohjasta toiseen, kyllä pituudella on väliä. Rasvan / nesteiden jakautuminen kehossa muuttuu iän myötä, joten siitäkin tulee joku kerroin päälle.

Kyseessä on luultavastikin impedanssimittari, joka mittaa kehon sähkönjohtokykyä ja siitä laskee rasvaprosentin. Eli sähkönjohtokykyyn vaikuttaa tietenkin myöskin kehon neste, joten tosi tarkkaa rasvaprosenttia laite ei anna (tai niin mulle ainakin yliopistolla sanottiin). Itselläni semmoinen laite, jossa oli "anturit" jaloissa ja käsissä, antoi rasvaprosentiksi 15,9 kun ammattilainen mittasi pinseteillä 12 eli kyllä se nyt sinne päin näytti :)

itse tein sellaisella sähkön johto mittarilla ja rasvaprosentti 46%

muilla mitattu 10

Onko muuten arnoldilla ollut kuinka alhaset rasvat? Ei nimittäin koskaan ole näyttänyt siltä miltä nykyään bodarit näyttää... Vai olenkohan nähnyt vaan bulkki kuvia.

J_mp sanoi:
Onko muuten arnoldilla ollut kuinka alhaset rasvat? Ei nimittäin koskaan ole näyttänyt siltä miltä nykyään bodarit näyttää... Vai olenkohan nähnyt vaan bulkki kuvia.
Itse en usko, että Arnoldilla olisi joskus kisoissa ollut vähemmän rasvaa kuin tämän päivän kisakireillä potareilla, tosin ei silloin vaadittukaan sammalla tavalla kuin nyt.

NGV sanoi:
Itse en usko, että Arnoldilla olisi joskus kisoissa ollut vähemmän rasvaa kuin tämän päivän kisakireillä potareilla, tosin ei silloin vaadittukaan sammalla tavalla kuin nyt.

Nii, kaikki lajithan ne vaan kehittyy eteenpäin. Kaikki kuvat mitä olen Arnodilsta nähnyt, niin se on ollut iso, mutta silti semmonen pehmonen. Tiukka, mutta pehmonen... Jotenkin fiksumman näkönen mitä tänäpäivänä huiput on.

30vuodessa asiat kehittyy mukavasti. silloin 110kg lavalla oli järkäle, nykyään 110kg huipulla ei hetkauta ketään. tuskimpa 70luvulla olisi edes ollut mahdollista saavuttaa samanlaista kireyttä kuin nykypäivinä vaikka mitä tekisi.

erkjetter sanoi:
30vuodessa asiat kehittyy mukavasti. silloin 110kg lavalla oli järkäle, nykyään 110kg huipulla ei hetkauta ketään. tuskimpa 70luvulla olisi edes ollut mahdollista saavuttaa samanlaista kireyttä kuin nykypäivinä vaikka mitä tekisi.
Niinpä. Mutta olisihan 110kg kaveri iso jos sen kaverin pituus olisi 140cm pitkä.

sanotaan että jos rasvaprosentti laskee alle 12% aivot alkavat kehittyä huonompaan suuntaan.. eli suomeksi tyhmentyä. toi on kyllä minun mielestäni aivan:anssi:
kyllä sitä rasvaa pitää vähän olla että hengissä pysyy.

Ihannevartalossa on rasvaa miehillä 15% ja naisilla 22%.
Tavallisen amerikkalaisen vartalossa on rasvaa 23% (mies) tai 32% (nainen).
Urheilijoiden rasvaprosentit ovat lajista riippuen miehillä 4-17% ja naisilla 14-21%.
Anoreksiapotilaan (naispuolisen) rasvaprosentti on tyypillisesti vain 10%.

Mulla oli 15 vuotiaana rasvaprosentti 6.2, mitattuna pinseteillä. Olin luonnostaan tuossa kunnossa, ei siis mitään dieettejä. Ja kyllä ne koulunumerotkin oli ihan hyviä, eli en allekirjoita tuota tyhmyyshommelia.

Niin siten kun 30 paukkui, niin piti alkaa vähän katsomaan mitä suuhun pistää, taitaa tuo aineenvaihdunta hidastua iän myötä. Ennen pystyi syömään mitä vaan kuinka paljon vaan, ei enää...perhana..

-Pete

Mun mielestä noihin jalkapohjista rasva- ja nesteprosenttia mittaaviin vaakoihin ei voi ollenkaan luottaa ainakaan minun tapauksessani... Ihan uus on eikä mikään kaikkein halvin ja heittää ihan ihme lukemia. Joskus se näytti 15% ja kun olin siitä vähän kireempi heitti lukemaksi 18%... ja siinä on lisäksi sellaiset asetukset, että se heittää yhdellä asetuksella jonkun 5% sitten toisella 15 ja kolmannella 35... siihen täytyy myös syöttää pituus, paino ja ikä...mielestäni en eri mittauskerroilla ole koskaan ollut ryystänyt vettä mitenkään vaihtelevasti, joka voisi noihin prosentteihin vaikuttaa.
Arnoldista sen verran, että kyllä se mun mielestä aika kiree oli treenatessaan pumping ironissa sitä kuudetta Mr.O:ta varten...ja ilman nykyisiä rasvanpolttajia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom