rasvaprosentista...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja blackcat
  • Aloitettu Aloitettu
Aivan, aivan.. Mulla olikin tuolla vitutuspuolella aiheesta jokunen päivä sitten..
Kaikki nuo sähkövirtaa mittaavat loppujen lopuksi laskee sen rasvan osuuden jonkun kaavan mukaan, ja jos vartalosi tai lihasmassan määrä tai nesteiden määrä tai raajojen pituus tai what ever tai useampi edellämainituista poikkeaa keskiverto ihmisestä, niin tulos on puuta/heinää Kuulema eräälle tunnetulle suomalaiselle bodarille (mies) mittari oli antanut rasvoiksi 40%, ja heppu ollu 3-4% lavakunnossa

Mullakin paloi pinna mun rasvaprossavaakaan. Olen luottanut siihen että se antaisi edes suuntaa-antavaa tietoa muutoksesta, mutta kun tässä on dieetannut jo kohta 2 kk ja rasvaprossa ei vaan tunnu olevan muuttunut vanhasta vastaavasta painosta, niin heitin exceliin vähän tilastoa historiasta viimeiseltä kolmelta vuodelta (joo... tämä typerä on merkinnyt prosenttia ylös jo niin kauan). Se väittää että rasvaton painoni ei olisi noussut yhtään. Mutta mulla on mittoja ja valokuvia ja olen ihan satavarma että viimeisen kolmen vuoden aikana on tullut ihan huomattavaa muutosta. Teki mieli heittää vaaka seinään. Ja arvatkaa vaan vituttaako kun minä :david: olen tehnyt dieettiinkin säätöjä tuon pelin mukaan.

Samantien lähti wrangelta accumeasuren pihdit tilaukseen! Haluan kuitenkin seurata muutosta jatkuvasti (siis väh. joka toinen viikko) joten nuo maksanevat itsensä (25€) takaisin aika pian. Ja niiden kanssa on luultavasti kumminkin helpompi verrata tuloksia oikeisiin pihtimittauksiin, jos haluaa kalibroida. Mut ainakin mua oikeasti vaan kiinnostaa millä tavalla saan sen rasvan liikkeelle, ei absoluuttiset arvot.

On mullaki pihdit :D mutta silti yritän liputtaa tota InBodyakin..katotaan sitten muuttuuko mieli kun menen kuukauden päästä uuteen mittaukseen :lol2:

(:lol: pihdit ei kerro paljonko painat ;) )

Inbody näyttää takuulla 3-6% pieleen, liian alhaisia lukuja rasvaprosentille. Ja erittäin optimistisia tuloksia myös lean body mass:in suhteen. Mun lean body mass ei takuulla ole korkeampi kuin mitä mun syksyn kisapainoni oli. :jahas:

Uskon silti että se on hyvä vekotin kehityksen seuraamisen kannalta. Tosi mielenkiintoista nähdä miten esim. just tuo LBM muuttuu ajan saatossa. :)

(:lol: pihdit ei kerro paljonko painat )

Ei kai tässä vaan yritetä viedä mun viimeinenkin usko siihen että tuo vaaka osaa mitata yhtään mitään? ;)

Ehkä pitää joskus kokeilla tuota InBodya, mutta tällä hetkellä mulla on kyllä luottamus aika vähissä noihin sähköisiin vehkeisiin. Kerro ihmeessä kuinka kävi sitten kun pääset uudestaan inbody-mittauksiin - eli onko lukema samanlainen kuin pihtimittaukset kertovat.

Mulle on kyllä itselleni tosi tärkeää, että kotonakin olisi joku konsti seurata muutosta.

Inbody näyttää takuulla 3-6% pieleen, liian alhaisia lukuja rasvaprosentille.

Uskon silti että se on hyvä vekotin kehityksen seuraamisen kannalta. :)

Pari viikkoa sitten työpaikan puolesta oli kuntotestaus, jossa mitattin rasvaprosentti pihdeillä. Lauantaina Kultsalla oli tarjouksessa 10 euroa tuo InBody -mittaus, niin pitihän sekin kokeilla. Näissä kahdessa eri mittauksessa rasvaprosentti heitti ainoastaan 0.1 prosenttia. Olen aika "keskivertorasvoissa", mittaustulokset olivat 20,0 ja 20,1%. Voisiko olla niin, että InBody näyttää pieleen, jos rasvaprosentti on kovin alhainen tai korkea? Mene ja tiedä! Itse luulen, että InBody näytti minulle melko oikeat arvot ja kuten Faidra sanoi, kehitystä sen avulla on hyvä seurata.

Pari viikkoa sitten työpaikan puolesta oli kuntotestaus, jossa mitattin rasvaprosentti pihdeillä. Lauantaina Kultsalla oli tarjouksessa 10 euroa tuo InBody -mittaus, niin pitihän sekin kokeilla. Näissä kahdessa eri mittauksessa rasvaprosentti heitti ainoastaan 0.1 prosenttia. Olen aika "keskivertorasvoissa", mittaustulokset olivat 20,0 ja 20,1%. Voisiko olla niin, että InBody näyttää pieleen, jos rasvaprosentti on kovin alhainen tai korkea? Mene ja tiedä! Itse luulen, että InBody näytti minulle melko oikeat arvot ja kuten Faidra sanoi, kehitystä sen avulla on hyvä seurata.
Oho! No voi piru. Voisinkohan sittenkin olla vähempirasvainen kuin mitä näen peilistä? :hyper:

Luulin, että mun absoluuttinen rasvaprosenttisilmäni tietäisi paremmin kuin InBody. Tarttee käydä varmaan pihtien nipisteltävänä jotta voin tarkistaa asian (ainakin omalla kohdallani). :david:

Hei miten voi olla mahdollista että helmikuussa mun rasvaprosentti näytti PEF-mittarilla jopa 26%, tänään samalla mittarilla vajaa 17% ??!! :eek: Piti mitata oikeen monta kertaa varmistukseks.. :D Oon kyllä treenaillut aktiivisesti (ainakin lähiaikoina) ja syönyt terveellisesti sekä harrastanut aerobista sopivasti, mutta tuntuu tuo muutos vaan jotenkin mahdottomalta näin pienessä ajassa! En oo edes asettanut mitään tavoitteita ton rasvaprosentin suhteen nyt kun haluun vaan kasvattaa lihasta.. Kusettaakohan toi mittari jotenkin vai voiko pitää paikkansa?

Yksi ajatus mulla kyllä tuli tuosta.. Kun helmikuun mittauksen tiimoilla kärsin vielä bulimiasta, niin olin aika turvoksissa silloin (aineenvaihdunta oli päin ** ja nestettä kertyi kroppaan) etenkin vatsan seudulta ja kasvoista. Silloinen oksentelu aiheutti turvotusta jne. Ja eikö rasvaprosenttimittari lue nesteen myös "rasvaksi"? Jos tuo bulimiapöhötys vaikutti silloin tulokseenkin? Kertoisko joku viisaampi mulle mistä vois olla kysymys :D

No, eihän sillä prosenttiluvulla ole merkitystä, jos on kisoihin menossa, peili on paras mittari. Itse kävin pihtimittauksessa n 7 kiloa ennen kisapainoissa oloa ja 7 pisteen pihtimittaus näytti 11%, mikä naisella on kyllä aikas alhainen, enpä usko tuohon. Sittenpä jätinkin mittaukset sikseen ja tuijottelin peilistä rasvan määrää...No sitten muutama kk kisojen jälkeen sähkömittauksella 14 %, enkä usko tuohonkaan, eiköhän sitä läskimmäksi ehtinyt...
Ainoa missä rasvaprosentin mittauksella on merkitystä on varmaankin kisakunnon seuraaminen, jolloin pihtimittaus olisi varmaankin järkevin, mutta tämä siis vain meikeläisen mielipide....

Joskus aikoinaan olisin mennyt koekaniiniksi eri rasvaprosenttimittausmenetelmien vertailututkimukseen, mutta eihän sinne urheilijoita otettu??? Aika erikoista mielestäni, eihän tuollainen tutkimus siten kerro yhtään mitään, jos vaan "tavallisia pulliaisia" mittaillaan, eikä oteta huomioon urheilijoiden erilaista "koostumusta". Täytyisikin etsiä ko tutkimusten tulokset...

Miksi ette kukaan oikein usko rasvaprosenttimittauksiin? Tuntuu että kaikki luulee olevansa rasvaisempia kuin ovatkaan, koska esim. Faidran treenikuvista kyllä näkee että ihan hyväkuntoinen nainen siinä on eikä todellakaan mitenkään runsaalla laardilla päällystetty.
Itse uskon ehkä enemmän InBodya, koska pihtimittauksessakin on kaavat, eli naisille ja miehille erit = naisilla kaava olettaa että rasva keräytyy takapuoleen ja reisiin ja miehilla että suurin osa rasvasta masun ym. seudulla. Oikokaa jos olen väärässä. Mulla nimittäin pihtimittaus näyttää korkeita lukemia, vaikka olen aivan 100% varma, että en niin korkeissa rasvoissa ole, erittäin tiukka silmäni sanoo niin ja ympärillä olevat urheilijat. Ja olen juuri sitä tyyppiä jolle rasvat kerääntyy ennemmin keskivartaloon kuin naisten ns. "normipaikoille" (voih, kun olisikin toisin päin :D).
Ja siis InBody näyttää huomattavasti matalampia lukemia.

Absoluuttisia ei mitkään mittaukset tietenkään ole, mutta uskokaa nyt hyvät mimmit edes sitä, että mittaukset voivat kuitenkin olla JOKSEENKIN oikeita, eli ei aina kannata ajatella että "kyllä ne rasvat kuitenkin on korkeammalla".

Tämä on vain minun mielipiteeni, kaikilla saa olla omansa tietenkin :)

Mukavaa alkanutta viikkoa meille urheilijamimmeille!

Mitä väliä sillä absoluuttisella rasva% edes on? Minusta koko mittauksesta on riemua lähinnä oman kehityksen seurannassa.

Ja itse olen tuohon tarkoitukseen päätynyt nimenomaan pihtimittaukseen, sillä VHH:lla kehon nestetasapaino on niin eksoottinen, että nuo sähkömittarit ovat tyystin epäluotettavia. Muutenkin tykkään, että kehon tilan muutokset heiluttavat noita tuloksia aivan liikaa.

Ainoa juttu, johon olen miettinyt tarkan rasvaprosenttimittauksen olevan tarpeen, on tilanne, jossa haaveilee kisalavoille noususta ja rasvaa on sen verran, että lihasmassan lähtötilanteen arviointi on vaikeaa. Silloin harkitsisin sitä kallista mutta tarkkaa kuvaussysteemiä, josta on jossain täälläkin ollut puhetta. Kun en ole itse harkinnut, niin en muista systeemistä mitään sen kummempaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
21 % oli pihdeillä neljän pisteen rasva. 28% olisi painoindeksin mukainen. Pannaas tähänkin linkki laskuriin, niin saatte itselin laskea painoi:n mukaisen rasvan, jos ette ihopoimujenne paksuutta tiedä niin syöttäkää joitain lukuja (luokaa 5-15) niin saatte kuitenkin painoindeksin mukaisen rasvan. Ja liikkuvilla se tietenkin tulee todellista lukua suuremmaksi, koska lihas painaa...

rasvaprossa

Pannaas tähänkin linkki laskuriin, niin saatte itselin laskea painoi:n mukaisen rasvan, [ ] Ja liikkuvilla se tietenkin tulee todellista lukua suuremmaksi, koska lihas painaa...

Heittää ai VÄHÄN! Ei vissiin monelle punttimimmille anna lähellekään todellisia tuloksia, mulla pihdeillä mitattu 18,7% joka lienee aika tarkka totuus ja BMI:hin perustuvan kaavan mukaan mä olen plösö (rasvat 26%). Lähinnä että älkää mimmit vaipuko epätoivoon. :hyper:

Heittää ai VÄHÄN! Ei vissiin monelle punttimimmille anna lähellekään todellisia tuloksia, mulla pihdeillä mitattu 18,7% joka lienee aika tarkka totuus ja BMI:hin perustuvan kaavan mukaan mä olen plösö (rasvat 26%). Lähinnä että älkää mimmit vaipuko epätoivoon. :hyper:

Samoin, pihdeillä mitattu ennen dieettiä 17,3 % ensi viikolla uusi mittaus 8 viikon jälkeen ja tuon laskurin mukaan 24 % :D

Missä mä oon sanonu, että heittää vähän? Ja sanoin juuri ton siksi, että parempi hommahan se vaan on-> Enemmän lihasta kuin normisti sen ja sen painoisena.

kuinkahan alhainen rasva% naisella pitää olla että saa vatsapalat kunnolla näkyville? viikko sitten tehty pihtimittaus näytti 16.7% ps ei ole mikään hormoni toiminta vieläkään käynnistynyt :piis:

kuinkahan alhainen rasva% naisella pitää olla että saa vatsapalat kunnolla näkyville? viikko sitten tehty pihtimittaus näytti 16.7% ps ei ole mikään hormoni toiminta vieläkään käynnistynyt :piis:

Se riippuu täysin rakenteesta ja vatsalihasten koosta. Kaikilla ei näy kisakunnossakaan ja toisaalta joillakin myös korkeammilla rasvoilla (nimimerkillä tässä asiassa onnellinen). Kaikkien kannattaa vaan tehdä kovia vatsarääkkejä eikä mitään pitkiä omalla painolla tehtäviä kitkutuksia, niin varmasti tulosta syntyy. Ennemmin tai myöhemmin!:thumbs:

Tietääkö joku, missä pääsee Helsingissä käymään InBody-testauksessa? Google ei osannut auttaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom