Rasvaprosentin pudottaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Järvii
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja ihan ensiksi, niille jotka herjaavat aina että käytä hakua, no käytin ainakin 1-2 tunnin ajan enkä löytänyt kaipaamiani vastauksia joten laitetaan nyt kysymys.

Eli lihasten kasvattamista olen nyt harrastellut semmosen ½ vuotta ja nyt on alkanut mietityttämään, josko pudottaisin rasvaprosenttiani.
Jollain ihmekaavalla laskin suuntaa-antavan rasvaprosentin, joka minun kohdalla antoi luvun 17%.

Rasvat pitäisi saada sinne tienoille jotta ne vatsapalikat alkaisi edes hitusen verran näkymään (mielellään enemmänkin) ja reisistä pitäisi noita läskejä saada pois.

Elikkä minkäslaista reeniä kannattaisi lähteä vetämään että rasvat putoaa nopeasti ja saisin mahd. paljon säilytettyä lihasta?
Oon kyllä lukenu HIIT:stä, sitä voin ainakin viikonloppuisin aamuisin tyhjään mahaan harrastella, mutta mitäs minä viikolla teen?
En ainakaan aamulenkille jaksa lähteä.

Ja sitten, millä makrojakaumalla kannattaa mennä rasvanpudotus aikana? Vissiin hiilarit ja rasvat pitää jättää melko vähälle ja protskua paljon, mutta mikä jakauma?
Nyt olen vedellyt p30/hh40/r30 suhteella ja olen kyllä mahan kasvun huomannut.

Sitten vielä että mitkä päivät kannattaa treenailla rasvanpudotusta ja mitkä päivät käyn pumppaamassa lihasta?

Ja lopuksi sitten, onko porukat sitä mieltä että kannaisiko minun VIELÄ vetää massankasvatus treeniä ja aloitan myöhemmin rasvojen pudottelun?
Kesäksi ainakin haluan saada sen 6-packin :kuola:

Ja mittani kun niitähän täällä kysellään:

168cm, 67,5kg, vyötärön ympärys n. 90cm ja se rasvaprosentti oli 17% (arvio)

Ja hölmö juttu loppuun, olen lähes pennusta asti haaveillut siitä 6päk vatsasta joten antakaas järkeviä vastauksia niin ei haaveet kaadu :)

Tähän liittyen ruokapuoleen ainakin yksi juttu.

Kaura edistää rasvan sulamista elimistöstä ja kalsium hidastaa puolestaan sen imeytymistä elimistöön. Eli noita kyn yhdistää ja paljon airobista niin luulisi rasvojen lähtevän.

Toki tietty protskuja paljon ettei lihakset lähe.

Tuohon yhteen kysymykseen vaan, että tuskin sillä on hirveesti merkitystä, vedätkö nyt kireämmäksi ja sitten lisää lihasta tai toisinpäin. Älä kuitenkaan hirmukireeksi vedä vielä, voi lähteä lihasmassaa käveleen. Itse oon tainnut jopa onnistua saamaan sitä lisää (kova reeni, huomaamaton syklitys välillä... veikkaisin syiksi) dieetillä.

Rasva% pudottaminen on ===================== laihdutus wouhhhhh löytyy sieltä alottelijoiden osioista tärkeeeeeeeeenä asiana piste ja vitun pilkku.

Rasva% pudottaminen on ===================== laihdutus wouhhhhh löytyy sieltä alottelijoiden osioista tärkeeeeeeeeenä asiana piste ja vitun pilkku.

Just tätä pelkäsinkin ettei sieltä niitä asiallisia neuvoja taida tulla kun tämmöisen threadin aloittaa..

Eikö täällä vois kerrankin olla joku asiallinen kaveri joka antaa vinkit ja minäkin jopa joskus pääsisin siihen 6-pack tuloksiin...

Noh täytyy kai sitä vielä odotella jos niitä vastauksia kertyisi. Kärsivällisyyttä..

Ihan aluksi täytyy kyllä kompata nyrkkeilijää ja todeta, että kyllä täällä dieettausta käsitteleviä threadeja on aivan tolkuttomasti. Ja eiköhän jokainen dieettauksella hae rasvaprosentin pudotusta. Vai kuinka moni haluaa dieetin päättyvän siihen, että on löysemmässä kunnossa kuin aloittaessa? Moni tekee siinä virheen, että tuijottaa pelkkää vaa'an lukemaa, koska silloin helposti käy niin, että paino kyllä putoaa vauhdilla, mutta lihasta lähtee samalla mukavasti. Täytyy sanoa vielä, että mitään paikallista rasvanpolttoo ei ole olemassakaan. Vaikka haluaisit kuinka tietystä paikasta rasvat pois, niin ne lähtee sieltä vasta sillon kun kropppa niin haluaa. Ja se on hyvin yksilöllistä se.

Ylipäänsä dieettaamisessa on kyse energiatasapainon saamista miinukselle. Sillä ei ole merkitystä saatko sen miinuksen aerobisella vai sitten rajoittamalla energian saantia. Toisin sanoen voit saada sen sixpackissi tekemättä sekuntiakaan aerobista. Optimaalisessa dieettaamisessa jopa pyritään tekemään mahdollisimman vähän aerobista, mutta se on lähinnä kyseessä, kun vedetään kisakireyteen asti. Ja punteilla touhuamiseen voisi sanoa, että mitä enemmän sen parempi, palautuminen huomioiden. Missään nimessä ei ainakaan kannata vähentää aikaisemmasta.

Ja vielä tuosta makrojakaumusta. Se, että fläsää on tullu tuolla jaolla ei tarkoita etteikö samalla jaolla voisi läskiä lähteä. Täytyy vain pudottaa kokonaissaantia. Ylipäänsä nuo jaot ovat aika yksilöllisiä ja toiselle sopii paremmin tietynlainen kuin toiselle. Ja vaikka vetäisit pelkkkää proteiinia niin voit silti lihoa, mutta myös laihtua. Kaikki riippuu kokonaissaannista. Yleisesti ottaen proteiinia kuitenkin kannattaa syödä kohtuu paljon. Rasvojakaan _ei saa_ jättää kokonaan pois. Niiden laatu on se tärkein seikka. Eli pehmeitä rasvoja pääasiassa. Hiilareita sitten jaksamisen ja muun aktiviteetin mukaan.

Tämä kaikki mitä kirjoitin on hyvin perusasiaa, mitkä pystyt löytämään varmasti sadoista viesteistä tältä foorumilta. Kuitenkin tuossa oli pääosin vastaukset kysymyksiin joita esitit. En mennyt tuossa kuitenkin yksityiskohtiin tarkemmin. Paras ratkaisu kuitenkin on ottaa itse asioista kunnolla selvää, sisäistää asiat ja kokeilla miten se toimii itselle käytännössä parhaiten. Se on hyvin pitkäjänteistä ja aikaa vievää puuhaa, mutta lopulta kyllä sen arvostakin.

Edit. Ja vielä tuohon "onko nyt oikee aika dieettamiselle" Sen tiedät vain itse. Jos peilikuva rupee ahdistaan, niin on syytä ruveta dieettaamaan. Ja on varmaan sanomattakin selvää, että mitä enemmän on ylimääräistä, niin sitä kauemmin kestää dieettaminen.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä näihi pitää laittaa?:Biceps (mm): Triceps (mm): Subscapularis (mm): Suprailiaca (mm):

Biceps=hauis
Triceps=ojentaja
Subscapularis=lavan aluslihas
Suprailiaca=kuulostaa melkosen oudolta, jmvk vois sanoo minkä kohdan on tähän ottanu..

Joo, tämän ketjun voi lukita/poistaa. Eihän tästä mitn hyötyä ollu..

Pääasiassa täällä vaan sanottiin kaikki asiat jotka jo tiesin... Kaipasin uutta tietoa..

Joo, tämän ketjun voi lukita/poistaa. Eihän tästä mitn hyötyä ollu..

Pääasiassa täällä vaan sanottiin kaikki asiat jotka jo tiesin... Kaipasin uutta tietoa..

Ole hyvä avustamme. Ja ihan tiedoksi; pakkotoisto sivuilla on älytön määrä laidutusta sun muuta koskevaa tietoa kun vaan jaksat etsiä. Painele sinne sitä uutta tietoa etsiskelemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom