Rasvaprosentin/lihaksen mittaus ja sen luotettavuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wankey
  • Aloitettu Aloitettu
Tein tällä viikolla Inbodyn kehonmittauksen. Edellinen mittaus on kuukauden takaa ja sen jälkeen lihasmassaa huvennut käsistä 200g pala ja keskivartalosta kilon verran.. Jalkoihin taasen testin mukaan tullut lisää lihasta 200 g kinttua kohden. Rasvaprosentti on mittauksen mukaan tippunut 3% (kiloina 2) ja pudotettavaa olisi vielä noin nelisen kiloa. Mittauksilla väliä kuukausi, mutta diettiä takana vasta parisen viikkoa.

Onko porukalla kokemuksia vastaavanlaisista mittauslaitteista ja siitä kuinka luotettavia kyseiset masiinat mahtavat olla? Rajulta tuntuisi jos noinkin paljon olisi lihasta huvennut muutamassa viikossa, sillä sitä ennen treenasin vielä plussakaloreilla. Vaihdoin toki dietille siirtyessä treeniohjelmaakin 1-jakoisesta 2-jakoiseen mutta tuskin tämäkään asiaan vaikuttaa noin suuresti.

Hieman sekavaa sepustusta mutta toivottavasti jollain kokemuksia vastaavasta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon kerran käynyt Inbody 720 mittalaitteessa ja se antaa eri tulokset kuin halvat mittarit. Pihdit antaa taasen taas eri tuloksen. Luulis, että tuo Inbody laite on luotettava kun maksaa 20 000€. En ole vielä päässyt mittamaan toista kertaa. Paljonko siellä päin maksaa mittaus?

Itse asun tällä hetkellä Hangzhoussa Kiinassa ja täällä tuo mittaus kuuluu kuntosalin etuuksiin. Mitään hajua ei ole siitä mikä Inbodyn laite mahtaa olla kyseessä mutta täytyypä ensi kerralla kysäistä asiaa. Tavoitteena olisi siis vetää parin kuukauden dietti (kuukauden välein mittaus), jonka jälkeen palaan takaisin massakauden ihanuuksiin.

Minä olen kahdesti käynyt InBody-analyysissa, väliä noilla mittauksilla oli noin puoli vuotta ja lukemat oli aivan semmoset ku odotinkin. Monilla tuo on kyllä näyttänyt ihan mitä sattuukin..

Tuossa reilu viikko sitten inbody-analyysissä kävin ja tulokset pitkälti sitä mitä ajattelinki,eli rasvat liian alhaalla ja vasemmassa kädessä enemmän lihasta kuin oikeassa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom